2.3t TD04HL16T BOLT ON
2.3t TD04HL16T BOLT ON
moi, Ruotsista olisi tarjous TD04HL16T + DOWNPIPE 3" + Racekat, onko jollakin kyseinen paketti autossa ja onko tietoa miten pelittää, autossa nyt reippaampi softa. Paja lupasi tehdä osista ns BOLT ON paketin. Hintaa kaikille olisi 9800 kruunua.
#4912
Saab 9-5 2.3t Vector Wagon 2003 piristetty
BMW 318d 2009
Saab 9-5 2.3t Vector Wagon 2003 piristetty
BMW 318d 2009
Re: 2.3t TD04HL16T BOLT ON
eikö kellään ole TD04HL16T turboa saabissaan?
#4912
Saab 9-5 2.3t Vector Wagon 2003 piristetty
BMW 318d 2009
Saab 9-5 2.3t Vector Wagon 2003 piristetty
BMW 318d 2009
Re: 2.3t TD04HL16T BOLT ON
En tiedä onko kellään ollut, mutta jos tuohon rahaan myyvät AITOA mitsua ja vielä dp:tä kilkkeineen, niin osta heti.
-Sami
-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: 2.3t TD04HL16T BOLT ON
soitin ja sanoivat kyseessä olevan aito mitsu, mistä voin siitä olla varma? Paja ois turbomeck
#4912
Saab 9-5 2.3t Vector Wagon 2003 piristetty
BMW 318d 2009
Saab 9-5 2.3t Vector Wagon 2003 piristetty
BMW 318d 2009
Re: 2.3t TD04HL16T BOLT ON
Jos turbomeck sanoo että kyseessä on aito mitsu, niin kyllä se silloin on..
Tuo 16T on Volvon ahdin alunperin (mutta samaa perhettä kuin Saabin TD04HL-15T joka löytyy Aeroista), käytännössä hyvin pitkälle samanlainen mutta riittää tehoissa hiukkasen pidemmälle paremmin virtaavan pakopesän ja hitusen isomman kompurasiiven ansiosta.
Näitä 16T, 15G, 18T, 19T Volvon TD04HL-ahtimia on käytetty varsin paljon virimielessä jo vuosia Saabeissa, ihan tuttu ja toimiva ratkaisu. Ajettavuudeltaan hyvin vakion oloinen mutta riittää pidemmälle. Ei pahaa sanottavaa, itse olen aikoinaan yhden OG900:n 18T:llä rakentanut.
Bolt-on tarkoittaa tässä tapauksessa sitä että koska Volvon ahdin on muuten samanlainen kuin Saabin, mutta kompressorikotelon ja pakoputken liitokset on erilaisia niin todennäköisesti DP on muokattu sille sopivaksi ja joko kompurakotelo on muokattu Saabia vastaavaksi tai mukana tulee sopiva imuputki.
Sanoisin että tartu vaan tarjoukseen, hyvässä maineessa oleva firma jossa olen itse myös menestyksekkäästi asioinut (ei myy kiinaromua vaan aitoja, ja hallitsee turbojen muokkaukset), ja hinta vaikuttaa olevan kohdallaan.
Luultavasti Aerojen virisoftatkin toimii jo sellaisenaan kohtalaisen hyvin koska ero ei ole suuri, mutta jotakin viilausta saattaa vaatia. 16T:n lisäpotentiaalin valjastamiseen tarvitaan bensapuolella ainakin 3,5 bar tai 3,8 bar paineensäädin koska muuten bensa loppuu kesken.
Tuo 16T on Volvon ahdin alunperin (mutta samaa perhettä kuin Saabin TD04HL-15T joka löytyy Aeroista), käytännössä hyvin pitkälle samanlainen mutta riittää tehoissa hiukkasen pidemmälle paremmin virtaavan pakopesän ja hitusen isomman kompurasiiven ansiosta.
Näitä 16T, 15G, 18T, 19T Volvon TD04HL-ahtimia on käytetty varsin paljon virimielessä jo vuosia Saabeissa, ihan tuttu ja toimiva ratkaisu. Ajettavuudeltaan hyvin vakion oloinen mutta riittää pidemmälle. Ei pahaa sanottavaa, itse olen aikoinaan yhden OG900:n 18T:llä rakentanut.
Bolt-on tarkoittaa tässä tapauksessa sitä että koska Volvon ahdin on muuten samanlainen kuin Saabin, mutta kompressorikotelon ja pakoputken liitokset on erilaisia niin todennäköisesti DP on muokattu sille sopivaksi ja joko kompurakotelo on muokattu Saabia vastaavaksi tai mukana tulee sopiva imuputki.
Sanoisin että tartu vaan tarjoukseen, hyvässä maineessa oleva firma jossa olen itse myös menestyksekkäästi asioinut (ei myy kiinaromua vaan aitoja, ja hallitsee turbojen muokkaukset), ja hinta vaikuttaa olevan kohdallaan.
Luultavasti Aerojen virisoftatkin toimii jo sellaisenaan kohtalaisen hyvin koska ero ei ole suuri, mutta jotakin viilausta saattaa vaatia. 16T:n lisäpotentiaalin valjastamiseen tarvitaan bensapuolella ainakin 3,5 bar tai 3,8 bar paineensäädin koska muuten bensa loppuu kesken.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: 2.3t TD04HL16T BOLT ON
kiitos jälleen tietopuolisesta vastauksesta jcarlsonille!!! Miten on softan suhteen, voitko muokata? Nythän mulla ei ole aeron virisoftaa vaan se toinen matalampi viritteinen.
#4912
Saab 9-5 2.3t Vector Wagon 2003 piristetty
BMW 318d 2009
Saab 9-5 2.3t Vector Wagon 2003 piristetty
BMW 318d 2009
Re: 2.3t TD04HL16T BOLT ON
Voidaan kokeilla hieman muokatulla softalla (suoraan Aeron softa ei käy jos sulla oli ESP). En lupaa että toimii täydellisesti mutta ainakin paremmin kuin vakiolla tai nykyisellä jos palikat vaihdat. 

#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com