Turbo porsii...

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Rene-Rane
"Hölösuu"

Turbo porsii...

Viesti Kirjoittaja Rene-Rane »

Tuota.. olen koittanut etsiä mutten oikeastaan ole juuri vastauksia löytänyt.. eli.

Allekirjoituksen femma, -07 125tkm kohta rullattu, ja nyt on alkanut garrett antamaan periksi, öljyä on alkanut palamaan, sekä jonkin verran savutusta, mielestäni ei kovinkaan sinertävää, mutta ...

kysymys kuuluukin... kun olen ajatellut että laittaisi tuohon Mitsun turbon, onnistunee laittaa myös linear malliin (eikä vain AEROon) Mikä mitsun ahdin, mitä muuta tuo yhdistelmä tarvitsee, uusia joitain putkia? vai meneekö sellaisenaan, tehoa ei ole tarkoitus lisätä vakoi riiittä minulle. Joten jos joku viitisi listata mitä Tähän -07 1.9 TiD'n turbon vaihtoon tarvittaisiin.. entä onko paha homma tehdä itse? monttu minulla ON käytettävissä.

kuinka paljon aikaa tämän vaihtaminen ottaisi, jos päädyn itse vaihtamaan, saa toki joku ASIANTUNTEVA tulla auttamaanki Sopivaa korvausta vastaa tietysti :wink:

joten auttakaapas nyt avutonta :|

E: autossa näyttäisi olevan kiinni (Tod. alk.peräinen) Garrett
Volvo S80 2.4D Momentum aut. -09
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
cab95
"Aero"

Re: Turbo porsii...

Viesti Kirjoittaja cab95 »

8O häh????
G-mies
"Ukkomies"

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Bensakoneiden turbot eivät ole yhteensopivia dieseleiden kanssa ja ohjeita tuon Fiat-alkuperää olevan dieselkoneen turbon päivittämiseen joudut metsästämään todennäköisesti muualta.

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
J.N
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja J.N »

Pitäisköhän eräiden kohtapuoleen pikkasen kuitenkin rajoittaa sitä sienin syömistä...
Rene-Rane
"Hölösuu"

G-mies kirjoitti:Bensakoneiden turbot eivät ole yhteensopivia dieseleiden kanssa ja ohjeita tuon Fiat-alkuperää olevan dieselkoneen turbon päivittämiseen joudut metsästämään todennäköisesti muualta.

Matti
:(

toivoin jo niin... kai se on koko kosla kipattava jonkun kaikki tietävän korjaamon .... (merkki liikkeen kierrän kaukaa hinnan takia) Pihaan ja käskeä laittamaan kuntoon ...

Mitä mieltä olette jos veisin PCS'sille onko kannattava paikka ... vaikka hintakin varmaan on "järkyttävä" en ole vielä mitään kysellyt, pitää tuota öljyn määrää seurata sini(sieni)pilveä odotellessa

-Rene
Rene-Rane
"Hölösuu"

Mimmi kirjoitti:Savutus taitaa johtua ihan muusta kuin ahtimesta.
Lopeta sienien syönti, kaikki valkoiset sienet eivät ole herkkusieniä.

Entä ni punaiset joissa on valkoisia pilkkuja ? 8O

Mutta mihin Ne öljyt sitten katoavat :oops:
cab95
"Aero"

Nokivasarat voi pienet starttisavut antaa,varsinkin kylmänä.1/4 osan kulutus kymppitonnil on kyl normaalia,jos tasaisesti matkan varrel kulunut.Itsel kuluu n15tkm matkal n1/3 tikun mukaan.Mut aika vaikeä täs on tarkkaan tikun kans mitata,pientä heittoa tulee helposti vaikka lähes sen 1/4 osan verran.Kyl nää vnt ahtimet yleensä aloittaa kuolon laulun vinkumalla.
Rene-Rane
"Hölösuu"

cab95 kirjoitti:Nokivasarat voi pienet starttisavut antaa,varsinkin kylmänä.1/4 osan kulutus kymppitonnil on kyl normaalia,jos tasaisesti matkan varrel kulunut.Itsel kuluu n15tkm matkal n1/3 tikun mukaan.Mut aika vaikeä täs on tarkkaan tikun kans mitata,pientä heittoa tulee helposti vaikka lähes sen 1/4 osan verran.Kyl nää vnt ahtimet yleensä aloittaa kuolon laulun vinkumalla.

... täytyy toivoa että todellakin olisi vain "mittaVirhe" koska aikaisemmin ei ole öljyä oikeastaan kadonnutkaan, tarpeeksi vain ollut jo harmia tuostakin autosta minulla ollut vuoden (30tkm) Ce-valoa ja nafta vuotoa ja sen sellaista, toivotaan parasta ja seuraillaan tilannetta ja kerotaan mitä tupahtunee :roll:
Rene-Rane
"Hölösuu"

9-5T kirjoitti:Vieläkään ei ole pisaraakaan öljyä kulunut, tosin vasta toinen jakoremmi menossa(150tkm vaihtoväli).
Eiköt ne renen kaikki viat johtuneet huoltopaikkojen valinnasta eikä autosta.

Mietein kyllä tuota huoltopaikkaakin, toisaalta sentään merkkiLiike... se silti taida mitään enää merkitä, ihmettelen todellakin kun ei ole ennen kadonnut ja nyt auto kävi n.2min 30 sek ennekuin tarkistin öljyt mutta johonkin kadonnut sitä mielestäni oli, tiedä sitten... Seuraaksi on ajatuksissa viedä satakunnan autotaloon huoltoon.
V.J.S
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

9-5T kirjoitti:Vieläkään ei ole pisaraakaan öljyä kulunut, tosin vasta toinen jakoremmi menossa(150tkm vaihtoväli).
Eiköt ne renen kaikki viat johtuneet huoltopaikkojen valinnasta eikä autosta.
Kuina montaa nanometriä vastaa yksi hävinnyt pisara 1.9TiDin öljytikun merkkiasteikoilla, vai miten olet varmistanut ettei pisaraakaan ole hävinnyt?
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
cab95
"Aero"

Kuinkas paljon mittatikun min-max väli on?Ja ens alkuun sitä tikkua tiirailin,lämpimästä koneestakin tuntuu välil aavistuksen jopa lisääntyvän se öljy!Mut sitä on hiukkas-suodatin nakujen kans ollu liikkeellä,volvoista ja fordeista jopa imetty öljyä pois :mrgreen:
A.L.
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja A.L. »

Rene-Rane kirjoitti:... tarpeeksi vain ollut jo harmia tuostakin autosta minulla ollut vuoden (30tkm) Ce-valoa ja nafta vuotoa ja sen sellaista, toivotaan parasta ja seuraillaan tilannetta ja kerotaan mitä tupahtunee :roll:
Ainakin itse ja veikkaisin usean muunkin sanovan että vähillä vaivoilla on auton kanssa pärjännyt.

Olikohan työkaverilla 40tkm Alfassa, kun tuli kytkinremontin aika..
#4568 Saabit 9-3 SS 1.9TTiD -11 (130hv) +200hv/+440Nm ja 96 V4 -77
Rene-Rane
"Hölösuu"

A.L. kirjoitti:
Rene-Rane kirjoitti:... tarpeeksi vain ollut jo harmia tuostakin autosta minulla ollut vuoden (30tkm) Ce-valoa ja nafta vuotoa ja sen sellaista, toivotaan parasta ja seuraillaan tilannetta ja kerotaan mitä tupahtunee :roll:
Ainakin itse ja veikkaisin usean muunkin sanovan että vähillä vaivoilla on auton kanssa pärjännyt.

Olikohan työkaverilla 40tkm Alfassa, kun tuli kytkinremontin aika..
:(
Rene-Rane
"Hölösuu"

9-5T kirjoitti:
Rene-Rane kirjoitti:auto kävi n.2min 30 sek ennekuin tarkistin öljyt mutta johonkin kadonnut sitä mielestäni oli, tiedä sitten... Seuraaksi on ajatuksissa viedä satakunnan autotaloon huoltoon.
Jos kuitenkin lukisit vielä sen rautalanka ohjeen jonka olet saanut öljyn tarjkistuksesta, ennen tarkastusta meni ainakin vitulleen.

Niin meni vituilleen juu.... olen lukenut NUOKIN väärin :oops:
V.J.S
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

georgahti kirjoitti:
9-5T kirjoitti:
V.J.S kirjoitti: Kuina montaa nanometriä vastaa yksi hävinnyt pisara 1.9TiDin öljytikun merkkiasteikoilla, vai miten olet varmistanut ettei pisaraakaan ole hävinnyt?
Helposti. Tikkua nostaessa siitä tippuu aina 12kpl pisaroita 20 sekunnin aikana ja 10 toistoa jolla päästää jo riittävään tarkkuuteen.
jostain kaukaa, muistilohkojen virkistämättömästä osiosta, löytyi (mahdollisesti korruptoitunut) tieto, että 1 tippa = 0,05ml tjtn. ONKO tippa öljyä ( ja vaikuttaako notkeus!?) saman verran??
No mutta, tässähän tulee jo faktaa pöytään! Jos oletetaan teoriassa, että 1.9TIDinkin tikun mitta-asteikon min ja max merkkien väli vastaa yhtä litraa öljyä, päästää totuuden lähteille. 0,05ml on 0,00005 litraa, eli yksi tippa on yksi kahdeskymmenestuhannesosa (1/20000) min ja max asteikkojen välistä. Saa olla aika puusilmä että ei tuota huomaa!
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Vastaa Viestiin