Pyöränpultit

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Juksaa
"Kaasari"
Viestit: 40
Liittynyt: Ti Maalis 09, 2010 15:39
Paikkakunta: Turku

Pyöränpultit

Viesti Kirjoittaja Juksaa »

Tervehdys !

Kyllä on kumma juttu, ei oikein pyörän pultit meinaa pysyä kiinni, vaikka kuinka kiristää,
alkuperäiset Alu vanteet ja alkuperäiset pultit.
Kiristää saa aina n.200 km välein, jostain pyörästä.
Mikä neuvoksi.
Saab 9-5 2.0t Aut. vm 2000
Saab og 900 i 16 V.vm. 1989
Juksaa
"Kaasari"
Viestit: 40
Liittynyt: Ti Maalis 09, 2010 15:39
Paikkakunta: Turku

Re: Pyöränpultit

Viesti Kirjoittaja Juksaa »

Kaurapuuroa syödään joka aamu, ja soviterenkaat on kyllä poistettu.
kireemmälle ei kyllä saa, rutina ja pauke kuuluu vanteesta, ja silti ei kauaa pysy kireellä.
Saab 9-5 2.0t Aut. vm 2000
Saab og 900 i 16 V.vm. 1989
Juksaa
"Kaasari"
Viestit: 40
Liittynyt: Ti Maalis 09, 2010 15:39
Paikkakunta: Turku

Re: Pyöränpultit

Viesti Kirjoittaja Juksaa »

Tiedä sitten, oikeat pultit pitäis olla, kävin renkaita tasapainottamassa, ja ainakin rengas asentaja sanoi, että kyllä nämä on alkuperäiset pultit, ja käy alu vanteisiin. Jospa kävisi varulta ostamassa uudet pultit, jospa paremmin pysyis.
Taikka kohtahan tulee talvirenkaat alle, joissa on vanteet peltiä, ne on ihan hyvin pysyny. Ärsyttää vaan koko ajan kiristellä, vaimo kun ajelee niin viikon päästä vaimo sanoo et taas vanne kolisee, ja paukuttaa, eiku lähe taas kiristelee.prk.
Saab 9-5 2.0t Aut. vm 2000
Saab og 900 i 16 V.vm. 1989
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: Pyöränpultit

Viesti Kirjoittaja core2 »

Yks kysymys? onko näissä sinun pyöränpulteissasi sellainen irrallinen kartiobrikka, ellei niin käy vaihtamassa merkki verstaalta voit hyvinkin saada
ne takuuseen, tämä on jo kauan tunnettu vika saabilla.

Keskusteltuani yhden klubilaisen kanssa hetki sitten sain tiedon, että sama päti myös suomessa 2000 luvun alussa, vanhat alkuperäiset pultit vaihtoon näihin kartiobrikka pultteihin.

Jos taas näissä sinun nykyisissä pulteissasi on jo tämä irrallinen kartiobrikka niin sit se pysyminen tai irtautuminen on varmaan siitä kaurapuurosta kii. :)
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Juksaa
"Kaasari"
Viestit: 40
Liittynyt: Ti Maalis 09, 2010 15:39
Paikkakunta: Turku

Re: Pyöränpultit

Viesti Kirjoittaja Juksaa »

Juu, ei niissä mitään prikkoja ole,täytyy kai käydä jostain hakemassa sellaiset.
Kiitoksia, tulihan sieltä tietoa.
Saab 9-5 2.0t Aut. vm 2000
Saab og 900 i 16 V.vm. 1989
Juksaa
"Kaasari"
Viestit: 40
Liittynyt: Ti Maalis 09, 2010 15:39
Paikkakunta: Turku

Re: Pyöränpultit

Viesti Kirjoittaja Juksaa »

No, aika kuivakkaathan ne ovat, voishan sitä puhdistaa, ja laittaa jotain vaseliinia niihin, ja kattoo kui käy.
Saab 9-5 2.0t Aut. vm 2000
Saab og 900 i 16 V.vm. 1989
peukalokeskellä
"Aero"
Viestit: 466
Liittynyt: Ma Loka 31, 2005 10:38

Re: Pyöränpultit

Viesti Kirjoittaja peukalokeskellä »

Paljonko maksaa alkuperäinen kartiobrikallinen pyöränpulttisarja? Onko sama hinta kuin kultakilolla vai voisiko nuo turhamaisuuttaan vaihtaa uusiin kiiltäviin pikkurahalla, kun nykyiset ovat niin ruosteiset :P .
Jyrchi
"Hölösuu"
Viestit: 1001
Liittynyt: Su Joulu 06, 2009 21:53
Paikkakunta: Tampere

Re: Pyöränpultit

Viesti Kirjoittaja Jyrchi »

Motonetistä parilla eurolla kromihatut pulteille niin kyllä kiiltää
SAAB 9-5 Aero -05
JarmoR
"Kaasari"
Viestit: 7
Liittynyt: Ke Huhti 10, 2013 12:46

Re: Pyöränpultit

Viesti Kirjoittaja JarmoR »

Motonetin pultit näkyy maksavan 2,10 kappale, tiedä sitten onko niissä tuo kartio?
Saab 9-5 Aero -04
peukalokeskellä
"Aero"
Viestit: 466
Liittynyt: Ma Loka 31, 2005 10:38

Re: Pyöränpultit

Viesti Kirjoittaja peukalokeskellä »

Skruvatilla näköjään myös á 3,98 eur. Kuvan perusteella ei ole irrallista kartiobrikkaa.
http://www.skruvat.fi/Pyoranpultit-P11337.aspx

Jos tätä ketjua on uskominen, niin tuollaisia ei kannata ostaa.
rimpula
"Turbo"
Viestit: 240
Liittynyt: Ma Heinä 05, 2010 15:49
Paikkakunta: Vantaa

Re: Pyöränpultit

Viesti Kirjoittaja rimpula »

No nyt olisi kiva tietää onko ketjua uskominen?
Minulle myytiin samanlaiset kuin skruvat:in sivuilla näkyvät pyöränpultit orkkis tavarana. Eli ei ole tuota "kartio prikkaa".
Pysyykö pyörät alla vai ei?
Olisi pikkasen mukavampi tietää etukäteen eikä vain todeta että ei näköjään pysyneet.. :mrgreen:
Saab 9-5 Aero
Pola
"Hölösuu"
Viestit: 1368
Liittynyt: Pe Heinä 21, 2006 22:03
Paikkakunta: Hamina

Re: Pyöränpultit

Viesti Kirjoittaja Pola »

ainakaan itsellä ei oo ollu noita kartioprikkoja yhdessäkään Saabissa. Laita tervaspraytä pultteihin niin pysyy kiinni, lähtee auki ja haisee hyvälle.
#3272
Koskimaa
"Aero"
Viestit: 360
Liittynyt: La Elo 18, 2012 19:18
Paikkakunta: Lahti

Re: Pyöränpultit

Viesti Kirjoittaja Koskimaa »

Ei tääläkään mitään prikkoja ole ja hyvin on saabin alkuperäisvanteet kiinni pysynyt. Ja ihan vaseliiniin dipattuina.
T7 vm. 2001 9-3
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: Pyöränpultit

Viesti Kirjoittaja core2 »

Nuo irtonaisella kartiolla olevat pultit tulivat sen takia koska 9-5 MY98 irtoili pyörät
joistakin autoista, siihen aikaan (-99 -00) pultit sai vaihdettua saabin verstailla päikseen jos halusi, kait siinä kartiossa joku taika oli kun ei sen jälkeen pyöriä pahemmin irtoillut.

Huom! en tiedä oliko suomessa tämä kampanja silloin?
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
3J
"Hölösuu"
Viestit: 1442
Liittynyt: Ma Huhti 11, 2005 08:27
Paikkakunta: Oulu

Re: Pyöränpultit

Viesti Kirjoittaja 3J »

Oli Suomessakin. Ongelmana oli käsittääkseni "sekakäyttö", eli esim. kesällä aluvanteet ja talvella teräsvanteet. Alut molemmissa niin ei ongelmaa. Etsillä löytyy kampanjanumero, olikohan se nyt 15013 tai 15030 jompikumpi näin ulkomuistista.

Kartiopultteja koitin etsiskellä marmorilta viime syksynä ruosteisten tilalle mutta tuloksetta. Useampi pultin osanumero löytyi mutta ne kaikki ohjautui siihen samaan peruspulttiin. Kyselin täälläkin jos jollain olisi ollut kartiopultin osanumero ylhäällä mutta tuloksetta.
#2748, Saabiton, Utan Saab, Between Saabs
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Vastaa Viestiin