käynnistys
käynnistys
kylmänä käynnistäessä lähtee huonosti käyntiin. sitten kun lähtee käy kolmella pytyllä vähän aikaa. missähän vika? autoni on 9-5 arc business a.
Re: käynnistys
tulpat
sytkäkasetti
kampiakselin asentoanturi
paljon ajettu ?
sytkäkasetti
kampiakselin asentoanturi
paljon ajettu ?
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: käynnistys
tulpat vasta vaihtettu. ajettu 160 000
Re: käynnistys
Huonolla tuurilla voi olla myös kannentiiviste: vuotaa jäähdytysnestettä palotilaan -> käynnistyy huonosti -> käy kolmella. Savuttaako pakoputkesta kylmäkäynnistyksen jälkeen?
Re: käynnistys
Itsellä samantyylistä ongelmaa, mutta se on kiinni kylmästä ilmasta. Kun alkaa alle +10c meneen lämpö, niin lähtee sitä nihkeämmin käyntiin, mitä kylmempää on. Ja alkuun käy about sekunnin "kolmella" ennenkuin kunnolla starttaa. Ja sitten kun on kovasti pakkasta, niin saa joskus sahata tosissaan että saa käyntiin.
Mulla on tulpat ja kasetti vaihdettu. Tota asentoanturia koitin mitata yhtenä päivänä, mutta en saanut siitä minkäänlaista lukemaa. Eli en vaan osaa. voisko joku vielä heittää tähän ohjeet sen mittaamiseen.
Eli anturin liitin on mikä?
Ja liittimen napojen nro. x ja x väliltä pitäisi saada lukema xxxohm?
Edit:
Liitin on siis Sininen, ja napojen 1 ja 2 väliltä pitäisi löytyä 860ohms +/- 90. Vaan kun minä en saa yhtikäs mitään lukemaa siitä...
Mulla on tulpat ja kasetti vaihdettu. Tota asentoanturia koitin mitata yhtenä päivänä, mutta en saanut siitä minkäänlaista lukemaa. Eli en vaan osaa. voisko joku vielä heittää tähän ohjeet sen mittaamiseen.
Eli anturin liitin on mikä?
Ja liittimen napojen nro. x ja x väliltä pitäisi saada lukema xxxohm?
Edit:
Liitin on siis Sininen, ja napojen 1 ja 2 väliltä pitäisi löytyä 860ohms +/- 90. Vaan kun minä en saa yhtikäs mitään lukemaa siitä...
Saab 9-5 2.3t Automaatti Wagon
Re: käynnistys
Ja mittari on oikealla ohmi alueella?(ei liian pienellä)Janne T kirjoitti:Liitin on siis Sininen, ja napojen 1 ja 2 väliltä pitäisi löytyä 860ohms +/- 90. Vaan kun minä en saa yhtikäs mitään lukemaa siitä...
Jos ei edelleenkään näytä mitään ja auto lähtee käyntiin, niin mittari vaihtoon.
Saab 9-3 SC Aero BioPower A5 MY09 JC Performance
Saab 9-3 SS Linear M6 MY08
Saab 9-3 SS Linear M6 MY08
Re: käynnistys
Mittari ei reagoi yhtään mitään millään ohmi -alueella kun tuota anturia koittaa mitata. Mitä tahansa muuta mittaakin, niin mittari kyllä toimii. Omituista..
ps. ja auto kyllä lähtee käyntiin, eli eikait tuo nyt totaalisen mykkä tuo anturi ole.
ps. ja auto kyllä lähtee käyntiin, eli eikait tuo nyt totaalisen mykkä tuo anturi ole.
Saab 9-5 2.3t Automaatti Wagon
Re: käynnistys
itsellä on pitkittynyt käynnistys aika ja nyt meni akku ihan varoittamatta... toivotaan että se olisi siitä... Ja autohan on tuo 1.9d
Volvo S80 2.4D Momentum aut. -09
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Re: käynnistys
Tilannepäivitystä tänne. Eli oma kampiakselin asentoanturi ei antanut mitatessa mitään ohmi lukuja, uusi anturi sen sijaan näyttää samalla mittarilla mitattuna kiltisti asiaankuuluvaa ohmi lukua.
Lisäki huomasin sid infosta että aina tuon kylmäkäynnistys ongelman esiintyessä RPM tieto näytti 10. Ja kun yritti hörähtää käyntiin, niin se näytti jotain 170. Tuon perusteella diagnosoin vian kamnpuran asentoanturiin. Nyt vaihdon jälkeen RPM näyttää aina startatessa jotain ~170 ja enää ei ole kylmäkäynnistysongelmia ollut, vaan auto lähtee laakista käyntiin, eikä käy kolmella.
Eli tällä hetkellä näyttää siltä että kampuran asentoanturi voi oireilla myös ollessaan kylmä, omani ei oireillut kuumana millään lailla, mikä on kampuran anturin yleisin oireilu. Aikahan tuon vasta näyttää, että uusiutuuko vika, mutta toistaiseksi ongelmia ei ole enää ollut.
Lisäki huomasin sid infosta että aina tuon kylmäkäynnistys ongelman esiintyessä RPM tieto näytti 10. Ja kun yritti hörähtää käyntiin, niin se näytti jotain 170. Tuon perusteella diagnosoin vian kamnpuran asentoanturiin. Nyt vaihdon jälkeen RPM näyttää aina startatessa jotain ~170 ja enää ei ole kylmäkäynnistysongelmia ollut, vaan auto lähtee laakista käyntiin, eikä käy kolmella.
Eli tällä hetkellä näyttää siltä että kampuran asentoanturi voi oireilla myös ollessaan kylmä, omani ei oireillut kuumana millään lailla, mikä on kampuran anturin yleisin oireilu. Aikahan tuon vasta näyttää, että uusiutuuko vika, mutta toistaiseksi ongelmia ei ole enää ollut.
Saab 9-5 2.3t Automaatti Wagon