Yhteenveto letkujen mitoista Garret GT17 - Mitsu TD04-15T

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
luopape
"Tuplakaasari"
Viestit: 64
Liittynyt: La Helmi 12, 2005 08:28
Paikkakunta: Oulu

Yhteenveto letkujen mitoista Garret GT17 - Mitsu TD04-15T

Viesti Kirjoittaja luopape »

Moi, koitin searchilla kaivella tietoja, mutta yksiselitteistä kokonaiskuvaa ei oikein päässyt syntymään. Se tiedetään, että vesiputkissa on erin kokoiset banjot, Garretissa M14 kierteellä ja Mitsussa M12 kierteellä, mutta letkujen pituus jäi epäselväksi. Lisäksi Turbon ja öljypohjan välinen letku mennee alkuperäisenä suoraan, mutta entä se toinen öljyletku? Olisiko jollakin laittaa palstalle yksiselitteiset ohjeet letkujen teettämiseen esim Hi-Flexillä tai vastaavilla putiikilla.

Banjojen tyyppi
Banjojen koko
Letkun tyyppi (1-kudosletku / 2-kudosletku)
Letkujen Mitat

Jne, jne
9-5 2.3t Wagon -99 + TD04HL-15T + Aero sw
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9410
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Re: Yhteenveto letkujen mitoista Garret GT17 - Mitsu TD04-15T

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Jos muistan oikein niin vaihdoin Garretin Mitsuun niin että käytin vain isompia kupariprikkoja vesiputkessa. Muuta ei kait tarvinnut modata.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
jameli
"Aero"
Viestit: 406
Liittynyt: To Tammi 04, 2007 00:37
Paikkakunta: Nokia

Re: Yhteenveto letkujen mitoista Garret GT17 - Mitsu TD04-15T

Viesti Kirjoittaja jameli »

Moro

Itse teetin juuri samaisen operaation, tosin halusin valmiin ratkaisun, joten:
putkisarja Garretin vaihtamiseksi Mitsuun 59,2160 Rörsats Mits (120eur).
PRO-Carservice Oy, Jyväskylä, p.014-282200.

Nuo ovat siis putkia, ei letkuja.
LR
"Hölösuu"
Viestit: 1784
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 17:27
Viesti:

Re: Yhteenveto letkujen mitoista Garret GT17 - Mitsu TD04-15T

Viesti Kirjoittaja LR »

Kaksi GT17 => TD04 modia juuri tehneenä menee pelkillä isommilla prikoilla eli abaut 12x18 prikan mitat. Helkutisti helpompaa ja nopeampaa olis laittaa suoraan teräspunokset, sitä en kiellä :!: (ei tarttis kikkailla metalliputkien asteen tarkkaa asentoa, jotta saa banjot kierteilleen ahtaissa väleissä)... :D
Autot nyt:
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2579
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: Yhteenveto letkujen mitoista Garret GT17 - Mitsu TD04-15T

Viesti Kirjoittaja Termos »

LR kirjoitti:Kaksi GT17 => TD04 modia juuri tehneenä menee pelkillä isommilla prikoilla eli abaut 12x18 prikan mitat. Helkutisti helpompaa ja nopeampaa olis laittaa suoraan teräspunokset, sitä en kiellä :!: (ei tarttis kikkailla metalliputkien asteen tarkkaa asentoa, jotta saa banjot kierteilleen ahtaissa väleissä)... :D
Heh, itse kun aikoinaan pähkäilin alkuperäisten Aeron putkien <=> teräspunosletkujen välillä, niin PCS:n Riku informoi:

"Alkuperäisten putkien kanssa on helpompi toimia jos työ tehdään "kentällä". Punosletkujen kanssa tila käy aika ahtaaksi ja asennus on hankalampaa."

Ostin originaalin Aeron putkisatsin, hintaero halvempiin punosletkuihin oli 15e :wink:
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
luopape
"Tuplakaasari"
Viestit: 64
Liittynyt: La Helmi 12, 2005 08:28
Paikkakunta: Oulu

Re: Yhteenveto letkujen mitoista Garret GT17 - Mitsu TD04-15T

Viesti Kirjoittaja luopape »

Termos kirjoitti:
LR kirjoitti: Ostin originaalin Aeron putkisatsin, hintaero halvempiin punosletkuihin oli 15e :wink:
Tämä voisi olla toimiva ratkaisu mulle. Mitä maksoivat ja millä osanumeroilla noita pitäisi esim Åströmiltä kysellä. Joudun teettämään työn, enkä haluaisi, että pajalla tärväävät kauheasti kallista työaikaa kun pähkäilevät putkien kanssa.
9-5 2.3t Wagon -99 + TD04HL-15T + Aero sw
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2579
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: Yhteenveto letkujen mitoista Garret GT17 - Mitsu TD04-15T

Viesti Kirjoittaja Termos »

luopape kirjoitti: Tämä voisi olla toimiva ratkaisu mulle. Mitä maksoivat ja millä osanumeroilla noita pitäisi esim Åströmiltä kysellä. Joudun teettämään työn, enkä haluaisi, että pajalla tärväävät kauheasti kallista työaikaa kun pähkäilevät putkien kanssa.
Rikulta tilasin, abaut 130e oli satsin hinta tiivisteineen vajaa 3 vuotta sitten.
Osanumeroita en tiedä.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
TD04
"Aero"
Viestit: 334
Liittynyt: To Loka 20, 2005 20:11
Paikkakunta: Nastola

Re: Yhteenveto letkujen mitoista Garret GT17 - Mitsu TD04-15T

Viesti Kirjoittaja TD04 »

Termos kirjoitti:
Rikulta tilasin, abaut 130e oli satsin hinta tiivisteineen vajaa 3 vuotta sitten.

Teräspunokset 30€ tiivisteineen eli 10€ chipale :wink:
BMW E90 330da
Exät Saab 900-85,Opel Ascona B-80,Saab 900i-88,Saab 900T-95,Saab 9-5-98,Subaru Impreza GT MY99
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2579
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: Yhteenveto letkujen mitoista Garret GT17 - Mitsu TD04-15T

Viesti Kirjoittaja Termos »

TD04 kirjoitti:
Termos kirjoitti:
Rikulta tilasin, abaut 130e oli satsin hinta tiivisteineen vajaa 3 vuotta sitten.

Teräspunokset 30€ tiivisteineen eli 10€ chipale :wink:
Isot kupariprikat ois maksanu ehkä 3€ :wink:

Ei vaan, onneksi tuli ostettua orkkisputket etukäteen.
GT-17 pamahti myöhään vappuaattona, kun oli menoa sukulaisille kylään.

Siinä ois ollu tekemätön paikka hommata mittatilauksena teräspunoksia paikallisesta hydrauliikkafirmasta vapunpäivänä :mrgreen:

Eikä orkkista vastaavia teräspunoksia tosta vaan sarjana hankita kolmellakympillä?
Vaatii putkien purkamisen teräspunosten malliksi, ja Saabi makaa jouten 8)
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
TD04
"Aero"
Viestit: 334
Liittynyt: To Loka 20, 2005 20:11
Paikkakunta: Nastola

Re: Yhteenveto letkujen mitoista Garret GT17 - Mitsu TD04-15T

Viesti Kirjoittaja TD04 »

Termos kirjoitti:
Eikä orkkista vastaavia teräspunoksia tosta vaan sarjana hankita kolmellakympillä?
Vaatii putkien purkamisen teräspunosten malliksi, ja Saabi makaa jouten 8)
Kyllä muuten sai ainakin NG900 kun mitsua laitoin noin 4 vuotta sitten..Sitä en muista kuin paljon letkut makso kun siirsin sen 9-5 tosin käytin vaan 2 letkua..Öljy putki kävi suoraan..Kannesta tulevaan vesi letkuun tehtiin helmiliitos ja käytettiin saabin omaa putkea pätkä.Putki oli hemmetin ruosteessa lohkon kupeesta.

2h turbo käsissä..Putket mukaan ja pajalle 1h lisää ja teräspunokset käsissä..Ei minusta kauaa auto ehtiny seisomaan :lol:
BMW E90 330da
Exät Saab 900-85,Opel Ascona B-80,Saab 900i-88,Saab 900T-95,Saab 9-5-98,Subaru Impreza GT MY99
Plake
"Koeajolla"
Viestit: 1
Liittynyt: Ti Loka 28, 2008 12:30

Re: Yhteenveto letkujen mitoista Garret GT17 - Mitsu TD04-15T

Viesti Kirjoittaja Plake »

Ite vaidoin saman setin kesällä. Ota ne vanhat vesiletkut ja td04nen mukaan ja mene Kailatec:iin ruskoon, tekevät odottaessa teräspunosletkut. Siihen yläpuolelle(pisimpään) tulevaan +5cm lisää mittaan niin menee heittämällä paikalleen.Hintaa tuli 60 euroo..
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10501
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Yhteenveto letkujen mitoista Garret GT17 - Mitsu TD04-15T

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Ite kävin ostamassa hydrauliikkaliikkeestä uudet banjopultit ja prikkoja. Hieman joutui Garretin putkia murjomaan, mutta sinne ne vaan asettui pitävästi. Hieman helpommalla olisi ehkä päässyt, jos olisi ollut ne Mitsulle tarkoitettu putket.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Rafu
"Hölösuu"
Viestit: 1714
Liittynyt: Ti Helmi 08, 2005 13:51
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Yhteenveto letkujen mitoista Garret GT17 - Mitsu TD04-15T

Viesti Kirjoittaja Rafu »

Minulle teki Turboliike omasta ehdotuksestaan kierteet sopiviksi Mitsuun. Eli koneisti mitsuun nuo isommat kierteet.
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
luopape
"Tuplakaasari"
Viestit: 64
Liittynyt: La Helmi 12, 2005 08:28
Paikkakunta: Oulu

Re: Yhteenveto letkujen mitoista Garret GT17 - Mitsu TD04-15T

Viesti Kirjoittaja luopape »

Plake kirjoitti:Ite vaidoin saman setin kesällä. Ota ne vanhat vesiletkut ja td04nen mukaan ja mene Kailatec:iin ruskoon, tekevät odottaessa teräspunosletkut. Siihen yläpuolelle(pisimpään) tulevaan +5cm lisää mittaan niin menee heittämällä paikalleen.Hintaa tuli 60 euroo..
Saa Caranen pojat käydä siis mutkan Ruskossa. Mitsu tuli tänään: http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 5&start=15
9-5 2.3t Wagon -99 + TD04HL-15T + Aero sw
Vastaa Viestiin