Varashälyttimen huolto
Varashälyttimen huolto
Minulla aina välillä tulee ilmoitus Service stöldlarm , eli pitäis varashälytin huoltaa, mutta kun se ilmoitus tulee vai silloin tällöin ei joka päiväkään, jos on todellinen vika niin aina käynistyksen jälkeenhän se pitäisi tulla. Ole kokeillut ottaa esim. akun navan irti jospa se olisi nollannut tuon ilmoituksen, sekä mennyt avaimella autoon niin kyllä pillit on soineet kun oven avaa joten sireeni ainakin toimii ja vilkut pelaa, eli patterit ilmeisesti ovat kunnossa sireenissä.
Onhan niitä antuteita kyllä muuallakin kuin ovessa ! Oliskohan mitään vinkkiä asian korjaamiseksi, vai pitäisikö käyttää letkujen päässä saabin huollossa, kun ei heti viitsisi viedä kun satkulla siellä ei siellä paljon mitään tehdä. kun tuo ei ajamista kuitenkaan haittaa.
SAAB 9-5 Vector 2,3t 2002
Onhan niitä antuteita kyllä muuallakin kuin ovessa ! Oliskohan mitään vinkkiä asian korjaamiseksi, vai pitäisikö käyttää letkujen päässä saabin huollossa, kun ei heti viitsisi viedä kun satkulla siellä ei siellä paljon mitään tehdä. kun tuo ei ajamista kuitenkaan haittaa.
SAAB 9-5 Vector 2,3t 2002
SAAB 9-5 Wagon 2,3t 5D Vector Business 2002, Viides saapas käytössä.
Re: Varashälyttimen huolto
Tuolta löytyy infoa ja ohje 1999 vuosimallin laitteen paristojen vaihtoon, ei varmaan suurta eroa ole noiden vuosimallien välillä:
http://home.datacomm.ch/saeuberli/files ... teries.pdf
Sanyo CR17335 on ainakin mun -99 auton patterien malli (2kpl)
http://home.datacomm.ch/saeuberli/files ... teries.pdf
Sanyo CR17335 on ainakin mun -99 auton patterien malli (2kpl)
** Mä en mene siihen lankaan että alkaisin haaliin jotain omaisuutta... **
-- 9-3 SC 2006 1.9TiD --
-- 9-3 SS 2009 1.9TiD --
-- 9-3 SC 2006 1.9TiD --
-- 9-3 SS 2009 1.9TiD --
Re: Varashälyttimen huolto
Kiitos vinkeistä,patterien vaihdosta, kyllä ne patterit on vaihdettava, kun tutkailin autoa niin sisälokarihan siitä pitää irroittaa ja totesin , että homma on tehtävä kun on sopiva luppo aika, pattereitahan näköjään saa tilattua netistä suht koht nopsaan. Mutta vielä kuitenkin, tässä mun kaarassa on varmaan tuo boksin kansi liimaamalla kiinni kuten Mimmi totesi, saakohan sitä ilman rälläkkää auki, hajooko, ja meneekä koko auto ''mykäksi'' kun tuon boksin poistaa, eli sillä ei ajella ennekuin on taas kamat laitettu takaisin.
Tämmösiä kyssäreitä vielä !
Tämmösiä kyssäreitä vielä !
SAAB 9-5 Wagon 2,3t 5D Vector Business 2002, Viides saapas käytössä.
Re: Varashälyttimen huolto
OK, näillä tiedoilla homma onnistuu
Thank you.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Thank you.
SAAB 9-5 Wagon 2,3t 5D Vector Business 2002, Viides saapas käytössä.
Re: Varashälyttimen huolto
Kuulumisia Service stöldlarm ongelmasta.
Vaihdoin nuo patterit siihen varashälyttimen boksiin, (oli liimasaumalla avasin Dremenillä ja liimasin takaisin) vanhojen patterien jännite oli 3,1V , joten eivät ehkä olleet vielä tiensä päässä, uusien patterien jännite jotka laitoin oli 3,23V. Käytin auton saabin huollossa , jossa poistivat tuo vikakoodin, mutta kuitenkin vähän myöhemmin tuo vikailmoitus palasi, ei joka käynistyksellä vaan ihan satunnaisesti silloin tällöin. Tuntuu ettei ilman läpötilalla ole merkitystä tuohon hälytykseen.Tulisikohan tuo hälytys jostain muualta kun patteritkin on vaihdettu ja tein sen vaihdon kyllä huolella. Luulis tuon hälytyksen tulevan joka käynistyksellä jos on pysyvä vika. Mimmi kertoi , että kun tuo boksi on irroitettu niin auto ei käynnisty, kokeilin piruutani sen ollessa irti, niin kyllä se käynisty tuli vaan ilmoitus tuosta huollon tarpeesta , Service stöldlarm.
Pitäiskö tuo boksi vielä ottaa auki , en vaan kyllä oikein tiedä mitä sille sitten pitäisi tehdä, vai onkohan kenelläkään mitään muuta lääkettä.
Vaihdoin nuo patterit siihen varashälyttimen boksiin, (oli liimasaumalla avasin Dremenillä ja liimasin takaisin) vanhojen patterien jännite oli 3,1V , joten eivät ehkä olleet vielä tiensä päässä, uusien patterien jännite jotka laitoin oli 3,23V. Käytin auton saabin huollossa , jossa poistivat tuo vikakoodin, mutta kuitenkin vähän myöhemmin tuo vikailmoitus palasi, ei joka käynistyksellä vaan ihan satunnaisesti silloin tällöin. Tuntuu ettei ilman läpötilalla ole merkitystä tuohon hälytykseen.Tulisikohan tuo hälytys jostain muualta kun patteritkin on vaihdettu ja tein sen vaihdon kyllä huolella. Luulis tuon hälytyksen tulevan joka käynistyksellä jos on pysyvä vika. Mimmi kertoi , että kun tuo boksi on irroitettu niin auto ei käynnisty, kokeilin piruutani sen ollessa irti, niin kyllä se käynisty tuli vaan ilmoitus tuosta huollon tarpeesta , Service stöldlarm.
Pitäiskö tuo boksi vielä ottaa auki , en vaan kyllä oikein tiedä mitä sille sitten pitäisi tehdä, vai onkohan kenelläkään mitään muuta lääkettä.
SAAB 9-5 Wagon 2,3t 5D Vector Business 2002, Viides saapas käytössä.
Re: Varashälyttimen huolto
Ulkomaan foorumeilla ovat vaihtaneet sireenin kondensaattoreita pattereiden vaihdon lisäksi. Mutta sellainen kuva jäi pitkistä keskusteluista, että mitään selvää syytä/korjausta näihin vikoihin ei ole. Monilla vanhat oireet tulevat nopeasti takaisin toimenpiteistä huolimatta.
Auto tosiaan käynnistyy ja toimii normaalisti ilman sireeniä ainakin omassa tapauksessa. Hälytys ei tosin ollut päällä sitä irroittaessa. Ainoa murhe on tuo SIDin näyttöön ilmestyvä teksti. Voi olla, että vielä kokeilen patterien ja kondensaattoreiden vaihtoa, mutta sireenin kaiuttimen piuhat jätän kyllä irti. Jos ja kun vika palaa, niin ei tarvitse sitten yöllä herättää naapureita hälyttimeen huutoon.
Auto tosiaan käynnistyy ja toimii normaalisti ilman sireeniä ainakin omassa tapauksessa. Hälytys ei tosin ollut päällä sitä irroittaessa. Ainoa murhe on tuo SIDin näyttöön ilmestyvä teksti. Voi olla, että vielä kokeilen patterien ja kondensaattoreiden vaihtoa, mutta sireenin kaiuttimen piuhat jätän kyllä irti. Jos ja kun vika palaa, niin ei tarvitse sitten yöllä herättää naapureita hälyttimeen huutoon.
Re: Varashälyttimen huolto
Aikoinani laitoin tuo viestin noin vuosi sitten ja sain hyvät neuvot käyttäjältä ''mimmi'' ja hän kertoi , että hänellä olisi varashälyttimen boxia jos haluaisin sen vaihtaa vanhan tilalle kun ei nuo patterien vaihdot autaneet. Sain kylläkin toisilta käyttäjiltä vinkin että konkat kannattaisi myös vaihtaa, mutta ajattelin etten enään rupea sitä boksia aukaisemaan, en toisaalta tiedä mitkä konkat sieltä pitäisi mahdollisesti vaihtaa ?. Kysymykseni onkin lähinnä onko ''mimmi'' enää foorumissa mukana kun en käyttäjistä enään häntä löytänyt, oli todellinen asiantuntija saabeista. Vai löytyykö keneltäkään kunnossa olevaa varashälyttimen boxia SAA 9-5 Wagon 2,3t 5D Business 2002.pospo kirjoitti:Kuulumisia Service stöldlarm ongelmasta.
Vaihdoin nuo patterit siihen varashälyttimen boksiin, (oli liimasaumalla avasin Dremenillä ja liimasin takaisin) vanhojen patterien jännite oli 3,1V , joten eivät ehkä olleet vielä tiensä päässä, uusien patterien jännite jotka laitoin oli 3,23V. Käytin auton saabin huollossa , jossa poistivat tuo vikakoodin, mutta kuitenkin vähän myöhemmin tuo vikailmoitus palasi, ei joka käynistyksellä vaan ihan satunnaisesti silloin tällöin. Tuntuu ettei ilman läpötilalla ole merkitystä tuohon hälytykseen.Tulisikohan tuo hälytys jostain muualta kun patteritkin on vaihdettu ja tein sen vaihdon kyllä huolella. Luulis tuon hälytyksen tulevan joka käynistyksellä jos on pysyvä vika. Mimmi kertoi , että kun tuo boksi on irroitettu niin auto ei käynnisty, kokeilin piruutani sen ollessa irti, niin kyllä se käynisty tuli vaan ilmoitus tuosta huollon tarpeesta , Service stöldlarm.
Pitäiskö tuo boksi vielä ottaa auki , en vaan kyllä oikein tiedä mitä sille sitten pitäisi tehdä, vai onkohan kenelläkään mitään muuta lääkettä.
SAAB 9-5 Wagon 2,3t 5D Vector Business 2002, Viides saapas käytössä.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2947
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Re: Varashälyttimen huolto
Kysymääsi boxia ei löydy, mutta Mimmi löytyy http://www.ugsaabistit.net foorumilta. Muistaakseni pitää itse ensin rekiateröityä...
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Re: Varashälyttimen huolto
Se boxi joka hälytintä ohjaa on Twice unit. Sellaisen voi löytää vaikka täältä, mutta ota yhteyttä "Mimmiin" kannattaa meinaan Techillä ekaks vilkuilla onko siinä Twice:ssa edes mitään vikaa ennenkuin ostaa toisen.pospo kirjoitti: Vai löytyykö keneltäkään kunnossa olevaa varashälyttimen boxia SAA 9-5 Wagon 2,3t 5D Business 2002.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Varashälyttimen huolto
Kuten myös tälläkin suomalaisella foorumilla...melberi kirjoitti:Ulkomaan foorumeilla ovat vaihtaneet sireenin kondensaattoreita pattereiden vaihdon lisäksi.
Tuossa nyt yhdet ohjeet: http://home.jtan.com/~joe/saab/alarm_rebuild.htm
-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: Varashälyttimen huolto
Kiitos vastauksista, otampa ''Mimmiin'' yhteyttä
t:pospo
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
t:pospo
SAAB 9-5 Wagon 2,3t 5D Vector Business 2002, Viides saapas käytössä.
Re: Varashälyttimen huolto
Vähän aihetta sivuten. Itse olin niin laiska etten jaksanut pattereita vaihtaa. Jonkun huollon yhteydessä TECH:llä ohjelmoitiin varashälytin toimimaan auton akulla. Sen jälkeen ei ole ilmoituksia näkynyt.
Ahdonvoimaa
Re: Varashälyttimen huolto
Minä vaihdoin patterit, toimi kaksi viikkoa. Sitten vaihdoin konkat, toimi toiset kaksi viikkoa. Sitten TECH:llä akkuvarmistin pios käytöstä, kun loppui kiinnostus asiaa kohtaan. Kortti olisi ilmeisesti pitänyt lakata näiden kolvausten jälkeen, että olisi toiminut kauemmin.
Re: Varashälyttimen huolto
Sama homma oli minullakin patterien vaihdon jälkeen, konkkia en enään rupea vaihtamaan, kun on se suljettu boxi, pitää liimailla kansi kiinni.petok kirjoitti:Minä vaihdoin patterit, toimi kaksi viikkoa. Sitten vaihdoin konkat, toimi toiset kaksi viikkoa. Sitten TECH:llä akkuvarmistin pios käytöstä, kun loppui kiinnostus asiaa kohtaan. Kortti olisi ilmeisesti pitänyt lakata näiden kolvausten jälkeen, että olisi toiminut kauemmin.
SAAB 9-5 Wagon 2,3t 5D Vector Business 2002, Viides saapas käytössä.
Re: Varashälyttimen huolto
Olen vaihtanut tuohon boxiin uudet patterit, konkkia en, en enää viitsisi sitä enää aukaista, kun on umpininen kotelo, pitää nakertaa se auki ja liimata takaisin.Wagonisti kirjoitti:Vähän aihetta sivuten. Itse olin niin laiska etten jaksanut pattereita vaihtaa. Jonkun huollon yhteydessä TECH:llä ohjelmoitiin varashälytin toimimaan auton akulla. Sen jälkeen ei ole ilmoituksia näkynyt.
Kävin paikallisessa saabin huollossa (Hyvinkää) kysymässä josko voisivat ohjelmoida tuo sinun mainitseman toiminnon TECH:llä, niin eipä kaveri tiennyt asiasta mitään. On jo kauan tuo liike ollut saabin merkki korjaamo. Oliskohan ollut niin että olis jäänyt myymättä uusi boxi jos tuon muutoksen olisivat tehneet, me ja tiedä.
Käytitkö autoasi merkki liikkeessä , vaiko muussa huolto pisteessä missä tuo viksauksen tekivät, kun olis hyvä saada tuo ilmoitus siitä sid- näytöstä pois.
SAAB 9-5 Wagon 2,3t 5D Vector Business 2002, Viides saapas käytössä.