Motonetin bensapumput

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Blade
"Ruisku"
Viestit: 108
Liittynyt: Su Marras 18, 2007 12:17
Paikkakunta: Vantaa

Motonetin bensapumput

Viesti Kirjoittaja Blade »

Motonetissa näyttää olevan myynnissä pelkkä bensapumppu sekä pumppu asennusosilla ja suodattimella. Osaako joku kertoa mitä nuo asennusosat pitää sisällään? Onko kannatava hankinta vai riitääkö pelkkä pumppu?

1) Ruiskupumppu S9000/Walbro 91- 28-1385 9-5 2,0/2,3 Pumppu jos Walbro (pelkkä pumppu) 88.00 €

2) Ruiskupumppu Saab/Volvo 28-1479 9-5 2,0/2,3 Pumppu jos Walbro (pumppu asennusosilla ja suodattimella) [1998 - 2010] 99.90 €
9-3 2,0t MY01,
9-5 2,3T Aero Wagon MY00
VileCreature
"Turbo"
Viestit: 202
Liittynyt: Su Joulu 26, 2004 02:48
Paikkakunta: Vantaa

Re: Motonetin bensapumput

Viesti Kirjoittaja VileCreature »

Jos en nyt ihan väärin muista, niin asennusosat tuossa satsissa on hyvinkin suurelta osin bensaletkuja. Siihen en ota kantaa onko kannattava vai ei, mutta moni tuolla tiskillä on tuntunut haluavan pelkän pumpun ja vedonnut siihen että "eihän ne letkut miksikään mene".

Paremmin tietävät korjatkoon tarvittaessa, ettei mene mutuiluksi.
MY07 Saab 9-3 SC Aero
'74 Saab Sonett 3
'99 Honda CBR600 F4
(ex #4551)
melberi
"Turbo"
Viestit: 288
Liittynyt: La Syys 04, 2010 20:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Motonetin bensapumput

Viesti Kirjoittaja melberi »

Taisi siinä olla kumitiivistekin, sellainen isompi bensapumpun muotoon valettu mokkula. Motonetin pumpussa muoviosa on hieman leveämpi yhdestä kohtaa, mutta alkuperäinen tiiviste menee kun hieman näpertelee ja venyttää. Lyhyt pätkä bensaletkua ja pari kiristintä kannattanee kuitenkin ostaa, sillä sen alkuperäisen letkun kanssa voi olla ikävä työskennellä. Säästäähän siinä muutaman euron, kun ostaa letkut ja kiristimet ja pelkän pumpun. Pumput ovat samat Pro Parts of Sweden.
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24614
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Motonetin bensapumput

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

foorumilla jossakin kuva jossa tuo sarja kuvattuna eli letkut + asennusosat ilmeisesti volvoon....

eli pelkkä pumppu tiskiltä...hyllystä bensankestävää letkua + rosteri klemmareita 2kpl.. tolla setillä vaihtaa pumpun.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Avatar
artosill
"Kaasari"
Viestit: 48
Liittynyt: Ti Kesä 01, 2010 17:43
Paikkakunta: vantaa

Re: Motonetin bensapumput

Viesti Kirjoittaja artosill »

Alkuperäinen pensapumpun putki oli varsin kovaa ja siksi vaikea irrottaa pumpusta, eli joutui poikkaisemaan letkun. Katkaistu letku ei tahdo enää asettua mukavasti paikoilleen, joten helpommalla pääsee kun korvaa sen uudella...
espe
"Aero"
Viestit: 342
Liittynyt: Ti Elo 31, 2004 16:15
Paikkakunta: Tampere

Re: Motonetin bensapumput

Viesti Kirjoittaja espe »

nalleolut kirjoitti:foorumilla jossakin kuva jossa tuo sarja kuvattuna eli letkut + asennusosat ilmeisesti volvoon....

eli pelkkä pumppu tiskiltä...hyllystä bensankestävää letkua + rosteri klemmareita 2kpl.. tolla setillä vaihtaa pumpun.

...oliko muuten 6 vaiko 8mm tuo letkun sisähalkaisija?
9-3TA SE -00/01 käyttöautoksi tarkoitettu...
9-5 Aerowagon -03.
Blade
"Ruisku"
Viestit: 108
Liittynyt: Su Marras 18, 2007 12:17
Paikkakunta: Vantaa

Re: Motonetin bensapumput

Viesti Kirjoittaja Blade »

Nyt on tutustuttu Motonetin pumppu+asennussarja pakettiin tarkemmin ja voin sanoa ettei tuolla asennus osilla mitään tee. Letkut ovat yleismallisia, josta pitää näprätä alkuperäistä vastaava. Suurin ongelma noiden käytössä on se että letkut ovat sisähalkaisijaltaan 8mm. kun pumpun nipat ja T-haara ovat 6mm. Eli kuten monet tähänkin topiciin kommentoineet ovat sanoneet, pelkkä pumppu, n. 0,5m letkua ja 2-4 rst-klemmaria ajaa asian.

Jos ostaa pelkän pumpun niin se on jenkeissä valmistettu kun taas paketissa tuleva on made in Sweden. Jos tuolla on jollekkin väliä.

Nyt pitäisi kiireesti löytää sopivaa letkua, että saan kasattua tuon ämpärin loppuun. Mistä PK-seudulta löytyy myöskin ulkopinnaltaan bensaa kestävää letkua? Etolasta varmasti löytyy, mutta se on aika hankalassa suunnassa ajatelle huomista ohjelmaa. Ymmärtääkseni Motonetin, Bilteman ja huoltoasemien myymät letkut ovat pääsääntöisesti ainoastaan sisäpinnaltaan bensaa kestäviä.
9-3 2,0t MY01,
9-5 2,3T Aero Wagon MY00
VileCreature
"Turbo"
Viestit: 202
Liittynyt: Su Joulu 26, 2004 02:48
Paikkakunta: Vantaa

Re: Motonetin bensapumput

Viesti Kirjoittaja VileCreature »

Mikäli oikein muistan, kun noita katselin noita pumppuja, niin oli toisessa ainakin merkintä Made in PRC (korjatkaa taasen jos olen väärässä, mutta eikös tuo ikäänkuin Kiinan kansantasavaltaa tarkoita). Kyseinen käikäle oli taisi olla Propartsin pakkauksessa (eli se ruotsalainen vaihtoehto...). Sikälihän tuo ei ole mikään ihme, kun miettii että kyseessä on sähköllä toimiva laite.

Nämä muistikuvat nyt kuitenkin parin viikon takaa, enkä tänään ainakaan ehtinyt hirveästi noita hyllyjä koluta noiden pumppujen osalta, joten ei pysty ihan 100% varmuuksilla vastailemaan.
MY07 Saab 9-3 SC Aero
'74 Saab Sonett 3
'99 Honda CBR600 F4
(ex #4551)
TommyW
"Viggen"
Viestit: 560
Liittynyt: Ti Syys 15, 2009 06:49
Paikkakunta: Vantaa

Re: Motonetin bensapumput

Viesti Kirjoittaja TommyW »

Blade kirjoitti:Jos ostaa pelkän pumpun niin se on jenkeissä valmistettu kun taas paketissa tuleva on made in Sweden. Jos tuolla on jollekkin väliä.
Tämä on varmaankin asia, jonka paikkaansapitävyys vaihtelee ajankohdittain/myymälöittäin...

...kesän korvilla, kun vaihdoin pumppua, olivat Vantaan ja Espoon Motonetissä kummatkin sarjat (asennusosilla ja ilman) "made in missä lie". Tuolloin tilasin Tamperelaisesta "Hata Autosähköstä" aidon Walbron samaan hintaan kuin mitä Motonet myi pumppujaan.
Saabiton Saabisti
melberi
"Turbo"
Viestit: 288
Liittynyt: La Syys 04, 2010 20:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Motonetin bensapumput

Viesti Kirjoittaja melberi »

http://users.tkk.fi/~lmela/saab/pps_bensapumppu.jpg

Tämännäköisiä oli Espoon Motonetissä pari viikkoa sitten molemmissa pakkauksissa.
espe
"Aero"
Viestit: 342
Liittynyt: Ti Elo 31, 2004 16:15
Paikkakunta: Tampere

Re: Motonetin bensapumput

Viesti Kirjoittaja espe »

melberi kirjoitti:http://users.tkk.fi/~lmela/saab/pps_bensapumppu.jpg

Tämännäköisiä oli Espoon Motonetissä pari viikkoa sitten molemmissa pakkauksissa.

Mikäs toi nyt sitten on???
9-3TA SE -00/01 käyttöautoksi tarkoitettu...
9-5 Aerowagon -03.
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Re: Motonetin bensapumput

Viesti Kirjoittaja saabracing »

ad- liikkeestä orkkis walbro 100€

letkukara pitäs olla sama ja pystyy vaihtamaan ilman lisäosia, vanhasta vaan puukolla karan päästä bensaletku poikki ja vielä jää varaa kiinnittä uusi pumppu.

varovasti vaan lämmittää letkua kuumailmapuhaltimella, ettet löräytä sitä ;)

motonetin pumpusa letkukara on isompi halkaisijaltaan kuin orkkis wabrossa...

ite vaihoin tuon motonetin pumpun eilen ja helpommalla ois päässy jos ois ostanu ton orkkiksen, mutku piti säästää ja muutenki oli asiaa motonettiin :lol:

pumppu oli tuo sama kun melberin kuvassa... ei lue merkkiä missän...
Blade
"Ruisku"
Viestit: 108
Liittynyt: Su Marras 18, 2007 12:17
Paikkakunta: Vantaa

Re: Motonetin bensapumput

Viesti Kirjoittaja Blade »

9-5T kirjoitti:Mv vaikuttaa femman letkun kokoon.
Mistä vuosimallista muuttuu? MY00:ssa 6 mm.
9-3 2,0t MY01,
9-5 2,3T Aero Wagon MY00
Sdanger
"Tuplakaasari"
Viestit: 56
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:51

Re: Motonetin bensapumput

Viesti Kirjoittaja Sdanger »

Onko jollain tarkempaa tietoa kestääköhän Trelleborgin bensaletku myös ulkopinnaltaan bensaa vai onko muita merkkejä mitä on varaosakaupoista löytynyt? Nyt tuli itelläkin se pumpun vaihto eteen ja eniten työtä kyllä teetättää tuo letkujen vaihtelu... :evil:
viides menossa 99,2x900,9-5, 9-5Aero
Sdanger
"Tuplakaasari"
Viestit: 56
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:51

Re: Motonetin bensapumput

Viesti Kirjoittaja Sdanger »

Pumppu onnistuneesti paikoilleen ja letkuksi Hydroscandin letku. Letku oli sisämitaltaan 7,5mm ja ulkomitoiltaan hieman pienempi kuin Trelleborgin letku. Tuo hydron letku meni itse pumpun päähän todella tiukasti ja t-liitokseenkin napakasti, toki klemmarilla kiristettynä. Klemmareita ei tietenkään ollut rosterisia niin pieninä, joten sinne meni sinkityt ilman maalia. Saa nähdä kuinka käy...
viides menossa 99,2x900,9-5, 9-5Aero
Vastaa Viestiin