Voisko joku ystävällisesti auttaa mistä saisi tai kannattaisi kysellä pultteja kiertokankiin.
Tehdas ei toimita tällä hetkellä kiertokangen pultteja varaosanumero : 74 80 643
Kyseessä siis ns. "läpipultti" mutterin kanssa.
Tarve olis 8 kpl.
Kyseessä siis Saab 9-5 2.0t 1998 (B205E)
Kiertokangen pultit
Kiertokangen pultit
Saab 9-5 2.0t 1998
Re: Kiertokangen pultit
Alkuperäisen kaltaisia tuskin mistään jos tehdas ei toimita, mutta ARP saattaa tehdä aftermarket pultteja ko. kankiin. Ei välttämättä kustannustehokasta koska moottorista pettänee joku muu ennen noita pultteja.
Multa pitäisi löytyä joitakin varaosakankia joista pultit joutaa, muistaakseni 3kpl. T7 kankia luultavasti löytyy hajonneista moottoreista muiltakin joista voisi pultteja ottaa.
Miksi muuten tarvitset uudet pultit?
Multa pitäisi löytyä joitakin varaosakankia joista pultit joutaa, muistaakseni 3kpl. T7 kankia luultavasti löytyy hajonneista moottoreista muiltakin joista voisi pultteja ottaa.
Miksi muuten tarvitset uudet pultit?
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
ARP:n pultteja oon tiedustellut mm. US partsista mutta eivät löytäneet.
Saabin pultti on hiukan hankala nimittäin siinä pultissa itsessään on levennys eli ns. "ohjuri" laakeripukkia varten.
Jos olen oikein ymmärtänyt niin kiertokankia / pultteja on kahtaa lajia ainakin 1998 tuotannossa käytetty. Eli tämä versio joka mun autossa on "läpipultti" mutterilla.
ja se toinen versio on pelkällä pultilla eli kangessa on kierteet.
Niin ihmeellistä kun se voi vaan olla niin koneistamolla onnistuivat ryssimään pultit piloille. Vetivät kuivana kiinni ja reilusti momenttiin niin että kun yrittää avata niin mutterit leikkaavat kiinni.
Saabin pultti on hiukan hankala nimittäin siinä pultissa itsessään on levennys eli ns. "ohjuri" laakeripukkia varten.
Jos olen oikein ymmärtänyt niin kiertokankia / pultteja on kahtaa lajia ainakin 1998 tuotannossa käytetty. Eli tämä versio joka mun autossa on "läpipultti" mutterilla.
ja se toinen versio on pelkällä pultilla eli kangessa on kierteet.
Niin ihmeellistä kun se voi vaan olla niin koneistamolla onnistuivat ryssimään pultit piloille. Vetivät kuivana kiinni ja reilusti momenttiin niin että kun yrittää avata niin mutterit leikkaavat kiinni.
Saab 9-5 2.0t 1998
Aivan joo, olet oikeassa, ekana mallivuonna on näköjään ollut ihan alkupään autoissa erilaiset kiertokangen pultit. Siinä tapauksessa mun pultit ei auta eikä kangetkaan koska ovat MY2000 Aerosta.
Koneistamoa ei tietenkään enää vastuuseen teoistaan saa..?
Saattaa olla sen verran vaikea löytää noita pultteja että voi olla järkevämpää harkita T5 mäntien+kankien vaihtoa tai sitten uudempia B205 kankia (loput 98-00, 01-> vaatii eri männätkin)?
Koneistamoa ei tietenkään enää vastuuseen teoistaan saa..?
Saattaa olla sen verran vaikea löytää noita pultteja että voi olla järkevämpää harkita T5 mäntien+kankien vaihtoa tai sitten uudempia B205 kankia (loput 98-00, 01-> vaatii eri männätkin)?
Ite kyllä ottaisin yhteyttä samaiseen koneistamoon. Pitää työllä olla takuu, vaikka tapauksesta olisi kulunut aikaakin.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01