Vikakoodi p1622?

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
Sdanger
"Tuplakaasari"
Viestit: 56
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:51

Vikakoodi p1622?

Viesti Kirjoittaja Sdanger »

Tuollaisen plingasi. Mitä mahtanee olla? Googlettamalla kun tuli parikin vaihtoehtoa. :roll:
viides menossa 99,2x900,9-5, 9-5Aero
white9-5
"Hölösuu"
Viestit: 1312
Liittynyt: Ti Maalis 01, 2005 17:44
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Vikakoodi p1622?

Viesti Kirjoittaja white9-5 »

Ei yhteyttä päämittariston kanssa.
Saab 9-3 SC Aero BioPower A5 MY09 JC Performance
Saab 9-3 SS Linear M6 MY08
Sdanger
"Tuplakaasari"
Viestit: 56
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:51

Re: Vikakoodi p1622?

Viesti Kirjoittaja Sdanger »

Kiitos! Ilmankos kun herjaus tuli: heilahti nopeusmittari, tankki, kierrokset ja lämpö nollille. Ei siis mitään vakavaa, pientä flunssaa :P .
viides menossa 99,2x900,9-5, 9-5Aero
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5644
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: Vikakoodi p1622?

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Mikähän tämän vikakoodin mahtaa aiheuttaa? Tänään tuli herjat tauluun ja lisäksi:

Kierroslukumittari jumittelee tai on nollassa, lämpötilaviisari makaa nollassa, turbon viisari pätkii/makaa nollassa, nopeusmittari jumittelee. OpenSid ei avaudu. Säännöllisen epäsäännöllisesti tulee ABS/ESP/Brake herjat.

Ei tää kapistus tervettä päivää näe...
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5644
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: Vikakoodi p1622?

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Vissiin aika harvinainen vikakoodi ja sille ratkaisu, jos ei tältä foorumilta löydy tietoa. :roll:

FCOD: 5666 (P1622)

Päivitys tilanteeseen:

Paikallaan ollessa sai OpenSidin auki ja vikakoodit ylös. Muistissa oli siis 2 koodia. Seuraavana aamuna ennen liikkeelle lähtöä Tech2:sen luokse avasin OpenSidin ja lukitsin siihen jatkuvasti muuttuvat parametrit molempiin kenttiin. Valitsin renkaiden nopeustiedot kph1 ja kph2 tarkastaakseni sen, ettei nopeustiedon pätkiminen aiheuta mittaristolle ongelmia. Totesin ettei ongelmia ollut CE-valoa lukuunottamatta. Myös toinen vikakoodi oli hävinnyt ennen kuin ehdin tech2:sen ääreen, joten se jäi arvoitukseksi että mikä se oli.

Teoriani mukaan, kun pakotin OpenSidin kautta jatkuvasti muuttuvan tiedon pysymään Sidissä ja kun ongelmia ei ollut, niin luulen että Sid putosi väylästä pois kun siinä oli staattinen arvo kuten lämpötila, kulutus tai dte. Ulkolämpötila näkyi oikeanlaisena arvona ja normaalisti. Dte ja kulutus tiedot vian ollessa päällä näkyivät vain viivana. Lisäksi vian ollessa päällä satunnaisesti huomioääni "bling-blong" puuttui kun ABS/ESP/Brake herja tuli tauluun 2-3s välein. Tämä varoitusäänen puuttuminen viittasi käsittääkseni myös Sidin vikaantumisen suuntaan.

Vaihdoin laina sid:in ja nyt on useampi päivä ajettu ilman ongelmia. Ruotsissa näyttää olevan purkaamoilla edullisesti n. 100tkm ajettuja ja siistikuntoisen näköisiä sidejä, joten täytynee laittaa sieltä tilaukseen.

MIU ja SID ovat vissiin samassa väylässä, joten toisen vikaantuminen kai voi vaikuttaa molempiin? Toistaiseksi näyttää siltä että Sidin vaihto auttoi minulla tähän ongelmaan. Ja minulla on se uudempi/kooltaan pienempi sid(MY04-05), jossa on pienet pikselit.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Vastaa Viestiin