Bensapumppu inisee/sirisee

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
pmj
"Turbo"
Viestit: 294
Liittynyt: Su Loka 17, 2010 01:09

Bensapumppu inisee/sirisee

Viesti Kirjoittaja pmj »

Edellinen omistaja kertoi vaihtaneensa pumpun vajaan 20tkm sitten. Sanoi ääntelyn olevan normaalia. Mutta mitä nyt tätä foorumia olen selaillut, niin ei ilmeisesti kuulu pitää selvää ininää. Sisälle ei kai kuulu, mutta auton vieressä seisoskellessa huomio kyllä herää ininään.

Walbron pumppuja täällä on moitittu. Motonetistä ei muuta saa. Saako muualta ja mihin hintaan? Itse ajattelin koittaa vaihtaa vielä kun toimii. Valitettavasti tankki on täysi, kannattaisi varmaan olla melko tyhjä operaatiota ajatellen?
melberi
"Turbo"
Viestit: 288
Liittynyt: La Syys 04, 2010 20:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Bensapumppu inisee/sirisee

Viesti Kirjoittaja melberi »

Mistä kohdin ääni kuuluu? Henk.koht. kokemusta ei ole, mutta tukossa oleva imusihti on saanut öljypumpun inisemään. Kts. http://www.youtube.com/watch?v=gH0ztn1QzMQ
pmj
"Turbo"
Viestit: 294
Liittynyt: Su Loka 17, 2010 01:09

Re: Bensapumppu inisee/sirisee

Viesti Kirjoittaja pmj »

Ei ole onneksi läheskään noin paha ääni :)

Kuuluu kuskin puolen takarenkaan tietämiltä.
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Re: Bensapumppu inisee/sirisee

Viesti Kirjoittaja saabracing »

9-3 ainakin inis ihan selvästi bensapumppu... ennen kun hajos.

uudella pumpulla ei kuulu juuri nimeksikään ääntä (motonetin pumppu)
kesti ininällä noin 10 000 kilometriä.

saa nähä kauan kestää tuo motonetin pumppu.

puoltankkiakin riittää, niin hyvin onnistuu remontti, hajuhaitta toki on :lol:
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Bensapumppu inisee/sirisee

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

pmj kirjoitti:Edellinen omistaja kertoi vaihtaneensa pumpun vajaan 20tkm sitten. Sanoi ääntelyn olevan normaalia. Mutta mitä nyt tätä foorumia olen selaillut, niin ei ilmeisesti kuulu pitää selvää ininää. Sisälle ei kai kuulu, mutta auton vieressä seisoskellessa huomio kyllä herää ininään.

Walbron pumppuja täällä on moitittu. Motonetistä ei muuta saa. Saako muualta ja mihin hintaan? Itse ajattelin koittaa vaihtaa vielä kun toimii. Valitettavasti tankki on täysi, kannattaisi varmaan olla melko tyhjä operaatiota ajatellen?
Ei walbron pumpuissa ole mitään vikaa, sama kuin alkuperäinen. Ulkopuolelle kuuluva ininä pumpusta on normaalia, liittynee enemmänkin asennukseen (ei äänieristettä pumpun ympärillä ehkäpä) kuin itse pumppuun jos se on uusi.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
pmj
"Turbo"
Viestit: 294
Liittynyt: Su Loka 17, 2010 01:09

Re: Bensapumppu inisee/sirisee

Viesti Kirjoittaja pmj »

Sabanisti
"Hirsch"
Viestit: 901
Liittynyt: Su Tammi 18, 2009 13:48
Paikkakunta: Sodankylä

Re: Bensapumppu inisee/sirisee

Viesti Kirjoittaja Sabanisti »

Eikö kuuluis kaikista parhaiten jos nostaisit takapenkin istuinosan ja kuuntelisit sitten.
Saab
Elämää ohituskaistalla
Saabit myyty
pmj
"Turbo"
Viestit: 294
Liittynyt: Su Loka 17, 2010 01:09

Re: Bensapumppu inisee/sirisee

Viesti Kirjoittaja pmj »

Sabanisti kirjoitti:Eikö kuuluis kaikista parhaiten jos nostaisit takapenkin istuinosan ja kuuntelisit sitten.
Kuuluis tietenkin. Mutta kun kuuluu muutenkin ja lähteestä ei ole epäselvyyttä kun kuuluu parin sekunnin ajan aina kun virrat pistää.

Mutta ehkäpä se on uuden karheutta ja eristyksen puutetta vain.
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Bensapumppu inisee/sirisee

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Normaalia kovempi pumpun ääni, mutta edelleen veikkaisin että voi hyvin johtua asennuksestakin.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
pmj
"Turbo"
Viestit: 294
Liittynyt: Su Loka 17, 2010 01:09

Re: Bensapumppu inisee/sirisee

Viesti Kirjoittaja pmj »

Kuuluu kyllä niin selvästi kabiiniin, että kuulon- ja mielenrauhan vuoksi lähiaikoina vaihdan.

Biltemassa näyttää olevan Walbroa ja Boschia tonnariin 8mm liitoksella halvalla. Käykö se ysivitoseen? Motonetissä olisi sitten kalliimmalla, mutta siihen joutuu aiempien threadien mukaan tekemään jotain liitinmodausta? Eikä kuulemma mukana tulevaa letkuakaan saa käyttää. Missä Oulun alueella osaavat myydä sellaista letkua, joka kestää varmasti?
pmj
"Turbo"
Viestit: 294
Liittynyt: Su Loka 17, 2010 01:09

Re: Bensapumppu inisee/sirisee

Viesti Kirjoittaja pmj »

Eli Motonetin pumppu menee ilman ranetuksia heittämällä vanhoihin putkiin? Mites Bilteman tonnarin pumput?
eeskola
"Aero"
Viestit: 334
Liittynyt: Su Maalis 30, 2008 22:18
Paikkakunta: Espoon erikoistalousalue

Re: Bensapumppu inisee/sirisee

Viesti Kirjoittaja eeskola »

pmj kirjoitti:Kuuluu kyllä niin selvästi kabiiniin, että kuulon- ja mielenrauhan vuoksi lähiaikoina vaihdan.

Biltemassa näyttää olevan Walbroa ja Boschia tonnariin 8mm liitoksella halvalla. Käykö se ysivitoseen? Motonetissä olisi sitten kalliimmalla, mutta siihen joutuu aiempien threadien mukaan tekemään jotain liitinmodausta? Eikä kuulemma mukana tulevaa letkuakaan saa käyttää. Missä Oulun alueella osaavat myydä sellaista letkua, joka kestää varmasti?
Mikä tahansa asiallinen varaosaliike pystyy hankkimaan sitä letkua, kun lähestyy asiaa Gatesin tuotenrolla, joka taas löytyy linkistä, jonka laittoi nimim. Mertmi joku aika sitten.

Itse en jaksa nyhertää alkuperäisen putken irrottamisen kanssa enkä myöskään stressata asiasta ylenpalttisesti, kun voi käyttää tähän tarkoitukseen tehtyä letkua ja tehdä hyvän ja luotettavan asennuksen sillä.

E
eeskola
"Aero"
Viestit: 334
Liittynyt: Su Maalis 30, 2008 22:18
Paikkakunta: Espoon erikoistalousalue

Re: Bensapumppu inisee/sirisee

Viesti Kirjoittaja eeskola »

9-5T kirjoitti:
eeskola kirjoitti:Itse en jaksa nyhertää alkuperäisen putken irrottamisen kanssa enkä myöskään stressata asiasta ylenpalttisesti, kun voi käyttää tähän tarkoitukseen tehtyä letkua ja tehdä hyvän ja luotettavan asennuksen sillä.
Itse en viitsi nyhertää ylimääräistä asentaessa ja ostelemassa joten katkaisen vanhan putken pumpun päästä, painan sen lämpimänä uuteen ja varmistan liitoksen yhdellä klemmarilla.
Odotinkin jo tätä, kun en muistanut erikseen korostaa, että kukin saa tehdä tämän Saab-sakramentin tavalla, joka itselle sopii ja itsestä parhaalta tuntuu.

Siltä varalta, että letkuntarvitsijoita on paikalla, niin ensi viikonloppuna sattuu olemaan yhden pumpun vaihto. Mulla saattaa jäädä siitä keikasta yli vielä tuota oikeaa Gatesia yhden pumpun tarpeet.

E
Vastaa Viestiin