

Onko milloin vaihdettu öljyt ja suodatin???Wäinö kirjoitti:Päätti sitten huohotin vetää jäihin. -> öljysuodattimen tiiviste pamahti pihalle ja sitä myöden myös öljyt. Hinurilla pajalle. Ulkona -10 astetta. Suuret kiitokset Drive-in huololle Pietarsaaressa. Nopeaa ja ammattimaista palvelua heiltä. Ja myös suhteellisen edulliasta. Huohottimen päivitys ja taas mennään. Onko tämä jokavuotinen ongelma
onko toiminut moitteettomasti nyt?Wäinö kirjoitti:Päätti sitten huohotin vetää jäihin. -> öljysuodattimen tiiviste pamahti pihalle ja sitä myöden myös öljyt. Hinurilla pajalle. Ulkona -10 astetta. Suuret kiitokset Drive-in huololle Pietarsaaressa. Nopeaa ja ammattimaista palvelua heiltä. Ja myös suhteellisen edulliasta. Huohottimen päivitys ja taas mennään. Onko tämä jokavuotinen ongelma
Tosiaan huohottimen jäätymisellä ei ole mitään yhteyttäWäinö kirjoitti:Arvovaltainen raati oli oikeassa. Öljyt vaihdettu viikko sitten. Ylimääräisiä tiivisteitä löytyi. Mutta oli myös huohotin jäässä kuullemma. Ja nyt väännetään kättä kuka maksaa mitäkin.
Jippii! Merkkihuolto taas!Wäinö kirjoitti:Öljynvaihto tehtiin merkki-liikkeessä. Vahingot korjattiin sitten pienen kyläsepän toimesta. ...Ylimääräisiä tiivisteitä löytyi
Kyseessä oli auton uutena ostanut pikkufirma (1...2 henk.), joka ei ko. huollonkaan mukaan itse osaisi tehdä autolle mitään. Uskottavaa on, että kaikki huollot on annettu tehdä. Oli vaihtanut auton neljän vuoden ikäisenä ja vajaat 100000 ajettuna. Tuskinpa noita juttuja oli pyydetty jättämään väliin vain viimeisessä huollossa. En ole koskaan saanut esim. sulkia tuollaiseen kuntoon 20000 km ajolla (yksi huoltoväli, n. 10 kk ajallisesti)9-5T kirjoitti: Merkkihuollettu ei tarkoita että asiakas olisi antanut tehdä kaikkia töitä ja varsinkaan antanut uusia tulppia, sulkia, akkua, turvavyötä,jarruja yms. kalliita osia kun auton vaihtokin ollut mielessä. Myös merkkihuolletuissa voi polttimon vaihtaa kuka tahansa vaikka huoltojen välissä. Rengaspaineitakin täytyy välillä tarkistaa ja moni tykkää erillaisista paineista kuin kirjassa lukee.
Minä en ostaisi tuollaista auto joka on ollut noin huolimattomalla omistajalla.
Jänkkä jänkkä. Noiden kuuluu kuitenkin olla kunnossa, ja myyjäliikehän hoiti oman vastuunsa ja korjasi nuo viat, vaikka ei ollut "syyllinen" huolimattomuuksiin. Miksi ne olisi pitänyt tehdä itse? Tietysti rengaspaineet korjasin ihan itse heti auton nähtyäni.9-5T kirjoitti:Ei varmaan mutta suurin osa laittaa tuollaiset asiat itse hetkessä kuntoon syyttämättä huoltoa kun ei ole itse ollut paikalla kuulemassa mitä saa tehdä ja mitä ei.Suappi9-3 kirjoitti:Edit: Unohtui vielä, että eipä varmaan ostohetkellä ihan kaikki muutkaan tule tarkistaneeksi valokuvioita, akun kuntoa, rengaspaineita, eikä sulkien kuluneisuutta. Eivät mitenkään hyppää silmille kesäaikaan
Kyllä mulle vaihdettiin takatukivarsi helat, kysymättä mitään ja laskuun oli vaan laitettu tuollainen lisäys sitte.. Muttei se minua juuri haitannut koska on hyvä pitää auto kunnossa. vaikkei siitä erikseen ilmoitettaisi niin mielestäni saisi kyllä korjata tälläiset viat alta pois ja lasku vaan perään. Ei se lasku olisi pakollinen lainkaan9-5T kirjoitti: Tarkastus kuuluu huoltoon mutta vaihto päätöksen tekee omistaja. Tulisi yleensä kauhea parkuminen jos esim. 100e akku tai 300e turvavyö vaihdettaisiin kysymättä lupaa.
Onhan näitä huoltoja testattu TM:ssä joitakin kertoja menneinä vuosina, en tarkemmin muista, mutta olikohan jpahimmat 20 kohdan huolto-ohjelmasta tehty 5 hommaa, mutta laskutettu kaikista kuitenkin. Osa oli luokkaa vararenkaan ilmanpaine yms, mutta myös perusjuttuja oli jäänyt tekemättä. Tasaisesti oli puutteita merkistä riippumatta, niin merkkihuolloissa kuin muissakin.Suappi9-3 kirjoitti:Jippii! Merkkihuolto taas!Wäinö kirjoitti:Öljynvaihto tehtiin merkki-liikkeessä. Vahingot korjattiin sitten pienen kyläsepän toimesta. ...Ylimääräisiä tiivisteitä löytyi
Seuraavan kerran, kun olen vaihtamassa Saabia uudempaan, jätän säännölisesti merkkihuollossa pilatut (muka huolletut) yksilöt muille.
Usein jopa öljynsuodattimen mukana tulee ohje (tai kyljessä lukee), että laita öljyä tiivisteeseen. Ikinä en ole saanut tiivistettä tarttumaan! Puhumattakaan, että en olisi tarkistanut tiivistepintojen puhtautta.
Kaipa ne haalariäijät siellä ei vaan jaksa, kun palkka tulee tilille joka tapauksessa. Ja työnjohtajahan se kuitenkin selittää asiakkaalle, kuinka he ovat oikeassa ja asiakas ei tiedä mistään mitään ja joka tapauksessa saa itse maksaa kaiken.
Kun tuo -01 tuli taloon juuri "merkkiliikkeessä huollettuna", tulpat olivat vaihtamatta, ajovalopolttimo asennettu vinoon ja korjattu umpiota hirveästi säätämällä. Valokuvio siis piloilla. Lasinpyyhkimet aivan paskat, takapyyhkimessä ei edes kumin teräosaa enää. Akku täysin loppu, kuskin turvavyö jumissa, jarrupalat/levyt finaalissa, rengaspaineet yli 0,5 bar liian matalat, vararengas lähes tyhjä jne... Ekat 100000 km siis aivan retuperällä. Kaikki "huollot" paikallisessa merkkiliikkeessä siihen asti. Arvaapa, onko sen jälkeen huollettu siellä?
Nimim. Muutaman kerran merkkiliikkeessä lievästi närkästynyt kuluttaja (myös muita merkkejä, kuin Saabeja)