Tonnarin osto taitaa jäädä, kun 9-5 -sarjaakin alkaa saada melkein samaan hintaan. Lähinnä kiinnostaa moottoreiden erot; 2.0, 2.3 ja 3.0. Onko noissa neloskoneissa tosiaan niin paljon (mahdollisia) ongelmia kuin väitetään, ja olisiko tuota taustaa vasten "turvallisempaa" ostaa tuo V6, vai mennäänkö huonompaan suuntaan? Kulutus ei sinäänsä huoleta; nykyinen V6 Passatti vie sen kympin helposti. Muuten ei Saab huoleta; käytetty auto on aina käytetty auto, joten jotain siinä tarvitsee kuitenkin rassata. Moottori ja vaihdelaatikko vain olisi mukava olla semmoiset, että siinä ei mitään ylimääräisiä tautioireita olisi... Vaihdelaatikoksi olin ajatellut ensisijaisesti automaattia, kun siihen Rangessa totuin. Kädellä voi sitten hämmentää jotain muuta
9-5 kuume nousee...
9-5 kuume nousee...
Autokuume ei sitten hellitä, vaikka kuinka tyhjällä rahapussilla otsaa hieroo
Tonnarin osto taitaa jäädä, kun 9-5 -sarjaakin alkaa saada melkein samaan hintaan. Lähinnä kiinnostaa moottoreiden erot; 2.0, 2.3 ja 3.0. Onko noissa neloskoneissa tosiaan niin paljon (mahdollisia) ongelmia kuin väitetään, ja olisiko tuota taustaa vasten "turvallisempaa" ostaa tuo V6, vai mennäänkö huonompaan suuntaan? Kulutus ei sinäänsä huoleta; nykyinen V6 Passatti vie sen kympin helposti. Muuten ei Saab huoleta; käytetty auto on aina käytetty auto, joten jotain siinä tarvitsee kuitenkin rassata. Moottori ja vaihdelaatikko vain olisi mukava olla semmoiset, että siinä ei mitään ylimääräisiä tautioireita olisi... Vaihdelaatikoksi olin ajatellut ensisijaisesti automaattia, kun siihen Rangessa totuin. Kädellä voi sitten hämmentää jotain muuta
Tonnarin osto taitaa jäädä, kun 9-5 -sarjaakin alkaa saada melkein samaan hintaan. Lähinnä kiinnostaa moottoreiden erot; 2.0, 2.3 ja 3.0. Onko noissa neloskoneissa tosiaan niin paljon (mahdollisia) ongelmia kuin väitetään, ja olisiko tuota taustaa vasten "turvallisempaa" ostaa tuo V6, vai mennäänkö huonompaan suuntaan? Kulutus ei sinäänsä huoleta; nykyinen V6 Passatti vie sen kympin helposti. Muuten ei Saab huoleta; käytetty auto on aina käytetty auto, joten jotain siinä tarvitsee kuitenkin rassata. Moottori ja vaihdelaatikko vain olisi mukava olla semmoiset, että siinä ei mitään ylimääräisiä tautioireita olisi... Vaihdelaatikoksi olin ajatellut ensisijaisesti automaattia, kun siihen Rangessa totuin. Kädellä voi sitten hämmentää jotain muuta
Re: 9-5 kuume nousee...
Noissa kolmilitrasissa on sitä sylinteriputkien vajoamista, mistä koituu kallis remppa.
Lisätietoa saat käyttämällä ETSI-toimintoa, nuo 2.0 ja 2.3 tulisi huomioida että huohoitin päivitys olisi tehtynä, siinä ainakin yksi seikka mikä voi vaikuttaa käyttöikään, viisaammat kertokoot lisää.
Lisätietoa saat käyttämällä ETSI-toimintoa, nuo 2.0 ja 2.3 tulisi huomioida että huohoitin päivitys olisi tehtynä, siinä ainakin yksi seikka mikä voi vaikuttaa käyttöikään, viisaammat kertokoot lisää.
Volvo S80 2.4D Momentum aut. -09
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
-
moilanen88
- "Hölösuu"
- Viestit: 1105
- Liittynyt: Ti Huhti 07, 2009 08:20
- Paikkakunta: Kajaani
Re: 9-5 kuume nousee...
niinnoh,v6 dieselissä eikös sitä ongelmaa ollut,ei bensa v6.
Sen verran mitä olen tällä omalla ajamaan kerenny niin on ollu mukava paketti eikä toistaiseksi ole ihmeempiä remppoja ollut paitti kampiakselin asentotunnistin vaihdettu.
Eikä kulutakkaan sekalaista kuin n.10-11L/100km.
Sen verran mitä olen tällä omalla ajamaan kerenny niin on ollu mukava paketti eikä toistaiseksi ole ihmeempiä remppoja ollut paitti kampiakselin asentotunnistin vaihdettu.
Eikä kulutakkaan sekalaista kuin n.10-11L/100km.
Joku kipotin.
Re: 9-5 kuume nousee...
Ei niinkään se huohotinpäivityksen hinta vaan se, että autoon on sellainen ajoissa laitettu. Päivittämätön kone on varmaan herkemmin kerännyt öljylietettä sisuksiinsa. Riippuu tietysti paljon käytöstä ja öljynvaihtojen tiheydestä.9-5T kirjoitti:35e maksaa huohotinpäivitys, joo kannattaa huomioidaRene-Rane kirjoitti:Lisätietoa saat käyttämällä ETSI-toimintoa, nuo 2.0 ja 2.3 tulisi huomioida että huohoitin päivitys olisi tehtynä, siinä ainakin yksi seikka mikä voi vaikuttaa käyttöikään, viisaammat kertokoot lisää.
Re: 9-5 kuume nousee...
Tuo huohotinpäivitys oli tiedossa. Jakopää oli mietinnässä, että kuinka kauan se kestää/kuinka kallis remontti on tiedossa, kun on huollon aika. Sylinteriputket V6:ssa ongelmana siis _vain_ dieselissä? Ja turbo; jotkut sanovat että voi olla ongelma ja jotkut taas että ei ole ongelmaa
Ruotsissa näyttää olevan autoja myynnissä ilman turboa; onko tuossa "säästetty" turborempassa nappaamalla rikkinäinen turbo irti? Haulla jo löysin tuon huohotinketjun; jakopäästäkin jotakin luin. Mikä juttu tuo T5/T7 -mallien ero mäntien suhteen oikein on? Tällä hetkellä ei näyttäisi suurta ongelmaa moottorin suhteen olevan, ja automaattilaatikkokin vaikuttaisi olevan ihan jees, jos huolehtii öljyistä (joka pitäisi olla itsestäänselvyys kaikille automaatilla ajaville). Ruosteongelma ei ilmeisesti ole 9-5 sarjassa paha, jos autoa on vähänkään hoidettu? Löytyykö siis mitään syytä, joka edes hieman lievittäisi kuumetta? 
Re: 9-5 kuume nousee...
Softalla saa runsaasti turvallisia lisäheppoja 4cyl koneissa, eiku..umpio kirjoitti:Löytyykö siis mitään syytä, joka edes hieman lievittäisi kuumetta?
Saab 9-5 -99, ex Saab 900i -86, #4929
Re: 9-5 kuume nousee...
Mimmi !#€%&#%"Mimmi kirjoitti:Löytyy: Osta femma.
-
9000 automaatilla
- "Hölösuu"
- Viestit: 2948
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Re: 9-5 kuume nousee...
Samoilla linjoilla Mimmin kanssa. Kuume ei nimittäin mullakaan laskenut, kuin vasta viime torstaina, kun Femma tuli kotiin.umpio kirjoitti:Löytyykö siis mitään syytä, joka edes hieman lievittäisi kuumetta?
Saabista jäljellä muistot.
Volvo S60 D3 - 17, Sirkkuli"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Volvo S60 D3 - 17, Sirkkuli"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
-
KaikkiNimetVarattu
- "Kaasari"
- Viestit: 38
- Liittynyt: Ti Elo 03, 2010 18:16
Re: 9-5 kuume nousee...
Mistä sen voi ostaa 35 eurolla? Pitääkö avata venakoppaa vaihdossa ja paljonko merkkiliike ottaa hintaa vaihdosta?9-5T kirjoitti:35e maksaa huohotinpäivitys, joo kannattaa huomioidaRene-Rane kirjoitti:Lisätietoa saat käyttämällä ETSI-toimintoa, nuo 2.0 ja 2.3 tulisi huomioida että huohoitin päivitys olisi tehtynä, siinä ainakin yksi seikka mikä voi vaikuttaa käyttöikään, viisaammat kertokoot lisää.
Re: 9-5 kuume nousee...
Spedepartsilla näkyy olevan 345kr, joten lienee PCS:llä aika lähellä. Venakoppaa ei tarvitse avata. Merkkihuoltojen on kerrottu laskuttavan asennuksesta jopa useamman satasen (joka omasta mielestäni on liikaa noin puolen tunnin hommasta). Vinkkiä asennukseen: http://www.saabcentral.com/forums/showt ... hp?t=82999
Eski
Eski
Re: 9-5 kuume nousee...
Sitten kun soittaa PCS:een niin neuvovat vaihtaa myös sen venakopalta lähtevän letkun joka yleensä on melkoista lakritsia. Roin Deltassa pyys 250e asennettuna joten laitoin itte..Ei kova homma yläkautta laittaa jos on pitkät kädet 
Saab
Elämää ohituskaistalla
Saabit myyty
Elämää ohituskaistalla
Saabit myyty
Re: 9-5 kuume nousee...
Kuume nousee täälläkin sitä mukaa kun hinnat tippuu 
Kirjastosta meinasin jo lainata 9-5 Haynesin mutta olivat kaikki lainassa. Suosittuja projekteja taitaa siis olla femmatkin nykyään.
Tonnareita on tullut harrastettua kymmenisen vuotta, muutama yksilö, vuosimallit 85..91 muistaakseni. Eriasteisia projekteja ollut, suurin varmaan moottori/vaihteistopaketin vaihto apurunkoineen. Olisi mukavaa tietää tonnarin kanssa tutuksi tulleen näkökulmasta mielipiteitä, tonnarista femmoihin siirtyneiltä tai molempia vieläkin harrastavilta, millaisia yhtäläisyyksiä ja eroavuuksia on pääpiirteittäin:
- moottorit ? (eniten kiinnostaa turbot)
- vaihteistot ? (eniten kiinnostaa automaatit)
- isommat korjaukset - moottorin ja/tai vaihteiston irrotus, asennus ym.
- jarrut - perusrakenne, tyypilliset ongelmat - onko mitään yhteistä tonnariin nähden ?
- vetoakselit, vetonivelet ym.
- ilmastointi, puhaltimet ym., mennäänkö konetilan kautta vai sisältä ?
- sähköpuolen asiat - moottorinohjaukset, ABS, SRS jne. ?
- onko esim kaikissa femmoissa OBD2 ?
Jonkin verran on tullut harrasteltua myös NG satkuja joten mahdolliset yhtäläisyydet myös niihin nähden kiinnostaa.
Kirjastosta meinasin jo lainata 9-5 Haynesin mutta olivat kaikki lainassa. Suosittuja projekteja taitaa siis olla femmatkin nykyään.
Tonnareita on tullut harrastettua kymmenisen vuotta, muutama yksilö, vuosimallit 85..91 muistaakseni. Eriasteisia projekteja ollut, suurin varmaan moottori/vaihteistopaketin vaihto apurunkoineen. Olisi mukavaa tietää tonnarin kanssa tutuksi tulleen näkökulmasta mielipiteitä, tonnarista femmoihin siirtyneiltä tai molempia vieläkin harrastavilta, millaisia yhtäläisyyksiä ja eroavuuksia on pääpiirteittäin:
- moottorit ? (eniten kiinnostaa turbot)
- vaihteistot ? (eniten kiinnostaa automaatit)
- isommat korjaukset - moottorin ja/tai vaihteiston irrotus, asennus ym.
- jarrut - perusrakenne, tyypilliset ongelmat - onko mitään yhteistä tonnariin nähden ?
- vetoakselit, vetonivelet ym.
- ilmastointi, puhaltimet ym., mennäänkö konetilan kautta vai sisältä ?
- sähköpuolen asiat - moottorinohjaukset, ABS, SRS jne. ?
- onko esim kaikissa femmoissa OBD2 ?
Jonkin verran on tullut harrasteltua myös NG satkuja joten mahdolliset yhtäläisyydet myös niihin nähden kiinnostaa.
Re: 9-5 kuume nousee...
Joo-o...
Taitaisi valinta kallistua ehkä 2.3t:n suuntaan, vai onko tuo 2.0 sopusuhtainen tämän kokoisen auton keulalle? Toisaalta tämä kiinnostaisi, mutta...
http://www.nettiauto.com/saab/9-5/3610123
Taitaisi valinta kallistua ehkä 2.3t:n suuntaan, vai onko tuo 2.0 sopusuhtainen tämän kokoisen auton keulalle? Toisaalta tämä kiinnostaisi, mutta...
http://www.nettiauto.com/saab/9-5/3610123
Re: 9-5 kuume nousee...
Kannattaa hommata suosiolla WIS, jos hankkii 9-5:n ja haluaa sitä itse opetella rassaamaan...wesku kirjoitti:Kuume nousee täälläkin sitä mukaa kun hinnat tippuu
Kirjastosta meinasin jo lainata 9-5 Haynesin mutta olivat kaikki lainassa. Suosittuja projekteja taitaa siis olla femmatkin nykyään.
Sikäli huono rajaus, kun kaikki 9-5:t on aina olleet turboja.- moottorit ? (eniten kiinnostaa turbot)
Kestävin vaihtoehto lienee 4-portainen vanhempi automaagi. Uudempien 5-portaisten alkupään versioissa on jotain häikkää ja remontit kallita. Muuten uudempi loota on selvästi parempi. Manuaalissa hajoaa vähintään pakkisysteemi (loota irroitettava).- vaihteistot ? (eniten kiinnostaa automaatit)
Eiköhän ne tuolla osastolla ole. Moottorin irroitukseen pääsee varmimmin V6TID-moottorin kanssa ja melkein yhtä varmasti huohotinvaivaisten nelipyttyisten kanssa...- isommat korjaukset - moottorin ja/tai vaihteiston irrotus, asennus ym.
Peruskamaa, käsijarru on 60-luvun ooppelista (surkea esitys, mutta ajaa asiansa, kun pitää vaijerit kunnossa ja säätää aina ennen katsastusta).- jarrut - perusrakenne, tyypilliset ongelmat - onko mitään yhteistä tonnariin nähden ?
Ei mitään havaintoa ongelmista näissä.- vetoakselit, vetonivelet ym.
Vanhemmissa ACC:stä hajoaa pieni muovinen vipu. Purkaminen tapahtuu apukuskin jalkatilan suunnalta, foorumilta löytyy ohjeita. Lämppärin puhallin hajoaa kaikista ennemmin tai myölhemmin ja siihen pääsee käsiksi tuulilasin edestä löytyvän muovin alta.- ilmastointi, puhaltimet ym., mennäänkö konetilan kautta vai sisältä ?
ABS-pumppuja on simahdellut. Muistaakseni saksasta löytyy korjaaja, joka saattaa saada vanhan osan korjattua.- sähköpuolen asiat - moottorinohjaukset, ABS, SRS jne. ?
Tietääkseni kyllä.- onko esim kaikissa femmoissa OBD2 ?
Sama ooppelin käsijarruJonkin verran on tullut harrasteltua myös NG satkuja joten mahdolliset yhtäläisyydet myös niihin nähden kiinnostaa.
Eski
Viimeksi muokannut Eski, Ma Joulu 06, 2010 18:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: 9-5 kuume nousee...
Griffin, siinä pitäis olla ilmastoidut penkit
(Taukolämmitin
)
(Taukolämmitin
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.