Joo, itekään en jaksa ymmärtää sitä että raahataan jostain merten takaa joku 200-300tkm rullattu tonnin ruoska, jonka hinta on pari-kolme tonnia ennenkuin se on täällä suomen kamaralla suomen kilvissä. Siihen sitten vähän perusosien vaihtoa (jarrulevyä, iskaria, jakopää, turbon vaihto ja huhhahei, autolla onkin jo hintaa se neljä-viis-kuus tonnia.
Eli unohtakaa suosiolla sen lähtöhinnaltaan halvimman metsästäminen, ja keskittykää löytämään sellainen yksilö jossa on oikeat huollot ja korjaukset jo tehtynä. Tulee loppupeleissä halvemmaksi. Ja sitä käytettyä kyllä ehtii jatkossakin ruuvaamaan ja roplaamaan, jos siitä touhusta niin kovasti tykkää - sen takia ei kannata tommosta projektia hankkia.
Toisaalta sitä myös punnitsee mitä parempaa 9-5:ssä on tonnareihin verrattuna yleensä, jos nyt verrataan 90-luvun lopun suunnilleen samanikäisiä autoja ? Ominaisuuksien suhteen yleensä ottaen ? Ja erityisesti käytettyjä useamman sata tonnia ajettuja ajatellen ?
Nettiautossakin huomaa että hintahaitari on nyt melko laaja, vanhoissa 90-luvun puolella noin 3500-7900 ja korrelaatio kilometreihin, varusteisiin, moottoreihin ym. näyttää melko pieneltä. Tällainen on tyypillistä tilanteessa jossa on orastava hintaromahdus, ne joilla on todella halu myydä pyytävät realistisesti mutta jotkut pyytävät vieläkin kohtuuttomia. Yli viisi tonnia 90-luvun autosta alkaa ainakin nykyaikana olla sen luokan pyyntö että kyseessä pitäisi olla jotain todella ainutlaatuista.
Nettiautossakin huomaa että hintahaitari on nyt melko laaja, vanhoissa 90-luvun puolella noin 3500-7900 ja korrelaatio kilometreihin, varusteisiin, moottoreihin ym. näyttää melko pieneltä. Tällainen on tyypillistä tilanteessa jossa on orastava hintaromahdus, ne joilla on todella halu myydä pyytävät realistisesti mutta jotkut pyytävät vieläkin kohtuuttomia. Yli viisi tonnia 90-luvun autosta alkaa ainakin nykyaikana olla sen luokan pyyntö että kyseessä pitäisi olla jotain todella ainutlaatuista.
Aikasi kun selittelet ja analysoit tuota asiaa saatat vielä saada 1000€ 9-5:sen.
Vaikka esim 2vuoden päästä
9-3 SC 1,9 Tids
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
9-5T kirjoitti:]
toiset tietää ja toiset lukee wikipediaa ja vikisee
Aivan ja sinä olet tietäjä.
Tietäjä en ole mutta eiköhän jokainen Saabisti tiedä mitä eroa on griffinillä ja SE femmalla ja ettei griffinissä ole vakiona tuuletettavia penkkejä ja vieläpä miten erottaa 2, 3, 4 ja 5-oviset Saabit ilman wikipediaa.
viggen kirjoitti: Kyllä -99 vuoden Griffin mallissa on tuulettavat penkit vakiona jos nahkat päällä, ei ole minulle muita vaihtoehtoja tarjottu em. mallista. Katso linkki. http://www.geting.se/viewimage.php?imag ... 98-M01.gif
Tjaba "viggen" listoissa on paljon muutakin, mutta aivan kuten 9-5T:kin tarkoittaa kaikki riippuu siitä onko sen auton ensimmäinen ostaja halunnut auton ilman näitä penkinreleitä. Niitä ei asenneta ilman tilausta.
Nyköpingin myynnissä näkee jos jonkinlaisia muutoksia. Ja kaikki muutokset tehdään jos ne tilataan ennenkuin auto on valmis siis jo haassa Trollissa.
Tuossa sinun listassasi on penkit ventiloitua nahkaa mutta ei flektiä penkkien alla joilla auton saa myöskin.
EDIT: Oletan, että nämä flektillä varustetut ovat ne ilmastoidut istumet suomeksi.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Tämä oli se yleinen tieto Griffinistä, myös testien ja lehdistön perusteella 1999. Vakioon laskettiin kaikki alla olevat varusteet, sillä hinta oli 1999 aika mahtava, kun lisäsi vielä irrotettavan koukun, lohkolämppärin, metallivärin ja aluvanteet nastarenkailla oli minunkin auton hinta 373000kr.
Kun ajattelee mitä tänään saa tuolla rahalla niin NG 9-5 ei tunnukkaan niin kalliilta. Ja onhan rahan arvokin muuttunut.
Saab 9-5 Griffin
Pris: 353 100 kr Standardutrustning: Automatlåda, antispinn, yttertempmätare, aut klimatanläggn m kylt handsfack, sidorutedefroster bak, kupéluftfilter, elmanövrerade och -uppvärmda sidospeglar m minne, färddator, farthållare, "Night Panel" (nedsläckbara instrument), trä/läderratt justerbar i höjd och längd, träpanel, elmanövrerade framstolar m minne, fläktventilation och justerbart svankstöd, läderklädsel, elfönsterhissar fram o bak, fjärrstyrt centrallås, stöldlarm, elektronisk startspärr, stereo m CD/kassett och kontrolltangenter i ratten, handsfree-förberedd för mobiltelefon, mugghållare fram och bak, lättmetallfälgar, dimstrålkastare, ledbelysning, delbart fällbart baksäte, skidlucka, bagagenät, mm.
Extrautrustning: Elmanövrerat soltak i glas (16 900 kr), integrerad barnstol bak (1 600 kr), metalliclack (4 900 kr), eluppvärmt baksäte (1 800 kr), mm.
Premieklass: 7-15-20
Fordonsskatt: 1 823 kr
Förmånsvärde: 64 100 kr (brutto/år)
Dekl bränsleförbrukning: 11,1 l/100 km i bland körn
Motor: 6-cyl tvärställd V-motor m turbo, laddluftkylare, Trionic bränsleinsprutning o DI direkttändn, 4 överl kamaxel, 4 vent/cyl.
Effekt: 200 hk (147 kW) vid 5 000 v/min.
Vridmoment: 310 Nm vid 2 500 v/min
Prestanda: 0-100 km/t på 8,3 sek, Toppfart: 235 km/t. Miljöklass 3.
Chassi: Framhjulsdrivn, fram Mac Pherson skruvfjäderben, bak individuell multilänkupphängning m skruvfjädrar, krängningshämmare fram o bak. Kuggstångsstyrning m servo, ABS-bromsar m EBD elektr bromskraftsfördeln, skivor runtom , ventilerade fram, TCS antispinn.
Längd/bredd/höjd: 480,5/179/145 cm
Axelavstånd: 270 cm
Tjänstevikt: 1 735 kg
Maxlast: 375 kg
Släpvagnsvikt: 1 800 kg
Vänddiameter: 10,8 m
Bagagerum: 500 liter enl VDA
Övriga versioner:
2.0t S (150 hk) 229 900 kr
2,0t SE (150 hk) 249 800kr
2.3t S (170 hk) 245 900 kr
2.3t SE (170 hk) 265 800 kr
3.0 V6t SE (200 hk) 306 700 kr
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja 9-5 arc -02 "1159"