9-5 sammahti
9-5 sammahti
Täällä olisi yksi hyytynyt 9-5 2.3t 1999
Ensin ei meinannut lähteä pakkasesta käyntiin kun oli akussa heikosti virtaa. Akku lataukseen ja käyntiin, kävi 10 min ja käynti alkoi ontua tyhjäkäynnillä. Ontumisen jälkeen sammui kokonaan, eikä lähde enää mutta lupaili muutaman kerran. Pyöritti hyvin ja konekin oli jo lämmennyt jonkin verran.
Sytkäkasetti tuli vaihdettua kokeeksi toiseen, ei vaikutusta. Bensapumpusta ei kuulu mitään kun laittaa virrat päälle eikä jakotukilta löydy bensan paineita. Eli pumpussa todennäköinen vika. On muuten viime kesänä ostettu motonetin pumppu.
Kysymys kuuluukin, että eikös pumpun pitäisi lähteä pyörimään ja tehdä normaalisti paineet, vaikka kampiakselin asentoanturi olisikin viallinen?
-Mikko-
Ensin ei meinannut lähteä pakkasesta käyntiin kun oli akussa heikosti virtaa. Akku lataukseen ja käyntiin, kävi 10 min ja käynti alkoi ontua tyhjäkäynnillä. Ontumisen jälkeen sammui kokonaan, eikä lähde enää mutta lupaili muutaman kerran. Pyöritti hyvin ja konekin oli jo lämmennyt jonkin verran.
Sytkäkasetti tuli vaihdettua kokeeksi toiseen, ei vaikutusta. Bensapumpusta ei kuulu mitään kun laittaa virrat päälle eikä jakotukilta löydy bensan paineita. Eli pumpussa todennäköinen vika. On muuten viime kesänä ostettu motonetin pumppu.
Kysymys kuuluukin, että eikös pumpun pitäisi lähteä pyörimään ja tehdä normaalisti paineet, vaikka kampiakselin asentoanturi olisikin viallinen?
-Mikko-
9-5 2.3t SE A 1999
Re: 9-5 sammahti
Jos ei ole kampiakselin asentoanturia vielä vaihdettu, niin vaihda se, kohta hajoaa kumminkin. Voi oireilla niin kylmänä kuin kuumanakin, ja ilmeisesti kone ei saa bensaa eikä anna myöskään kipinää mikäli se ei saa anturilta oikeaa asento- ja pyörimistietoa.
Itellä oireili kylmäkäynnistyksessä, pyöri kyllä kun virtaa oli, muttei yrittänytkään käyntiin, välillä antoi anturi oikeansuuntaista pyörimistietoa ja silloin kone saattoi hörähtää ja taas ei mitään. Ja kun lähti käyntiin niin kävi ensin kolmella.
Itellä oireili kylmäkäynnistyksessä, pyöri kyllä kun virtaa oli, muttei yrittänytkään käyntiin, välillä antoi anturi oikeansuuntaista pyörimistietoa ja silloin kone saattoi hörähtää ja taas ei mitään. Ja kun lähti käyntiin niin kävi ensin kolmella.
Saab 9-5 2.3t Automaatti Wagon
Re: 9-5 sammahti
asentoanturiin tuo kyllä taitaa viitata. Löysin anturin liittimen ja mittailin vastusarvoja, nastojen 1-2 väli ei mitään, 1-3 ei mitään mutta 2-3 antoi 874 ohmia.
Voiko noista päätellä mitään? Eihän se tietysti välttämättä anna oikeaa pyörimistietoa vaikka arvot olisikin ok.
p.s. anturia ei ole vaihdettu ainakaan minun omistuksen aikana eli 120-207 tkm välillä.
-Mikko-
Voiko noista päätellä mitään? Eihän se tietysti välttämättä anna oikeaa pyörimistietoa vaikka arvot olisikin ok.
p.s. anturia ei ole vaihdettu ainakaan minun omistuksen aikana eli 120-207 tkm välillä.
-Mikko-
9-5 2.3t SE A 1999
Re: 9-5 sammahti
Anturin resistanssi on 860+/-90 Ohm, joten tuon mukaan on kunnossa, mutta itselläni aikanaan reistaili tuo anturi vaikka mittaamalla vaikutti ehjältä...
Eski
Eski
Re: 9-5 sammahti
Asentoanturi vaihdettu uuteen. Eipä vaan käy silti
Bensapumppu taisi hörähtää kerran anturin vaihdon jälkeen, mutta ei sitten pitkänkään odottelun jälkeen enää toista kertaa. Seuraavaksi voisi tutkia bensapumpun relettä ja itse pumppuakin. Muita ideoita?
Bensapumppu taisi hörähtää kerran anturin vaihdon jälkeen, mutta ei sitten pitkänkään odottelun jälkeen enää toista kertaa. Seuraavaksi voisi tutkia bensapumpun relettä ja itse pumppuakin. Muita ideoita?
9-5 2.3t SE A 1999
Re: 9-5 sammahti
Nyrkkiä bensapumpulle ja kuunnella pörähtääkö.. Itse pääsin 15 km tuolla keinolla..
Saab
Elämää ohituskaistalla
Saabit myyty
Elämää ohituskaistalla
Saabit myyty
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2947
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Re: 9-5 sammahti
Hyppylangalla pumpulle suoraa virtaa joko akulta tai jostain sulakkeelta, jossa jatkuva virta, esim. hätävilkut. Sitten tiedät ainakin pumpun kunnon. Jos ei pörise, pumppu vaihtoon. Jos pörisee, releet tarkastukseen.
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Re: 9-5 sammahti
Nonnih, löytyhän se vikakin kun sain auton roudattua omalle pajalle ja sai tutkittua paremmin. Bensapumppuhan se. Lähti kyllä pyörimään vielä, kun oli irti ja kopautti hallin lattiaan. Se pumppu ei kauaa jaksanut, ostettu 29.7.2010.
Pumppu on Motonetista, tämä tuote:
Ruiskupumppu Saab/Volvo 28-1479 9-5 2,0/2,3
Pumppu jos Walbro (pumppu asennusosilla ja suodattimella) [1998 - 2010] 99.90 €
Noh, täytyy kiikuttaa takaisin. Onneksi on kuitti tallessa.
Muilla vastaavia kokemuksia Motonetin pumpuista?
Pumppu on Motonetista, tämä tuote:
Ruiskupumppu Saab/Volvo 28-1479 9-5 2,0/2,3
Pumppu jos Walbro (pumppu asennusosilla ja suodattimella) [1998 - 2010] 99.90 €
Noh, täytyy kiikuttaa takaisin. Onneksi on kuitti tallessa.
Muilla vastaavia kokemuksia Motonetin pumpuista?
9-5 2.3t SE A 1999
Re: 9-5 sammahti
Mulla pyöriny scantech:in huippu pumppu viime talvesta eikä ainakaan vielä ole antautunut..."koputtaa puuta"
Saab
Elämää ohituskaistalla
Saabit myyty
Elämää ohituskaistalla
Saabit myyty