Mikä tekee asiasta omituista, eli se, ettei minkäänlaisia oireita tai viitteitä ongelmasta ollut aikaisemmin.
- auto normaalisti yöpyy lämpimässä tallissa, nyt ensimmäinen yö 4 vuoteen ulkona kun joutui jouluyön appiukon pihassa palelemaan.
- tuonkin ainoan ulkona vietetyn yön jälkeen käytin lohkolämppäriä ja matka jatkui matka-ajona 70 km kotiin lämpimään talliin.
- normaalisti liikennöinti on seuraavaa: lämpimästä tallista 14 km töihin, puolet moottoritietä, puolet kaupunkiajoa, sama matka illansuussa tehdään kylmäkäynnistyksen jälkeen kadun varresta takaisin omaan talliin. Satunnaista päivällä lounaalla käyntiä, jossa auto ei ehdi lämpiämään.
Kyseinen, nyt palvelussuhteensa päättänyt, akku oli 1.11.2005 vaihdettu Saab 70A alkuperäistuote. 5v. ja 90tkm myöhemmin päätyi kaltaistensa joukkoon Shellin nurkalle.
Pajalla akkutesteri kertoi akun tulleen tiensä päähän, Very bad sanoi ja vielä pilkallinen
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Olisiko jotenkin pitänyt varautua, tulkita oireita (jos niin mitä) tai muuten ymmärtää, toki 3v. taitaa olla nykyinen suositus kun uusille akuille saa 2v. takuun...