DIY ....

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
kasoku
"Kaasari"
Viestit: 19
Liittynyt: Su Heinä 18, 2010 14:02

DIY ....

Viesti Kirjoittaja kasoku »

Teinpä itse ja säästin. Pari päivää sitten huomasin ,ettei pitkien merkkivalo toiminut.
Harmittelin jo mittariston purkamista ,mutta huomasin ,ettei vasen pitkä valokaan pelittänyt. Ei muutakuin ensin hehkua tutkimaan: ei vikaa. Sulakkeita katselemaan:ei vikaa. Ennenkuin aloin enempi johtosarjoja syynäämään niin juolahti mieleen käydä etsimässä vikaa näiltä sivuilta. Löytyi :valorele vika. Rele käteen ja suurennuslasin kanssa tutkimaan: murtumia juotoksissa. Niitä kolvaillessa tuli mieleen korjata sid:in pikseliviat. Taas nettiin lukemaan ohjeita. Sidissä on taas kaikki pikselit sisällä. Nuo kun sai toimimaan niin vaihtelin vielä öljyt ja suodattimen. Monta euroa taas säästyi itse tekemällä. Mitähän tuolle vanhalle turbolle osais? Pitäiskö katsella netistä ohjeet ja rakentaa siitä suihkumoottori? Älkää ihmetelkö jos iltiksessä on otsikko: Ufo nähty Pyhätunturilla. Ja Lapin kansassa kerrotaan Miehen polttaneen autotallinsa samalla suunnalla.... Taitaa olla parempi tilata taksi ja lähteä Sporttibaariin tuhlaamaan säästyneet eurot ja nakata mennessä se vanha Garretti metallin keräykseen....
kasoku
"Kaasari"
Viestit: 19
Liittynyt: Su Heinä 18, 2010 14:02

Re: DIY ....

Viesti Kirjoittaja kasoku »

Joo.... Mutta saahan olla itseensä tyytyväinen kun itse saa nuo vehkeet pelittämään.
Ja onko se huoneistokeskuksen värinen rele kuinka halpa??? Pitäähän se tietää ,että osaa laskea kuinka paljon säästin. Täällä syrtsillä ku menee kyselemään saappiin varaosia niin eioota myyvät.... Ja kyselevät ,että vieläkö niitä valmistetaan. Poliiseilla niitä on kuulemma joskus ollut.
Kesäälä kun tuota Garretin korjausta kyselin niin sanoivat varaosien hinnat niin korkeiksi ,ettei kunnostaminen kannata.
Ps. jos jollakin tuo vanha turbo kiinnostaa niin voin kyllä siitä luopuakin.
Siivet siinä ei vastaa runkoon . Epäilen ,että siitä on vaan tiivisteet rikki ,koska öljyn ja nesteen kulutus loppui turbon vaihdon myötä.
kasoku
"Kaasari"
Viestit: 19
Liittynyt: Su Heinä 18, 2010 14:02

Re: DIY ....

Viesti Kirjoittaja kasoku »

Jep . Elikkäs korjailin sen valojen valvonta releen... Ilmeisesti se on se oranssi.Sitä tinailin ja valot merkkivaloineen toimii.
Mitäs tuohon turbon korjaus sarjaan kuuluu? Onko siinä pelkät tiivisteet?
Korjaamo ilmoitti laakereille ja tiivisteille hinnaksi jotain 400 euroa ja turbon sielulle vähän enemmän.Siihen vielä työt päälle. Kiire kuitenkin oli silloin auto kuntoon saada eli kunnostusta ei voinut odottaa.
Ensiapua annoin myös vaihteiston tukikumille(automaatti).
Laitoin paksumman pultin siihen palkin puoleiseen päähän ja lisäsin ohutta kumilevyä sen kumiholkin ympärille. Auttoi. Kolahtelu loppui.
kasoku
"Kaasari"
Viestit: 19
Liittynyt: Su Heinä 18, 2010 14:02

Re: DIY ....

Viesti Kirjoittaja kasoku »

Juotimpa itsenikin... Tässä tärinässä ei pysy edes korjaussarja käsissä...
Vastaa Viestiin