nettiauton 9-5
nettiauton 9-5
http://www.nettiauto.com/saab/9-5/3740464 onko kenelläkään tietoa tästä autosta?
kannattaako kyseistä autoa ostaa kun on noin paljon kuitenkin ajettu? onkohan mitään perusvikaa tuohon kilometrimäärään tulossa/tiedossa?
kiinnostusta olis tuohon autoon..
kannattaako kyseistä autoa ostaa kun on noin paljon kuitenkin ajettu? onkohan mitään perusvikaa tuohon kilometrimäärään tulossa/tiedossa?
kiinnostusta olis tuohon autoon..
Re: nettiauton 9-5
Omasta kokemuksesta voin sanoa että laatikkoa kannattaa ainakin vatkata aika lailla ennen ostopäätöksen tekoa. Nykyisessä n. 300 000 ajetussa toimi laatikko ihan hyvän tuntoisesti koeajotilanteessa mutta pakki lakkasi toimimasta vielä samana päivänä. En huomannut kiinnittää erityistä huomiota koeajossa mutta pienellä tarkkaavaisuudella olisi varmaan jotain enteitä ollut nähtävissä. (En tietenkään tarkoita että jokaisessa 300 000 rajapyykin ylittäneessä on/menee pakki rikki heti mutta mahdollisuus on aina, niitä kun on noista paljon mennyt pienemmilläkin kilometreillä).
Saab 9-5 Aero XWD -11
Re: nettiauton 9-5
onkohan muita vikoja/tyyppivikoja..?ei jaksais koko 9-5 foorumia ja "etsi"toiminnolla etsiä.. itsellä ei ole minkäänlaista kokemusta 9-5,en edes istunu koko autossa tai edes konepellin alle katsonut..ja tuo hinta,kannattaako maksaa kuinka paljon? ja paljonkohan tuolla vielä ajelee?toinenkin askelmoottori on mennyt sököksi ilmastoinnista.
Re: nettiauton 9-5
Ne askelmoottorit on erittäin helppo vaihtaa, ja käytettynä niitä löytyy aika halvalla. Huohotusongelmat taitaa olla se eniten huudeltu tyyppivika. Jos öljytikussa on ylimääräistä tahnaa niin remppaa edessä. Ei kuitenkaan kaikissa ilmene vaikkei huohotinjärjestelmän päivitystä olisikaan tehty (~60€ päivityskitti). Päivityksiä on montaa versiota, ainakin uusimmassa öljyntäyttöputken seinämästä läheltä yläpäätä lähtee letku joka haarautuu heti 5-10cm päässä, en muista minkälaisia vanhemmat ovat.
Saab 9-5 Aero XWD -11
Re: nettiauton 9-5
Kävin kokeilemassa 170th km aeroa, enkä ymmärtänyt miksi pitäisi maksaa 13th väliä 850 volvoon jolla ajettu 280th. Muuta hienoa ei ollut kuin 250hv moottori. Vaikka huoltokirja oli täydellinen ja auto katsastettu oli tutunaa, narinaa ja löysää joka puolella. Kyseinen aero oli aivan loppu ja Volvon arvo nousi huimasti.... Seuraavalla automaatti aerolla oli ajettu 340th eikä huoltokirjaa laisinkaan. Kovan ennakkoasenteen jälkeen tarvittiin vain kilometri kääntämään mielipide vanhasta saabista. Kaikki toimi moitteettomasti, sisältä ehjä ja se vakaus maaniellä... Ainut puute oli minulle se, että auto ei ollut farmari. Kyseisestä autosta meni myöhemmin nokka ketjun tai hihnan kiristäjä ja se hajotti moottoria aika kallisti. Omistajan mukaan aivan omaa laiskuutta, kun ei ollut asiaa tarkistellut. Moottori korjattiin ja juuri kertoi että aikoo ajaa autolla 500th ja vaihtaa sitten uudempaan saabiin...
Käy koeajamassa! Autoja voi pitää niin monella tavalla
Käy koeajamassa! Autoja voi pitää niin monella tavalla
Re: nettiauton 9-5
vaihdossa menis mun auto ja saisin vaihdossa ehkä 500€(mulla talvi ja kesärenkaat hyvät) niin mietin vain kannattaisko vaihtaa ja luopua loistosta 9000 2.3,kannattaakohan?
Viimeksi muokannut hautsi83, La Helmi 05, 2011 09:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: nettiauton 9-5
Minä sinuna harkitsisin pitkään tuota asiaa ja sit luopuisin. 69tkm on kuitenkin vain se 69tkm. Ja ellei kovin laho 9000 ole niin, silloin se on selvä juttu.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: nettiauton 9-5
siis omassa ajossa ollu n.69tkm. ja ei ole laho. voisin sanoa että ruosteeton,aikanaan tuotu saksasta.tänä vuonna laitoin koko pakoputkiston uusiks ja vaihdoin käytetyn katin(clubilaiselta ostin).toi 3900€ on kuitenkin aika paljon rahaa niin kannattaako tuota sitten ostaa,mieluusti kuulisin enemmän kommentteja asiasta..
Re: nettiauton 9-5
Jos tonnari on sulla "sisäänajettu", siis tiedät ja tunnet autosi niin pidän aivan turhana vaihtaa.
Femmassa pahimmillaan voi palaa paljonkin rahaa erinäisiin vikoihin ja niiden korjauksiin.
Pidä tonnari ja ala säästämään pikkuhiljaa ja kun sopivasti fyrkkaa löytyy massista niin sitten hankit femman näin ainakin minusta tuntuu. Ja kaikki syystä jos nafti 4000 ekee tuntuu kalliilta ja suurelta fyrkkamäärältä.
Femmassa pahimmillaan voi palaa paljonkin rahaa erinäisiin vikoihin ja niiden korjauksiin.
Pidä tonnari ja ala säästämään pikkuhiljaa ja kun sopivasti fyrkkaa löytyy massista niin sitten hankit femman näin ainakin minusta tuntuu. Ja kaikki syystä jos nafti 4000 ekee tuntuu kalliilta ja suurelta fyrkkamäärältä.
46 vuotta ajoa vain Saabilla. Saab 9-5 Aero sedan- 00, Vector 2.3t wagon A5 -08 # 150.
Re: nettiauton 9-5
tunnen kuitenkin oman autoni aivan täysin ja onhan tuo vajaa 4000€ aika paljon rahaa kuitenkin?
Re: nettiauton 9-5
@ "hautsi83" sinuna tekisin niinkuin J.V.A ja itsekin aiemmassa viestissä sanoin, jätä se -99 femma väliin. Sinullahan on jo hyväkuntoinen saabi alla.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: nettiauton 9-5
Älytön homma se olikin, että bensafemmoja tehtiin alle 200 hepan tehoillageorgahti kirjoitti: tais ol, mut pääasia ettei tarvi kakkostiäl nutaa jono peräs..
Joku 2.0, 150 heppainen, femman painoiseen maantiejunaan
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
-
- "Hirsch"
- Viestit: 786
- Liittynyt: Su Touko 11, 2003 22:01
- Paikkakunta: Kempele
Re: nettiauton 9-5
Alkuperäiseen aiheeseen palatakseni. Ostin kolme vuotta sitten 265 tkm ajetun farmari 9-5:sen. Nyt mittarissa on 335 tkm eli 70 tkm taivallettu yhdessä. Tänä aikana olen vaihtanut turbon (garret 17), takapään puslat, iskarit (vain takapää oli vetelä, mutta uusin kaikki kerralla), takajouset ja moottorin asentoanturin. Muitten kokemusten perusteella nämä ovat kulutusosia tässä mallissa eli ostettavasta autosta kannattaa tarkistaa milloin k.o. osat on vaihdettu. Mutta nyt kun ne on vaihdettu, niin odotan auton kestävän suuremmitta murheitta 400 tkm asti. Ainakin.hautsi83 kirjoitti:http://www.nettiauto.com/saab/9-5/3740464 onko kenelläkään tietoa tästä autosta?
kannattaako kyseistä autoa ostaa kun on noin paljon kuitenkin ajettu? onkohan mitään perusvikaa tuohon kilometrimäärään tulossa/tiedossa?
kiinnostusta olis tuohon autoon..
#1488
900c Combi Coupe -88
9⁵ Aero Wagon -03
900c Combi Coupe -88
9⁵ Aero Wagon -03
Re: nettiauton 9-5
pa-pumppu kannattaa vaihtaa ihan varuiksi aika pian. Se tulee 100%:lla varmuudella tiensä päähän ennemmin tai myöhemmin ja sen kanssa jää silloin tien päälle. Monet ovat sen vaihtaneet 300 tkm nurkilla, ja niin aion itsekin tehdä viim. ensi syksyyn mennessä kun 300 tkm tulee tauluun.georgahti kirjoitti:henkisesti varautuisin vielä polttoainepumppuun ja DI-kasettiin.
muutoin kulutusosalistasi täsmää omani kanssa..
Siis hajoaako nuo sytytyskasetit oikeasti, siis muutkin kuin ne alkupään virheelliset kasetit? Vai "kohistaankohan" tästä kohdasta aiheettomasti? Joskushan nekin varmaan tulee tiensä päähän, mutta tarkoitan, että meneekö niitä mukamas kaikista 9-5:sta säännönmukaisesti tietyn kilometrimäärän tullessa täyteen?
Saab 9-5 wagon -09, 2.3t Vector Biopower
Re: nettiauton 9-5
Minulla mennyt kaksi. Eri autot kylläkin. Mittarilukemat olivat 152tkm ja 125tkm.Tannisto kirjoitti:pa-pumppu kannattaa vaihtaa ihan varuiksi aika pian. Se tulee 100%:lla varmuudella tiensä päähän ennemmin tai myöhemmin ja sen kanssa jää silloin tien päälle. Monet ovat sen vaihtaneet 300 tkm nurkilla, ja niin aion itsekin tehdä viim. ensi syksyyn mennessä kun 300 tkm tulee tauluun.georgahti kirjoitti:henkisesti varautuisin vielä polttoainepumppuun ja DI-kasettiin.
muutoin kulutusosalistasi täsmää omani kanssa..
Siis hajoaako nuo sytytyskasetit oikeasti, siis muutkin kuin ne alkupään virheelliset kasetit? Vai "kohistaankohan" tästä kohdasta aiheettomasti? Joskushan nekin varmaan tulee tiensä päähän, mutta tarkoitan, että meneekö niitä mukamas kaikista 9-5:sta säännönmukaisesti tietyn kilometrimäärän tullessa täyteen?
Saab 9-5 Aero 2003