nettiauton 9-5

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
hautsi83
Matalapaineturbo
Viestit: 200
Liittynyt: Ma Kesä 12, 2006 22:37

nettiauton 9-5

Viesti Kirjoittaja hautsi83 »

http://www.nettiauto.com/saab/9-5/3740464 onko kenelläkään tietoa tästä autosta?
kannattaako kyseistä autoa ostaa kun on noin paljon kuitenkin ajettu? onkohan mitään perusvikaa tuohon kilometrimäärään tulossa/tiedossa?
kiinnostusta olis tuohon autoon..
kello
"Aero"
Viestit: 361
Liittynyt: Ke Tammi 27, 2010 21:32
Paikkakunta: Tampere

Re: nettiauton 9-5

Viesti Kirjoittaja kello »

Omasta kokemuksesta voin sanoa että laatikkoa kannattaa ainakin vatkata aika lailla ennen ostopäätöksen tekoa. Nykyisessä n. 300 000 ajetussa toimi laatikko ihan hyvän tuntoisesti koeajotilanteessa mutta pakki lakkasi toimimasta vielä samana päivänä. En huomannut kiinnittää erityistä huomiota koeajossa mutta pienellä tarkkaavaisuudella olisi varmaan jotain enteitä ollut nähtävissä. (En tietenkään tarkoita että jokaisessa 300 000 rajapyykin ylittäneessä on/menee pakki rikki heti mutta mahdollisuus on aina, niitä kun on noista paljon mennyt pienemmilläkin kilometreillä).
Saab 9-5 Aero XWD -11
hautsi83
Matalapaineturbo
Viestit: 200
Liittynyt: Ma Kesä 12, 2006 22:37

Re: nettiauton 9-5

Viesti Kirjoittaja hautsi83 »

onkohan muita vikoja/tyyppivikoja..?ei jaksais koko 9-5 foorumia ja "etsi"toiminnolla etsiä.. itsellä ei ole minkäänlaista kokemusta 9-5,en edes istunu koko autossa tai edes konepellin alle katsonut..ja tuo hinta,kannattaako maksaa kuinka paljon? ja paljonkohan tuolla vielä ajelee?toinenkin askelmoottori on mennyt sököksi ilmastoinnista.
kello
"Aero"
Viestit: 361
Liittynyt: Ke Tammi 27, 2010 21:32
Paikkakunta: Tampere

Re: nettiauton 9-5

Viesti Kirjoittaja kello »

Ne askelmoottorit on erittäin helppo vaihtaa, ja käytettynä niitä löytyy aika halvalla. Huohotusongelmat taitaa olla se eniten huudeltu tyyppivika. Jos öljytikussa on ylimääräistä tahnaa niin remppaa edessä. Ei kuitenkaan kaikissa ilmene vaikkei huohotinjärjestelmän päivitystä olisikaan tehty (~60€ päivityskitti). Päivityksiä on montaa versiota, ainakin uusimmassa öljyntäyttöputken seinämästä läheltä yläpäätä lähtee letku joka haarautuu heti 5-10cm päässä, en muista minkälaisia vanhemmat ovat.
Saab 9-5 Aero XWD -11
asillanp
"Tuplakaasari"
Viestit: 97
Liittynyt: La Tammi 16, 2010 22:36
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: nettiauton 9-5

Viesti Kirjoittaja asillanp »

Kävin kokeilemassa 170th km aeroa, enkä ymmärtänyt miksi pitäisi maksaa 13th väliä 850 volvoon jolla ajettu 280th. Muuta hienoa ei ollut kuin 250hv moottori. Vaikka huoltokirja oli täydellinen ja auto katsastettu oli tutunaa, narinaa ja löysää joka puolella. Kyseinen aero oli aivan loppu ja Volvon arvo nousi huimasti.... Seuraavalla automaatti aerolla oli ajettu 340th eikä huoltokirjaa laisinkaan. Kovan ennakkoasenteen jälkeen tarvittiin vain kilometri kääntämään mielipide vanhasta saabista. Kaikki toimi moitteettomasti, sisältä ehjä ja se vakaus maaniellä... Ainut puute oli minulle se, että auto ei ollut farmari. Kyseisestä autosta meni myöhemmin nokka ketjun tai hihnan kiristäjä ja se hajotti moottoria aika kallisti. Omistajan mukaan aivan omaa laiskuutta, kun ei ollut asiaa tarkistellut. Moottori korjattiin ja juuri kertoi että aikoo ajaa autolla 500th ja vaihtaa sitten uudempaan saabiin...

Käy koeajamassa! Autoja voi pitää niin monella tavalla :wink:
hautsi83
Matalapaineturbo
Viestit: 200
Liittynyt: Ma Kesä 12, 2006 22:37

Re: nettiauton 9-5

Viesti Kirjoittaja hautsi83 »

vaihdossa menis mun auto ja saisin vaihdossa ehkä 500€(mulla talvi ja kesärenkaat hyvät) niin mietin vain kannattaisko vaihtaa ja luopua loistosta 9000 2.3,kannattaakohan?
Viimeksi muokannut hautsi83, La Helmi 05, 2011 09:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: nettiauton 9-5

Viesti Kirjoittaja core2 »

Minä sinuna harkitsisin pitkään tuota asiaa ja sit luopuisin. 69tkm on kuitenkin vain se 69tkm. Ja ellei kovin laho 9000 ole niin, silloin se on selvä juttu.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
hautsi83
Matalapaineturbo
Viestit: 200
Liittynyt: Ma Kesä 12, 2006 22:37

Re: nettiauton 9-5

Viesti Kirjoittaja hautsi83 »

siis omassa ajossa ollu n.69tkm. ja ei ole laho. voisin sanoa että ruosteeton,aikanaan tuotu saksasta.tänä vuonna laitoin koko pakoputkiston uusiks ja vaihdoin käytetyn katin(clubilaiselta ostin).toi 3900€ on kuitenkin aika paljon rahaa niin kannattaako tuota sitten ostaa,mieluusti kuulisin enemmän kommentteja asiasta..
J.V.A
"Hirsch"
Viestit: 981
Liittynyt: Ma Loka 23, 2006 23:18
Paikkakunta: Naantali

Re: nettiauton 9-5

Viesti Kirjoittaja J.V.A »

Jos tonnari on sulla "sisäänajettu", siis tiedät ja tunnet autosi niin pidän aivan turhana vaihtaa.
Femmassa pahimmillaan voi palaa paljonkin rahaa erinäisiin vikoihin ja niiden korjauksiin.
Pidä tonnari ja ala säästämään pikkuhiljaa ja kun sopivasti fyrkkaa löytyy massista niin sitten hankit femman näin ainakin minusta tuntuu. Ja kaikki syystä jos nafti 4000 ekee tuntuu kalliilta ja suurelta fyrkkamäärältä.
46 vuotta ajoa vain Saabilla. Saab 9-5 Aero sedan- 00, Vector 2.3t wagon A5 -08 # 150.
hautsi83
Matalapaineturbo
Viestit: 200
Liittynyt: Ma Kesä 12, 2006 22:37

Re: nettiauton 9-5

Viesti Kirjoittaja hautsi83 »

tunnen kuitenkin oman autoni aivan täysin ja onhan tuo vajaa 4000€ aika paljon rahaa kuitenkin?
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: nettiauton 9-5

Viesti Kirjoittaja core2 »

@ "hautsi83" sinuna tekisin niinkuin J.V.A ja itsekin aiemmassa viestissä sanoin, jätä se -99 femma väliin. Sinullahan on jo hyväkuntoinen saabi alla.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2497
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: nettiauton 9-5

Viesti Kirjoittaja Termos »

georgahti kirjoitti: tais ol, mut pääasia ettei tarvi kakkostiäl nutaa jono peräs..
Älytön homma se olikin, että bensafemmoja tehtiin alle 200 hepan tehoilla :roll:

Joku 2.0, 150 heppainen, femman painoiseen maantiejunaan :lol:
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Pekka Valtanen
"Hirsch"
Viestit: 786
Liittynyt: Su Touko 11, 2003 22:01
Paikkakunta: Kempele

Re: nettiauton 9-5

Viesti Kirjoittaja Pekka Valtanen »

hautsi83 kirjoitti:http://www.nettiauto.com/saab/9-5/3740464 onko kenelläkään tietoa tästä autosta?
kannattaako kyseistä autoa ostaa kun on noin paljon kuitenkin ajettu? onkohan mitään perusvikaa tuohon kilometrimäärään tulossa/tiedossa?
kiinnostusta olis tuohon autoon..
Alkuperäiseen aiheeseen palatakseni. Ostin kolme vuotta sitten 265 tkm ajetun farmari 9-5:sen. Nyt mittarissa on 335 tkm eli 70 tkm taivallettu yhdessä. Tänä aikana olen vaihtanut turbon (garret 17), takapään puslat, iskarit (vain takapää oli vetelä, mutta uusin kaikki kerralla), takajouset ja moottorin asentoanturin. Muitten kokemusten perusteella nämä ovat kulutusosia tässä mallissa eli ostettavasta autosta kannattaa tarkistaa milloin k.o. osat on vaihdettu. Mutta nyt kun ne on vaihdettu, niin odotan auton kestävän suuremmitta murheitta 400 tkm asti. Ainakin.
#1488
900c Combi Coupe -88
9⁵ Aero Wagon -03
Tannisto
"Hirsch"
Viestit: 740
Liittynyt: Ma Touko 09, 2005 19:32
Paikkakunta: Espoo

Re: nettiauton 9-5

Viesti Kirjoittaja Tannisto »

georgahti kirjoitti:henkisesti varautuisin vielä polttoainepumppuun ja DI-kasettiin.

muutoin kulutusosalistasi täsmää omani kanssa.. :lol:
pa-pumppu kannattaa vaihtaa ihan varuiksi aika pian. Se tulee 100%:lla varmuudella tiensä päähän ennemmin tai myöhemmin ja sen kanssa jää silloin tien päälle. Monet ovat sen vaihtaneet 300 tkm nurkilla, ja niin aion itsekin tehdä viim. ensi syksyyn mennessä kun 300 tkm tulee tauluun.
Siis hajoaako nuo sytytyskasetit oikeasti, siis muutkin kuin ne alkupään virheelliset kasetit? Vai "kohistaankohan" tästä kohdasta aiheettomasti? Joskushan nekin varmaan tulee tiensä päähän, mutta tarkoitan, että meneekö niitä mukamas kaikista 9-5:sta säännönmukaisesti tietyn kilometrimäärän tullessa täyteen?
Saab 9-5 wagon -09, 2.3t Vector Biopower
Nicke
"Turbo"
Viestit: 250
Liittynyt: Ke Heinä 04, 2007 15:12
Paikkakunta: Kaarina

Re: nettiauton 9-5

Viesti Kirjoittaja Nicke »

Tannisto kirjoitti:
georgahti kirjoitti:henkisesti varautuisin vielä polttoainepumppuun ja DI-kasettiin.

muutoin kulutusosalistasi täsmää omani kanssa.. :lol:
pa-pumppu kannattaa vaihtaa ihan varuiksi aika pian. Se tulee 100%:lla varmuudella tiensä päähän ennemmin tai myöhemmin ja sen kanssa jää silloin tien päälle. Monet ovat sen vaihtaneet 300 tkm nurkilla, ja niin aion itsekin tehdä viim. ensi syksyyn mennessä kun 300 tkm tulee tauluun.
Siis hajoaako nuo sytytyskasetit oikeasti, siis muutkin kuin ne alkupään virheelliset kasetit? Vai "kohistaankohan" tästä kohdasta aiheettomasti? Joskushan nekin varmaan tulee tiensä päähän, mutta tarkoitan, että meneekö niitä mukamas kaikista 9-5:sta säännönmukaisesti tietyn kilometrimäärän tullessa täyteen?
Minulla mennyt kaksi. Eri autot kylläkin. Mittarilukemat olivat 152tkm ja 125tkm.
Saab 9-5 Aero 2003
Vastaa Viestiin