JT 3" + downpipe
JT 3" + downpipe
onkos jollakin kokemusta kyseisestä vaihtoehdosta, onko meteli aivan järjetön sillä JT:n putkella jossa on vain yksi pönttö? Saa antaa vaihtoehtoisia ideoita ja mistä kannattaa hankkia?
#4912
Saab 9-5 2.3t Vector Wagon 2003 piristetty
BMW 318d 2009
Saab 9-5 2.3t Vector Wagon 2003 piristetty
BMW 318d 2009
Re: JT 3" + downpipe
Mulla on 3" putkisto. Katilta taaksepäin on JT, mutta muistaakseni kahdella pöntöllä. Downpipe ja racekatti on Turbomeckin.
Tasakaasulla esim matka-ajossa äänet eivät juuri ohjaamoon kuulu, mutta komennetteassa kyllä kuuluvat todella hyvin ja välillä moottorijarrutuksissa kuuluu pauketta.
Turbomeckin tuotteet tilasin yllättäen Turbomeckiltä ja JT:n tilasin aluksi Speedpartsilta, mutta 2kk venailujen jälkeen meni hermo ja tilasin Maptunelta ja tuli parissa päivässä.
Tasakaasulla esim matka-ajossa äänet eivät juuri ohjaamoon kuulu, mutta komennetteassa kyllä kuuluvat todella hyvin ja välillä moottorijarrutuksissa kuuluu pauketta.
Turbomeckin tuotteet tilasin yllättäen Turbomeckiltä ja JT:n tilasin aluksi Speedpartsilta, mutta 2kk venailujen jälkeen meni hermo ja tilasin Maptunelta ja tuli parissa päivässä.
Nyk. S204 350cdi 4matic -11 (powered by finturbo ja tdi tuning),ex S204 350cdi amg -10, ex Mannelavetti Sportline -91, ex Saab 9-5 Aero -02, ex E61 530dA -05(stage2 DPF off), ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05 #4910
Re: JT 3" + downpipe
Mitä eroa on Aeron ja esim Vectorin putkella, onko vain ero siinä takapuskurin kolon istuvuudessa?? Mulla siis Vector malli ja haluan putken tulevan samalla tavoin ulos kuin aerosta, eli puskurin kolosta, toivottavasti selitän tarpeeksi hyvin asian
#4912
Saab 9-5 2.3t Vector Wagon 2003 piristetty
BMW 318d 2009
Saab 9-5 2.3t Vector Wagon 2003 piristetty
BMW 318d 2009
Re: JT 3" + downpipe
Eikös aerossa ja vectorissa ole samanlaiset puskurit?
Kyllä sen JT:n sun omaan pitäisi ihan hyvin istua.
Tässä kuva omastani: http://www.garaget.org/?car=190297&image=2108250
Kyllä sen JT:n sun omaan pitäisi ihan hyvin istua.
Tässä kuva omastani: http://www.garaget.org/?car=190297&image=2108250
Nyk. S204 350cdi 4matic -11 (powered by finturbo ja tdi tuning),ex S204 350cdi amg -10, ex Mannelavetti Sportline -91, ex Saab 9-5 Aero -02, ex E61 530dA -05(stage2 DPF off), ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05 #4910
Re: JT 3" + downpipe
Kiitos kuvasta, Vectorissa ei ole tuota koloa pakoputkelle, tai ei ainakaan mulla ole. Muuten puskurit aeron kanssa samanlaiset, käsittääkseni vectorin puskurissa on jokin reunus sisäpuolella jonka mukaan leikataan tuo puskurin kolo, en ole vielä tutkinut asiaa kyykyssä
#4912
Saab 9-5 2.3t Vector Wagon 2003 piristetty
BMW 318d 2009
Saab 9-5 2.3t Vector Wagon 2003 piristetty
BMW 318d 2009
Re: JT 3" + downpipe
Siihen Vectorin helmaan saa tehtyä kolon putken ulostulolle kuten jo totesitkin tai sitten voi hommata piiloversion putkesta Ferritalta(PCS ja MapTun myyvät).
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Re: JT 3" + downpipe
Eikös ollut niin että originaali putki riittää noin 300hv saakka? Muuttuuko ääni ollenkaan kun vaihtaa pelkän downpipen, onko kokemuksia? En halua autosta mitään kovin äänekästä.
#4912
Saab 9-5 2.3t Vector Wagon 2003 piristetty
BMW 318d 2009
Saab 9-5 2.3t Vector Wagon 2003 piristetty
BMW 318d 2009
Re: JT 3" + downpipe
Mulla on femmassa rosteriprööri mallia omavalmiste. Magnaflown tarvikekatti, motonetin läpivirtaava keskellä ja kammiovaimennin takana. Äänet ovat siinä rajoilla ettei häiritse, ehkä en vanhainkodille lähtisi yövuoroon tuolla. Tasakaasulla kuuluu juuri ja juuri kabiiniin, käskiessä sitten räyhää ihan kivasti. :)
En ainakaan yhdellä vaimentimella ottaisi itselle missään tapauksessa.
Pelkällä downpipellakin varmasti ääni jo muuttuu hieman, mutta tuskin merkittävästi. Pakopaineet ja -lämmöt kyllä pienenee huomattavasti.
-Sami
En ainakaan yhdellä vaimentimella ottaisi itselle missään tapauksessa.
Pelkällä downpipellakin varmasti ääni jo muuttuu hieman, mutta tuskin merkittävästi. Pakopaineet ja -lämmöt kyllä pienenee huomattavasti.
-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: JT 3" + downpipe
Täällä 01 Aerossa JT:n 3" putki, samaa kokoa olevalla downpipellä+racekat:lla. Kaksi vaimenninta oli aluksi ollut, mutta edellinen omistaja oli lisännyt kolmannen vaimentimen. Äänet ei vieläkään liian hiljaiset, kuuluu kyllä selvästi kun kiihdyttää reippaammin. En myöskään yhdellä vaimentimella olevaa harkitsisi.
Re: JT 3" + downpipe
Hieman OT mutta...
a-alt-avgassystem putkistoa voin suositella. Ainakin 2.5" tuumasessa cat back setissä on äänimaailma hyvä. Ja silmällä katottuna laadukasta työtä (kuuden vuoden takuu).Kunnolla hitsatut saumat vaimentimissa ja muutenkin hyvin viimeistelty. Aika näyttää onko oikeasti laadukasta...
Sitä en osaa sanoa onko äänissä paljon eroa tuohon 3" +DP settiin (sitäkin löytyy alt avgassilta...)
a-alt-avgassystem putkistoa voin suositella. Ainakin 2.5" tuumasessa cat back setissä on äänimaailma hyvä. Ja silmällä katottuna laadukasta työtä (kuuden vuoden takuu).Kunnolla hitsatut saumat vaimentimissa ja muutenkin hyvin viimeistelty. Aika näyttää onko oikeasti laadukasta...
Sitä en osaa sanoa onko äänissä paljon eroa tuohon 3" +DP settiin (sitäkin löytyy alt avgassilta...)
Re: JT 3" + downpipe
Miten käy kulutuksen? Pienentääkö 3" täyspitkä JT myös kulutusta?
Saab 9-5 Aero sedan manual, MY02
Re: JT 3" + downpipe
Ei, koska pakko polkea kuullakseen sen makean soundin. :Djaakko83 kirjoitti:Miten käy kulutuksen? Pienentääkö 3" täyspitkä JT myös kulutusta?
-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: JT 3" + downpipe
Entä jos ajaa rauhallisesti? Mökäähän saa kuulua, mutta jos auto vie sen asennuksen jälkeen bensaa kuin 400cid + blower...Tobbana kirjoitti:Ei, koska pakko polkea kuullakseen sen makean soundin.jaakko83 kirjoitti:Miten käy kulutuksen? Pienentääkö 3" täyspitkä JT myös kulutusta?
-Sami
Saab 9-5 Aero sedan manual, MY02
Re: JT 3" + downpipe
En ole kulutuksessa juurikaan huomannut muutoksia, kun en siitä välitä muutenkaan. Mutta sen huomasin, että sellaisiin vastamäkiin cruisella noin 85kmh ajaessa, jossa vakioputkella pykälsi pienempää, niin uudella avarammalla pröörillä menee nätisti isoimmalla vaihteella. Kuulee vain kun murina kasvaa hieman, mutta vaihde ei vaihdu ja turbiini pysyy lukossa.
-Sami
-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: JT 3" + downpipe
Onko toi turbomeckin downpipe kaikkein järkevin hankinta, ideoita muista jotka noin saman hintaisia?
#4912
Saab 9-5 2.3t Vector Wagon 2003 piristetty
BMW 318d 2009
Saab 9-5 2.3t Vector Wagon 2003 piristetty
BMW 318d 2009