Xenon korkeudensäätö vika
Re: Xenon korkeudensäätö vika
Leveä... aaa! Sitten puhutaan varmaan eri osasta. Minä tarkoitan sitä nivelvartta, joka on anturin ja akselin välissä.
E: Joo, juuri kuten Sabo jo ehtikin sanoa.
E: Joo, juuri kuten Sabo jo ehtikin sanoa.
Petteri #507 | Klubin puhis 2018 - 2022 | IT- ja tiedotusvastaava 2016 - 2022
Enää yksi Saabi: 99 EMS '73
Enää yksi Saabi: 99 EMS '73
-
- "Viggen"
- Viestit: 559
- Liittynyt: Pe Tammi 30, 2004 04:27
- Paikkakunta: Siilinjärvi
Re: Xenon korkeudensäätö vika
G-mies kirjoitti:Ei välttämättä. Etumaisen anturin vikaannuttua järjestelmä siirtyy käyttämään taaemman anturin tietoja(WISsin mukaan). Valot siis näyttää kuten ennenkin, mutta vikavalo loistaa. Etupäähän saa korjausjohtosarjaa, taakse ei, mutta takapäähän on käytetty etupään sarjaa(tinaamalla), muutetaan vain olikos nyt yhden kaapelikengän paikkaa liittimessä.mike kirjoitti:Eikös valot siirry automaattisesti ala-asentoonsa jos vikavalo syttyy?
Matti
Muistatko mitkä johdot kytkettii erilailla?
Onko joku muu täällä tehnyt etuanturin johdosta taka-anturille käypäisen?
Saab 9-5 Aero Wagon. 02, mittarissa 315000
-
- "Viggen"
- Viestit: 559
- Liittynyt: Pe Tammi 30, 2004 04:27
- Paikkakunta: Siilinjärvi
Re: Xenon korkeudensäätö vika
Eli kukaan ei muista? Just....Lobo_Earthworm kirjoitti:G-mies kirjoitti:Ei välttämättä. Etumaisen anturin vikaannuttua järjestelmä siirtyy käyttämään taaemman anturin tietoja(WISsin mukaan). Valot siis näyttää kuten ennenkin, mutta vikavalo loistaa. Etupäähän saa korjausjohtosarjaa, taakse ei, mutta takapäähän on käytetty etupään sarjaa(tinaamalla), muutetaan vain olikos nyt yhden kaapelikengän paikkaa liittimessä.mike kirjoitti:Eikös valot siirry automaattisesti ala-asentoonsa jos vikavalo syttyy?
Matti
Muistatko mitkä johdot kytkettii erilailla?
Onko joku muu täällä tehnyt etuanturin johdosta taka-anturille käypäisen?
Saab 9-5 Aero Wagon. 02, mittarissa 315000
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 96
- Liittynyt: To Syys 30, 2004 19:49
- Paikkakunta: Hyvinkää
- Viesti:
Re: Xenon korkeudensäätö vika
Moro,
Ei muistakaan, mutta lunttaan WIS :stä (MY07).
etu:
L31-7 BK 0.75 - [1] - (1),
L31-8 BK 0.75 - [2] - (2),
L3--5 YE/RD 0.35 - [3] -(4),
L51-1 RD/BU 0.5 - [4] - (5) ja
taka:
L31-5 BK 0.5 - (1),
L51-1 BU 0.5 - (2),
L3-4 BK/GY 0.5 - (4),
L51-2 RD/BU 0.5 - (5).
hakasulkeissa liitin pinnit moottoritilassa oikean pyörän päällä olevassa liittimessä,
kaarisulkeissa anturin liitinpinnit. Takana väliliitosta ei ole kuten aiemmin kerrottu.
PVM signaali lähtee pinnistä (4), runko/maa tulee edessä sekä (1) että (2) pinniin ja takana vain (1),
syöttö (+12V) tulee edessä (5) ja takana (2) sekä (5).
Ei muistakaan, mutta lunttaan WIS :stä (MY07).
etu:
L31-7 BK 0.75 - [1] - (1),
L31-8 BK 0.75 - [2] - (2),
L3--5 YE/RD 0.35 - [3] -(4),
L51-1 RD/BU 0.5 - [4] - (5) ja
taka:
L31-5 BK 0.5 - (1),
L51-1 BU 0.5 - (2),
L3-4 BK/GY 0.5 - (4),
L51-2 RD/BU 0.5 - (5).
hakasulkeissa liitin pinnit moottoritilassa oikean pyörän päällä olevassa liittimessä,
kaarisulkeissa anturin liitinpinnit. Takana väliliitosta ei ole kuten aiemmin kerrottu.
PVM signaali lähtee pinnistä (4), runko/maa tulee edessä sekä (1) että (2) pinniin ja takana vain (1),
syöttö (+12V) tulee edessä (5) ja takana (2) sekä (5).
#5943, Hyvinkää
SAAB kokemuksia 28 vuotta, 351 Mm
nyt yritetään mennä Audi:lla
SAAB kokemuksia 28 vuotta, 351 Mm
nyt yritetään mennä Audi:lla
-
- "Viggen"
- Viestit: 559
- Liittynyt: Pe Tammi 30, 2004 04:27
- Paikkakunta: Siilinjärvi
Re: Xenon korkeudensäätö vika
KVikstedt kirjoitti:Moro,
Ei muistakaan, mutta lunttaan WIS :stä (MY07).
etu:
L31-7 BK 0.75 - [1] - (1),
L31-8 BK 0.75 - [2] - (2),
L3--5 YE/RD 0.35 - [3] -(4),
L51-1 RD/BU 0.5 - [4] - (5) ja
taka:
L31-5 BK 0.5 - (1),
L51-1 BU 0.5 - (2),
L3-4 BK/GY 0.5 - (4),
L51-2 RD/BU 0.5 - (5).
hakasulkeissa liitin pinnit moottoritilassa oikean pyörän päällä olevassa liittimessä,
kaarisulkeissa anturin liitinpinnit. Takana väliliitosta ei ole kuten aiemmin kerrottu.
PVM signaali lähtee pinnistä (4), runko/maa tulee edessä sekä (1) että (2) pinniin ja takana vain (1),
syöttö (+12V) tulee edessä (5) ja takana (2) sekä (5).
Woihan wis.... Kiitos, vaikka en osaakkaan vielä tuonperusteella liitintä vaihtaa
Saab 9-5 Aero Wagon. 02, mittarissa 315000
-
- "Viggen"
- Viestit: 559
- Liittynyt: Pe Tammi 30, 2004 04:27
- Paikkakunta: Siilinjärvi
Re: Xenon korkeudensäätö vika
Hei, tuossa varaosa anturin johdossa on nuo värit eri.
Onko wississä kuvaa liittimen pinni järjestyksestä?
Onko wississä kuvaa liittimen pinni järjestyksestä?
Saab 9-5 Aero Wagon. 02, mittarissa 315000
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 96
- Liittynyt: To Syys 30, 2004 19:49
- Paikkakunta: Hyvinkää
- Viesti:
Re: Xenon korkeudensäätö vika
Moro,
Mulla on tässä kädessä anturijohto joka on takoitettu eteen;
[1] - musta - (1)
[2] - ruskea -(2)
[3] - keltainen - (4)
4] - punainen - (5).
Mulla on tässä kädessä anturijohto joka on takoitettu eteen;
[1] - musta - (1)
[2] - ruskea -(2)
[3] - keltainen - (4)
4] - punainen - (5).
#5943, Hyvinkää
SAAB kokemuksia 28 vuotta, 351 Mm
nyt yritetään mennä Audi:lla
SAAB kokemuksia 28 vuotta, 351 Mm
nyt yritetään mennä Audi:lla
-
- "Viggen"
- Viestit: 559
- Liittynyt: Pe Tammi 30, 2004 04:27
- Paikkakunta: Siilinjärvi
Re: Xenon korkeudensäätö vika
Taka-anturin liitin vaihdettu, anturikin on suhteellisen uusi, mutta edelleen "dump dump" ja vikavalo loimottaa...
Koodit antoivat syyksi taka-anturin... mitä seuraavaksi? Voiko etuanturi olla silti syypää?
Valot eivät mielestäni säädy ala-asentoon...
Vaikuttaako vikavalon loimotus katsastuksessa?
Koodit antoivat syyksi taka-anturin... mitä seuraavaksi? Voiko etuanturi olla silti syypää?
Valot eivät mielestäni säädy ala-asentoon...
Vaikuttaako vikavalon loimotus katsastuksessa?
Saab 9-5 Aero Wagon. 02, mittarissa 315000
Re: Xenon korkeudensäätö vika
Viallinen uusi anturi? Autotarveteella oli hyllyssä kaksi viallista uutta anturia kun omasta vikaa haettiin. Uudella ehjällä anturilla ei enää loimota vikavalot. Olihan tuolla vanhalla jo varmaan pari vuotta ajettu
Taitaa olla melko surkeita nuo anturit jo lähtökohtaisesti kun on kulutustavaraa kerta...
Taitaa olla melko surkeita nuo anturit jo lähtökohtaisesti kun on kulutustavaraa kerta...
Saab 9-5 2.3t -98
Kawasaki ZX-12R -05
Ex: Saab 9-5 2,3T -04 Aero Wagon
Kawasaki ZX-12R -05
Ex: Saab 9-5 2,3T -04 Aero Wagon
-
- "Viggen"
- Viestit: 559
- Liittynyt: Pe Tammi 30, 2004 04:27
- Paikkakunta: Siilinjärvi
Re: Xenon korkeudensäätö vika
Toi ei oo kun vuoden vanha anturi... johtosarja oli tiensä päässä, kertaallen sen jo liittelin, siksi nyt tein etuanturin sarjasta taakse uuden.Lasu kirjoitti:Viallinen uusi anturi? Autotarveteella oli hyllyssä kaksi viallista uutta anturia kun omasta vikaa haettiin. Uudella ehjällä anturilla ei enää loimota vikavalot. Olihan tuolla vanhalla jo varmaan pari vuotta ajettu
Taitaa olla melko surkeita nuo anturit jo lähtökohtaisesti kun on kulutustavaraa kerta...
Voiko tuota nyt mitenkään testata? Palaa hermot, ja rahat..... Onko Tech ainut tapa lukea tuleeko antureilta oikeanlaista dataa?
Ja sitten se tärkein, voiko vikavalon sammuttaa katkaisemalla jonkun maagisen johdon jostain?
Saab 9-5 Aero Wagon. 02, mittarissa 315000
Re: Xenon korkeudensäätö vika
Jos johdoissa ei vikaa ole niin aika vahvastihan se anturivikaan viittaa. Vuosihan on pitkä kesto saabin osissa!
Valoa en lähtisi sammuttelemaan kun eikait siinä vikaa ole? Sensijaan ajovalot ei säädy oikein (vikavalo ja dump dump ääni) ja saattaa olla aika kurja ajettava pimeällä...
Uusi anturi reilut viisikymppiä, joten eikait tuon kanssa kannata kauaa arvailla.
Valoa en lähtisi sammuttelemaan kun eikait siinä vikaa ole? Sensijaan ajovalot ei säädy oikein (vikavalo ja dump dump ääni) ja saattaa olla aika kurja ajettava pimeällä...
Uusi anturi reilut viisikymppiä, joten eikait tuon kanssa kannata kauaa arvailla.
Saab 9-5 2.3t -98
Kawasaki ZX-12R -05
Ex: Saab 9-5 2,3T -04 Aero Wagon
Kawasaki ZX-12R -05
Ex: Saab 9-5 2,3T -04 Aero Wagon
-
- "Viggen"
- Viestit: 559
- Liittynyt: Pe Tammi 30, 2004 04:27
- Paikkakunta: Siilinjärvi
Re: Xenon korkeudensäätö vika
No joo, mietin että voisiko olla mahdollista että taka-anturin johtosarja menee rikki jostain muualtakin?Lasu kirjoitti:Jos johdoissa ei vikaa ole niin aika vahvastihan se anturivikaan viittaa. Vuosihan on pitkä kesto saabin osissa!
Valoa en lähtisi sammuttelemaan kun eikait siinä vikaa ole? Sensijaan ajovalot ei säädy oikein (vikavalo ja dump dump ääni) ja saattaa olla aika kurja ajettava pimeällä...
Uusi anturi reilut viisikymppiä, joten eikait tuon kanssa kannata kauaa arvailla.
Ja että onko mahdollista jos etuanturi vikaantuu, niin silti tulee taka-anturilta vikakoodia......
Pöydällä odottaa .480 vikavalon sammuttaja.... Ostan seuraavaksi ladan.
Eli miten saa helpoiten sammumaan vikavalon? Mittaristoa en viittis alkaa purkamaan,
Saab 9-5 Aero Wagon. 02, mittarissa 315000
-
- "Viggen"
- Viestit: 559
- Liittynyt: Pe Tammi 30, 2004 04:27
- Paikkakunta: Siilinjärvi
Re: Xenon korkeudensäätö vika
Mitäkautta tuo taka-anturin johtosarja kulkee? Onko joku yleinen vikakohta?
Etuanturin johtosarjan liitin paikoilleen katsomalla mallia vanhasta johdosta, joten ei pitäisi olla viturallaan.
Abikoilla tein, eli voiko huono kontakti abikossa tehdä tuota vikaa?
Seuraavaksi pitänee kolvata.....
Etuanturin johtosarjan liitin paikoilleen katsomalla mallia vanhasta johdosta, joten ei pitäisi olla viturallaan.
Abikoilla tein, eli voiko huono kontakti abikossa tehdä tuota vikaa?
Seuraavaksi pitänee kolvata.....
Saab 9-5 Aero Wagon. 02, mittarissa 315000
-
- "Viggen"
- Viestit: 559
- Liittynyt: Pe Tammi 30, 2004 04:27
- Paikkakunta: Siilinjärvi
Re: Xenon korkeudensäätö vika
Vika paikallistui vuoden vanhaan taka-anturiin, joka oli antautunut... voi kääk..
Saab 9-5 Aero Wagon. 02, mittarissa 315000
Re: Xenon korkeudensäätö vika
Antaako aina vikakoodin SIDiin, jos vikaa anturissa? Mulla aiemmin oikean puoli jäi välillä alas ja vikavalo paloi. Kun vaihdoin autoon uudet umpiot, vikaa ei muutamaan viikkoon ollut. Nyt Joulun aikaan vikavalo palaa taas ja MOLEMMAT valot näyttää alas. Sulake 4 näyttää ehjältä.
Saab 9-5 Aero wagon 2006 autom.
Saab 9-5 2.3t "biopower" vm 2005 autom.
Saab 9000 2.0t cs vm 1995 autom.
ex Saab 9000 2.0t cs vm 1998 autom.
Saab 9-5 2.3t "biopower" vm 2005 autom.
Saab 9000 2.0t cs vm 1995 autom.
ex Saab 9000 2.0t cs vm 1998 autom.