3.0 V6 diesel?
-
- "Koeajolla"
- Viestit: 4
- Liittynyt: Ke Maalis 16, 2011 09:38
3.0 V6 diesel?
Tommosta vähän suunnittelin (7-9 -vuotias, 200...250 tkm), olis automaattilla varmaan melkoisen mieluisa matka-auto...
Tuttu varoitti tuosta 3-litraisesta "ooppelin koneesta", että olisi problemaattinen. Millaisia kokemuksia löytyy? Olisiko pienempi kone fiksumpi valinta (automaattilootalla)?
Tuttu varoitti tuosta 3-litraisesta "ooppelin koneesta", että olisi problemaattinen. Millaisia kokemuksia löytyy? Olisiko pienempi kone fiksumpi valinta (automaattilootalla)?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: 3.0 V6 diesel?
Kerro heti mullekkin kun löydät 9-5 3.0TiDin automaattivaihteisena. Ainakaan Saabin tehtailta kun ei ole moista yhdistelmää koskaan ulos rullannut (ainakaan asiakkaille myytäväksi asti). 2.2TiD löytyy myös automaatilla.
3.0TiD on GM:n konsernimoottori, jonka kehityksessä Opelilla ei ole ollut mitään tekemistä, vaan se on pääasiassa suunniteltu ja valmistettu Isuzun toimesta. Toki sitä on käytetty myös Opelissa, ainakin Vectrassa ja Signumissa, joita muuten molempia ON saanut automaattina tuolla moottorilla.
Jotain pientä sylinteriputkien vajuamista noissa kai on ollu, ei siis mitään vakavaa.
3.0TiD on GM:n konsernimoottori, jonka kehityksessä Opelilla ei ole ollut mitään tekemistä, vaan se on pääasiassa suunniteltu ja valmistettu Isuzun toimesta. Toki sitä on käytetty myös Opelissa, ainakin Vectrassa ja Signumissa, joita muuten molempia ON saanut automaattina tuolla moottorilla.
Jotain pientä sylinteriputkien vajuamista noissa kai on ollu, ei siis mitään vakavaa.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: 3.0 V6 diesel?
Haulla löytyy juttua.
Ohessa muutama huomio
-2003-2005 vaihtunut koneen valmistusmenetelmä ja uudemmat kestää paremmin.
-Sylinteriputket pääsevät vajoamaan, jolloin ensimmäisessä vaiheessa jäähdytysjärjestelmään kertyy painetta, Ruotsissa korjaavat ko. moottoreita n.30000kr hintaan.
-Hihnanvaihtoväliä lyhennetty alkuperäisestä 100tkm, 90tkm, 90tkm..., kannattaa varmistaa asiantuntevasta huollosta, koska on muuttunut muistaakseni useaan otteeseen.
Ohessa muutama huomio
-2003-2005 vaihtunut koneen valmistusmenetelmä ja uudemmat kestää paremmin.
-Sylinteriputket pääsevät vajoamaan, jolloin ensimmäisessä vaiheessa jäähdytysjärjestelmään kertyy painetta, Ruotsissa korjaavat ko. moottoreita n.30000kr hintaan.
-Hihnanvaihtoväliä lyhennetty alkuperäisestä 100tkm, 90tkm, 90tkm..., kannattaa varmistaa asiantuntevasta huollosta, koska on muuttunut muistaakseni useaan otteeseen.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
-
- "Koeajolla"
- Viestit: 4
- Liittynyt: Ke Maalis 16, 2011 09:38
Re: 3.0 V6 diesel?
Kappas vaan, ilmankos niitä ei meinaa löytääkään käytettynäV.J.S kirjoitti:Kerro heti mullekkin kun löydät 9-5 3.0TiDin automaattivaihteisena. Ainakaan Saabin tehtailta kun ei ole moista yhdistelmää koskaan ulos rullannut (ainakaan asiakkaille myytäväksi asti).

Aika mielenkiintoista, mikähän idea on manuaalivaihteisessa, isokoneisessa premium-autossa...? Tuo 2.2 on ehkä aavistuksen alimitoitettu (120 hv) tämän kokoiseen autoon. No, voihan sitä toki piristää mutta ei sekään ihan ongelmatonta ole.
Re: 3.0 V6 diesel?
Olisivat joutuneet suunnittelemaan etupään rakennetta uudelleen ja noilla volyymimäärillä se ei ole kannattavaa, koska nykyään vaaditaan turvallisuustestit yms. uusittavaksi.
2.2 saa kuulemma lastutuksella mukavasti puhtia (n.150, 350nm).
2.2 saa kuulemma lastutuksella mukavasti puhtia (n.150, 350nm).
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Re: 3.0 V6 diesel?
Myös 1.9TiD saa automaattina siinä on vakiona sen 150hv ja 320Nm, tolla liikahtaa jo ihan kiitettävästi dieseliks, itsellä tuo allekirjoituksen ajokki ja hyvin on pelitellyt, tänään hain huollosta juuri tehtiin 150tkm huolto+ vesipumpun vaihto, ja muuta kuluvaa osaa.Saabikkaat kirjoitti:Kappas vaan, ilmankos niitä ei meinaa löytääkään käytettynäV.J.S kirjoitti:Kerro heti mullekkin kun löydät 9-5 3.0TiDin automaattivaihteisena. Ainakaan Saabin tehtailta kun ei ole moista yhdistelmää koskaan ulos rullannut (ainakaan asiakkaille myytäväksi asti).![]()
Aika mielenkiintoista, mikähän idea on manuaalivaihteisessa, isokoneisessa premium-autossa...? Tuo 2.2 on ehkä aavistuksen alimitoitettu (120 hv) tämän kokoiseen autoon. No, voihan sitä toki piristää mutta ei sekään ihan ongelmatonta ole.
Ei voi kun suositella jos vaan kukkaro kestää
9000LPT kirjoitti:
2.2 saa kuulemma lastutuksella mukavasti puhtia (n.150, 350nm).
Veikkaan kuitenkin että tarkoitit 350Nm.
Volvo S80 2.4D Momentum aut. -09
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Re: 3.0 V6 diesel?
Elä nyt s**tanan kumipää oikeasti aloita tuota pilkunnussimista, kun se on jo melko hyvin vähentynyt muuten.Rene-Rane kirjoitti:Veikkaan kuitenkin että tarkoitit 350Nm.9000LPT kirjoitti: 2.2 saa kuulemma lastutuksella mukavasti puhtia (n.150, 350nm).
-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
-
- "Koeajolla"
- Viestit: 4
- Liittynyt: Ke Maalis 16, 2011 09:38
Re: 3.0 V6 diesel?
En löytänyt Nettiautosta 7-9 -vuotiaita 1.9TiD:jä, mahtaakohan noita olla OG:ssa?Rene-Rane kirjoitti: Myös 1.9TiD saa automaattina siinä on vakiona sen 150hv ja 320Nm, tolla liikahtaa jo ihan kiitettävästi dieseliks...
Re: 3.0 V6 diesel?
huops missasin tuon ikä jutun soori, on tosiaan OGna mutta vuosimallit ovat MY06-MY10
Volvo S80 2.4D Momentum aut. -09
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1141
- Liittynyt: Su Touko 25, 2003 22:48
- Paikkakunta: Hämeenlinna
- Viesti:
Re: 3.0 V6 diesel?
Kyllä 2.2 TiD:lläkkin ehtii automaattina ihan hyvin. Eihän se enää moottoritienopeuksilla mikään raketti ole, mutta maantieohituksetkin onnistuu ihan asiallisesti. Asuntovaunua ja autotraileriakin on vedetty, ja liikkuu ihan riittävästi.
-
- "Koeajolla"
- Viestit: 4
- Liittynyt: Ke Maalis 16, 2011 09:38
Re: 3.0 V6 diesel?
No onhan se toki noinkin. Montako vaihdetta siinä muuten on?meverkko kirjoitti:Kyllä 2.2 TiD:lläkkin ehtii automaattina ihan hyvin. Eihän se enää moottoritienopeuksilla mikään raketti ole, mutta maantieohituksetkin onnistuu ihan asiallisesti. Asuntovaunua ja autotraileriakin on vedetty, ja liikkuu ihan riittävästi.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1141
- Liittynyt: Su Touko 25, 2003 22:48
- Paikkakunta: Hämeenlinna
- Viesti:
Re: 3.0 V6 diesel?
04 mallissa on 5 (ja saivartelun välttämiseksi sanottakoon, että yhteensä 6 kun pakkikin lasketaan
). En muista tarkkaan missä vaiheessa muuttui nelipykäläisestä viisipykäläiseen.
EDIT: Eihän tehoa tietysti koskaan ole riittävästi, tai ei ainakaan liikaa
Mutta nyt 11 kuukauden aikana reilut 41tkm tuolla ajettu eikä kertaakaan ole tullut tuskastuminen tehonpuutteeseen.

EDIT: Eihän tehoa tietysti koskaan ole riittävästi, tai ei ainakaan liikaa
