ysivitosta vaivaa sellainen ongelma, että kun jarruttaa nollille niin takakopan tienoilta kuuluu ikävän selvä tömähdys. Ääni on samanlainen kuin takakopassa olisi 1.5 litran limsapullo vapaana, kiihdytyksessä ääntä ei esiinny. Heittäkää hyviä arvauksia, toivottavasti jollain olisi oikein kokemusperäistä tietoa! Jotenkin tuntuisi liittyvän tankkiin, onkohan tankista loiskelevyt irronneet?
Autot nyt:
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
Mulla kuuluu erittäin vaimeina joskus jopa 2 tömähdystä.
Itse päädyin olettamaan, että kyseessä olisi todellakin läiskyilevä bensa tankissa. ( kuuluu joskus selvemmin, kuin muuten ? )
Kyseessä on tankissa loiskuva polttoaine. Ongelma tuli ilmeisesti vuosimallin -00 autoihin polttoainepumpun asennon muuttamisen yhteydessä, lienee korjattu uudempiin? Autoon on saatavissa "ominaisuuden" korjaava loiskelevy (muovia), joka työnnetään tankkiin takaistuimen alla tankissa olevasta reiästä irrottamalla polttoainepumppu. Loiskelevyn kanssa on kuitenkin esiintynyt ongelmia. Levy ei pysy aina paikallaan ja saattaa näin jumiuttaa polttoainemittarin anturin (ilmeisesti suhteellisen yleistä).
Itse olin yhteydessä Saabin jälkimarkkinointipäällikköön ja keskustelin tästä "ominaisuudesta". Suostuivat maksamaan osan sekä asennuksen (asennettiin LänsiAutossa Espoossa). Omassani ainakin töminä loppui levyn asentamisen jälkeen, mutta tällä hetkellä polttoainemittari ei näytä oikein .
Kiitos vastauksista, etenkin Wheelspinille, hienoa että kokemusta löytyi asiasta! Otin tänään paikalliseen Saabhuoltoon yhteyttä ja he rupeavat selvittämään asiaa... Ja tosiaan auto on vm 2000.
Autot nyt:
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.