Saabin tehdasviri vs. Maptun stage1
Saabin tehdasviri vs. Maptun stage1
mitä mielipiteitä...saabin tehdasvirillä 150hv ->185hv
maptunilla -> 205/225hv..maptunin poikien mukaan ei vaadi mitään lisäroipetta (putkia jne) jotain suuttimista sanoivat jos siis vanhanmalliset...
kokemuksia, mielipiteitä?
hinnaksi asennuksineen jotain 800 luokkaa Maptunilta...
onko tuo hintansa väärti, eli meneekö suu hymyyn kulutuksen ja suorituskyvyn vuoksi vai laitanko nuo rahat bensaan?
maptunilla -> 205/225hv..maptunin poikien mukaan ei vaadi mitään lisäroipetta (putkia jne) jotain suuttimista sanoivat jos siis vanhanmalliset...
kokemuksia, mielipiteitä?
hinnaksi asennuksineen jotain 800 luokkaa Maptunilta...
onko tuo hintansa väärti, eli meneekö suu hymyyn kulutuksen ja suorituskyvyn vuoksi vai laitanko nuo rahat bensaan?
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm
#5179
#5179
Re: Saabin tehdasviri vs. Maptun stage1
Mielipiteitä kysyttiin ja tässä omani: Laita satanen T7 ecuun ja toinen jonkun foorumilaisen tekemään T7 softaan. Loput 600 bensaan.
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
Re: Saabin tehdasviri vs. Maptun stage1
harvinaisen hyvänkuuloinen idea!KAPU2 kirjoitti:Mielipiteitä kysyttiin ja tässä omani: Laita satanen T7 ecuun ja toinen jonkun foorumilaisen tekemään T7 softaan. Loput 600 bensaan.
jos kuitenkin saisi rautalangasta, aika pihalla näistä virijutuista...
siis ostoilmotuksella t7 boksi...sitten hommaan jonkun ohjelmoimaan sen...
mitä saa irti 2.0t vm.99 manuaalista, ilman että tarttee uusia kummempia...
kiitos
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm
#5179
#5179
Re: Saabin tehdasviri vs. Maptun stage1
Juuri näin. Ja osviittaa mitä saa irti vakioraudalla voit katsella vaikka www.maptun.se
Eli jos "pikkusuuttimilla" niin http://www.maptun.se/tuningGuide.php?ka ... storder=18
Eli jos "pikkusuuttimilla" niin http://www.maptun.se/tuningGuide.php?ka ... storder=18
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
Re: Saabin tehdasviri vs. Maptun stage1
Ok, nyt alko raksuttamaan...
pikaisen googlailun tuloksena kuitenkin sain käsityksen että porukka (osa) myy jotain "vanhoja paskoja" ECUja, jossa jotain syövyttävää kumimönjää sisällä...miten tälläsen välttää käytetyn ostamalla, koska sehän pitäisi vissiin avata todetakseen?
pikaisen googlailun tuloksena kuitenkin sain käsityksen että porukka (osa) myy jotain "vanhoja paskoja" ECUja, jossa jotain syövyttävää kumimönjää sisällä...miten tälläsen välttää käytetyn ostamalla, koska sehän pitäisi vissiin avata todetakseen?
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm
#5179
#5179
Re: Saabin tehdasviri vs. Maptun stage1
Ostamalla vuonna 2000 tai sen jälkeen tehdyn boksin. Näissä uudemmissa ei tuota hapettumisongelmaa enää ollut ja sekin oli vain made in UK tarralla varustetuissa.
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Re: Saabin tehdasviri vs. Maptun stage1
tämä selvä..kiitokset!G-mies kirjoitti:Ostamalla vuonna 2000 tai sen jälkeen tehdyn boksin. Näissä uudemmissa ei tuota hapettumisongelmaa enää ollut ja sekin oli vain made in UK tarralla varustetuissa.
Matti
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm
#5179
#5179
Re: Saabin tehdasviri vs. Maptun stage1
Tehdasvirissä oikeasti noin 200hv/300Nm. Ajelin vuoden verran rinnakkain tehdasvirillä ja Nordicin 210hv/310Nm automaattiwagoneilla ja ainoa ero persdynolla mitattuna oli Nordicin huonommin toimiva laatikko.
--Hannu H #1020
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
Re: Saabin tehdasviri vs. Maptun stage1
Vakiosuuttimilla (vihreät) ei '99 2,0t:sta saa juuri tehdasviriä enempää tehoja (n. 200hv), vääntöä saa vaikka 360Nm.
Jos on jo uudemmissa tehdasvirisarjoissa mukana tulleet punaiset suuttimet (samat kuin vanhempi 2,3t), niin voi irrottaa sen 230hv/360Nm mitä stage1:llä saa.
Jos on jo uudemmissa tehdasvirisarjoissa mukana tulleet punaiset suuttimet (samat kuin vanhempi 2,3t), niin voi irrottaa sen 230hv/360Nm mitä stage1:llä saa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Saabin tehdasviri vs. Maptun stage1
Oma tarkoitukseni on "kevyt piristys" ilman puolen auton osien vaihtoa...jcarlson kirjoitti:Vakiosuuttimilla (vihreät) ei '99 2,0t:sta saa juuri tehdasviriä enempää tehoja (n. 200hv), vääntöä saa vaikka 360Nm.
Jos on jo uudemmissa tehdasvirisarjoissa mukana tulleet punaiset suuttimet (samat kuin vanhempi 2,3t), niin voi irrottaa sen 230hv/360Nm mitä stage1:llä saa.
mutta saako tuon 230hv/360Nm softan ja suuttimien vaihdolla ja kannattaako tuollaista määrää ottaa ilman että käy putkia yms. vaihtelemaan ja mikäköhän mahtaa olla suuttimien hinta?
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm
#5179
#5179
Re: Saabin tehdasviri vs. Maptun stage1
Ihan ensin yhteys
http://www.pro-carservice.com/
pyydät myymään ja lähettämään ihan oikean, uuden ja käyttämättömän ecun.
Jostain syystä niistä käytetyistä vanhoista paskoista pyydetään hirveää hintaa foorumeilla yms, selvästi halvempi ihan uutena.
Tämän jälkeen rupeat huhuilemaan missä päin Suomea asustat niin varmasti löydät alueeltasi hommaan pystyvän...
http://www.pro-carservice.com/
pyydät myymään ja lähettämään ihan oikean, uuden ja käyttämättömän ecun.
Jostain syystä niistä käytetyistä vanhoista paskoista pyydetään hirveää hintaa foorumeilla yms, selvästi halvempi ihan uutena.
Tämän jälkeen rupeat huhuilemaan missä päin Suomea asustat niin varmasti löydät alueeltasi hommaan pystyvän...
Re: Saabin tehdasviri vs. Maptun stage1
tähän haluaisinkin mielipiteitä, eli käytetty vs. uusi ECU...
onko käytetti NIIN paljon paskempi, kuluuko se aktiivisesti käytössä ja onko uuden hinta (jota en itse tiedä) väärti...
nyt palstalla myynnissä -00 madeinuk ecu 100€, josta laitoin viestiä, mielestäni ei paha...
onko käytetti NIIN paljon paskempi, kuluuko se aktiivisesti käytössä ja onko uuden hinta (jota en itse tiedä) väärti...
nyt palstalla myynnissä -00 madeinuk ecu 100€, josta laitoin viestiä, mielestäni ei paha...
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm
#5179
#5179
Re: Saabin tehdasviri vs. Maptun stage1
Tuskin se mihinkään niinkään kuluu, korkeintaan jos on ns. monessa sopassa keitetty, erinäisiä kolvauksia ja rei'ityksiä yms tehty... Toki käytetty kannattaa ostaa, jos siihen saa sopivan softan samalla...
Re: Saabin tehdasviri vs. Maptun stage1
Ei ECU kulu mitenkään, vanha on ihan täysin uutta vastaava kaikin puolin (kunhan ei ole valmistusviallista alkusarjaa).
Tuo 230hv/360Nm softa ei vaadi kuin ehjän auton ja ne isommat suuttimet. Putkea ei ole tarpeen vaihtaa, vanhassa mallissa ei ole edes prekattia joten virtaa itse asiassa paremmin kuin esim. Aeron putki jossa se aina on.
Tuo 230hv/360Nm softa ei vaadi kuin ehjän auton ja ne isommat suuttimet. Putkea ei ole tarpeen vaihtaa, vanhassa mallissa ei ole edes prekattia joten virtaa itse asiassa paremmin kuin esim. Aeron putki jossa se aina on.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Saabin tehdasviri vs. Maptun stage1
OK, mites tuo suuttimien hinta..entäs vaihto-operaatio, onko kuinka työläs...?jcarlson kirjoitti:Ei ECU kulu mitenkään, vanha on ihan täysin uutta vastaava kaikin puolin (kunhan ei ole valmistusviallista alkusarjaa).
Tuo 230hv/360Nm softa ei vaadi kuin ehjän auton ja ne isommat suuttimet. Putkea ei ole tarpeen vaihtaa, vanhassa mallissa ei ole edes prekattia joten virtaa itse asiassa paremmin kuin esim. Aeron putki jossa se aina on.
vähänhän tuo houkuttais ottaa tuo 230 jos siihen pelkällä suuttimien vaihdolla pääsee, mutta tosin budjetti on suht tiukka eikä alunperinkään ole tarvetta kuin pieneen piristykseen...
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm
#5179
#5179