Saabin tehdasviri vs. Maptun stage1

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
mienkoiv
"Hölösuu"
Viestit: 1710
Liittynyt: Ma Touko 28, 2007 09:11
Paikkakunta: LPR

Saabin tehdasviri vs. Maptun stage1

Viesti Kirjoittaja mienkoiv »

mitä mielipiteitä...saabin tehdasvirillä 150hv ->185hv
maptunilla -> 205/225hv..maptunin poikien mukaan ei vaadi mitään lisäroipetta (putkia jne) jotain suuttimista sanoivat jos siis vanhanmalliset...

kokemuksia, mielipiteitä?

hinnaksi asennuksineen jotain 800 luokkaa Maptunilta...
onko tuo hintansa väärti, eli meneekö suu hymyyn kulutuksen ja suorituskyvyn vuoksi vai laitanko nuo rahat bensaan?
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm

#5179
KAPU2
"Hölösuu"
Viestit: 1338
Liittynyt: Su Touko 18, 2008 09:35
Paikkakunta: PKS

Re: Saabin tehdasviri vs. Maptun stage1

Viesti Kirjoittaja KAPU2 »

Mielipiteitä kysyttiin ja tässä omani: Laita satanen T7 ecuun ja toinen jonkun foorumilaisen tekemään T7 softaan. Loput 600 bensaan.
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
mienkoiv
"Hölösuu"
Viestit: 1710
Liittynyt: Ma Touko 28, 2007 09:11
Paikkakunta: LPR

Re: Saabin tehdasviri vs. Maptun stage1

Viesti Kirjoittaja mienkoiv »

KAPU2 kirjoitti:Mielipiteitä kysyttiin ja tässä omani: Laita satanen T7 ecuun ja toinen jonkun foorumilaisen tekemään T7 softaan. Loput 600 bensaan.
harvinaisen hyvänkuuloinen idea!

jos kuitenkin saisi rautalangasta, aika pihalla näistä virijutuista...

siis ostoilmotuksella t7 boksi...sitten hommaan jonkun ohjelmoimaan sen...
mitä saa irti 2.0t vm.99 manuaalista, ilman että tarttee uusia kummempia...

kiitos
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm

#5179
KAPU2
"Hölösuu"
Viestit: 1338
Liittynyt: Su Touko 18, 2008 09:35
Paikkakunta: PKS

Re: Saabin tehdasviri vs. Maptun stage1

Viesti Kirjoittaja KAPU2 »

Juuri näin. Ja osviittaa mitä saa irti vakioraudalla voit katsella vaikka www.maptun.se

Eli jos "pikkusuuttimilla" niin http://www.maptun.se/tuningGuide.php?ka ... storder=18
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
mienkoiv
"Hölösuu"
Viestit: 1710
Liittynyt: Ma Touko 28, 2007 09:11
Paikkakunta: LPR

Re: Saabin tehdasviri vs. Maptun stage1

Viesti Kirjoittaja mienkoiv »

Ok, nyt alko raksuttamaan...

pikaisen googlailun tuloksena kuitenkin sain käsityksen että porukka (osa) myy jotain "vanhoja paskoja" ECUja, jossa jotain syövyttävää kumimönjää sisällä...miten tälläsen välttää käytetyn ostamalla, koska sehän pitäisi vissiin avata todetakseen?
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm

#5179
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Re: Saabin tehdasviri vs. Maptun stage1

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Ostamalla vuonna 2000 tai sen jälkeen tehdyn boksin. Näissä uudemmissa ei tuota hapettumisongelmaa enää ollut ja sekin oli vain made in UK tarralla varustetuissa.

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
mienkoiv
"Hölösuu"
Viestit: 1710
Liittynyt: Ma Touko 28, 2007 09:11
Paikkakunta: LPR

Re: Saabin tehdasviri vs. Maptun stage1

Viesti Kirjoittaja mienkoiv »

G-mies kirjoitti:Ostamalla vuonna 2000 tai sen jälkeen tehdyn boksin. Näissä uudemmissa ei tuota hapettumisongelmaa enää ollut ja sekin oli vain made in UK tarralla varustetuissa.

Matti
tämä selvä..kiitokset!
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm

#5179
Avatar
HEV
"Hölösuu"
Viestit: 1480
Liittynyt: Ti Elo 18, 2009 10:07
Paikkakunta: Hki

Re: Saabin tehdasviri vs. Maptun stage1

Viesti Kirjoittaja HEV »

Tehdasvirissä oikeasti noin 200hv/300Nm. Ajelin vuoden verran rinnakkain tehdasvirillä ja Nordicin 210hv/310Nm automaattiwagoneilla ja ainoa ero persdynolla mitattuna oli Nordicin huonommin toimiva laatikko.
--Hannu H #1020
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Saabin tehdasviri vs. Maptun stage1

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Vakiosuuttimilla (vihreät) ei '99 2,0t:sta saa juuri tehdasviriä enempää tehoja (n. 200hv), vääntöä saa vaikka 360Nm.

Jos on jo uudemmissa tehdasvirisarjoissa mukana tulleet punaiset suuttimet (samat kuin vanhempi 2,3t), niin voi irrottaa sen 230hv/360Nm mitä stage1:llä saa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
mienkoiv
"Hölösuu"
Viestit: 1710
Liittynyt: Ma Touko 28, 2007 09:11
Paikkakunta: LPR

Re: Saabin tehdasviri vs. Maptun stage1

Viesti Kirjoittaja mienkoiv »

jcarlson kirjoitti:Vakiosuuttimilla (vihreät) ei '99 2,0t:sta saa juuri tehdasviriä enempää tehoja (n. 200hv), vääntöä saa vaikka 360Nm.

Jos on jo uudemmissa tehdasvirisarjoissa mukana tulleet punaiset suuttimet (samat kuin vanhempi 2,3t), niin voi irrottaa sen 230hv/360Nm mitä stage1:llä saa.
Oma tarkoitukseni on "kevyt piristys" ilman puolen auton osien vaihtoa...

mutta saako tuon 230hv/360Nm softan ja suuttimien vaihdolla ja kannattaako tuollaista määrää ottaa ilman että käy putkia yms. vaihtelemaan ja mikäköhän mahtaa olla suuttimien hinta?
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm

#5179
jameli
"Aero"
Viestit: 406
Liittynyt: To Tammi 04, 2007 00:37
Paikkakunta: Nokia

Re: Saabin tehdasviri vs. Maptun stage1

Viesti Kirjoittaja jameli »

Ihan ensin yhteys
http://www.pro-carservice.com/
pyydät myymään ja lähettämään ihan oikean, uuden ja käyttämättömän ecun.

Jostain syystä niistä käytetyistä vanhoista paskoista pyydetään hirveää hintaa foorumeilla yms, selvästi halvempi ihan uutena.

Tämän jälkeen rupeat huhuilemaan missä päin Suomea asustat niin varmasti löydät alueeltasi hommaan pystyvän...
mienkoiv
"Hölösuu"
Viestit: 1710
Liittynyt: Ma Touko 28, 2007 09:11
Paikkakunta: LPR

Re: Saabin tehdasviri vs. Maptun stage1

Viesti Kirjoittaja mienkoiv »

tähän haluaisinkin mielipiteitä, eli käytetty vs. uusi ECU...
onko käytetti NIIN paljon paskempi, kuluuko se aktiivisesti käytössä ja onko uuden hinta (jota en itse tiedä) väärti...
nyt palstalla myynnissä -00 madeinuk ecu 100€, josta laitoin viestiä, mielestäni ei paha...
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm

#5179
jameli
"Aero"
Viestit: 406
Liittynyt: To Tammi 04, 2007 00:37
Paikkakunta: Nokia

Re: Saabin tehdasviri vs. Maptun stage1

Viesti Kirjoittaja jameli »

Tuskin se mihinkään niinkään kuluu, korkeintaan jos on ns. monessa sopassa keitetty, erinäisiä kolvauksia ja rei'ityksiä yms tehty... Toki käytetty kannattaa ostaa, jos siihen saa sopivan softan samalla...
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Saabin tehdasviri vs. Maptun stage1

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Ei ECU kulu mitenkään, vanha on ihan täysin uutta vastaava kaikin puolin (kunhan ei ole valmistusviallista alkusarjaa).

Tuo 230hv/360Nm softa ei vaadi kuin ehjän auton ja ne isommat suuttimet. Putkea ei ole tarpeen vaihtaa, vanhassa mallissa ei ole edes prekattia joten virtaa itse asiassa paremmin kuin esim. Aeron putki jossa se aina on.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
mienkoiv
"Hölösuu"
Viestit: 1710
Liittynyt: Ma Touko 28, 2007 09:11
Paikkakunta: LPR

Re: Saabin tehdasviri vs. Maptun stage1

Viesti Kirjoittaja mienkoiv »

jcarlson kirjoitti:Ei ECU kulu mitenkään, vanha on ihan täysin uutta vastaava kaikin puolin (kunhan ei ole valmistusviallista alkusarjaa).

Tuo 230hv/360Nm softa ei vaadi kuin ehjän auton ja ne isommat suuttimet. Putkea ei ole tarpeen vaihtaa, vanhassa mallissa ei ole edes prekattia joten virtaa itse asiassa paremmin kuin esim. Aeron putki jossa se aina on.
OK, mites tuo suuttimien hinta..entäs vaihto-operaatio, onko kuinka työläs...?

vähänhän tuo houkuttais ottaa tuo 230 jos siihen pelkällä suuttimien vaihdolla pääsee, mutta tosin budjetti on suht tiukka eikä alunperinkään ole tarvetta kuin pieneen piristykseen...
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm

#5179
Vastaa Viestiin