2.2 Tid
2.2 Tid
Eli siis tällainen tarttui matkaan autoliikkeestä kuun vaihteessa ja nyt mieluusti kuulisin kokemuksia kuinka tuo naku on pelannut. Onko mahdollisia tyyppivikoja odotettavissa tai muuta? Osaisi vaan varautua kun ammattiajossa tuo kärry on...
9-5 Tidien ( 2.2 ja 3.0 ) ilmanotossa on kuulemani mukaan suunnitteluvirhe. Ilmeisesti maahantuoja on korjannut uusiin malleihin tämän. Eli esim. kovassa lumipyryssä on Tidejä hyytynyt, kun pyörteilevän ilman / tiivistyvän kosteuden takia MAF menee tilttiin. Autolla voi kyllä ajaa, mutta se ei kulje mihinkään.
Itsellä ( 9-3 Tid ) jonkin verran ongelmia juuri MAF:n kanssa. Alkup. boch kestänyt 110 tkm. Sitten mersun Bochilainen kesti 55 tkm. Nyt taas alkup, ( anturi ja imuputki ) jolla ajettu n. 10.000km ja kuukausi sitten vilkautti CE valoa...en ole luetattunut vikakoodeja ( lienee taas ilmamassa vajaa tai EGR venttiili ).
100 tkm kohdalla kannattanee viimeistään putsata imusarja EGR venttiilin kierrättämästä noesta ja paskasta.
Jäähdytysjärjestelmän anturi elää nyt omaa elämäänsä. Herjaa mäessä, että täytä jäähdytysneste vaikka ainetta riittävästi.
Pikkasen näyttäs jakopäästä tihkuttavan öljyä, ei kuitenkaan maahan asti. Turbo näyttäs myös fuskaavan imuputkistoon jonkin verran öljyä.
Eipä mulla muita ongelmia. Kone tarjoaa matka-ajossa varsin mukavan kyydin ja riittävän suorituskyvyn eikä karkea koneen ääni kuulu rengasäänien seasta ollenkaan.
Mitähän eroa 9-5 ja 93 välillä kun 9-5 tehot 120hp ja 9-3 125hp??
Itsellä ( 9-3 Tid ) jonkin verran ongelmia juuri MAF:n kanssa. Alkup. boch kestänyt 110 tkm. Sitten mersun Bochilainen kesti 55 tkm. Nyt taas alkup, ( anturi ja imuputki ) jolla ajettu n. 10.000km ja kuukausi sitten vilkautti CE valoa...en ole luetattunut vikakoodeja ( lienee taas ilmamassa vajaa tai EGR venttiili ).
100 tkm kohdalla kannattanee viimeistään putsata imusarja EGR venttiilin kierrättämästä noesta ja paskasta.
Jäähdytysjärjestelmän anturi elää nyt omaa elämäänsä. Herjaa mäessä, että täytä jäähdytysneste vaikka ainetta riittävästi.
Pikkasen näyttäs jakopäästä tihkuttavan öljyä, ei kuitenkaan maahan asti. Turbo näyttäs myös fuskaavan imuputkistoon jonkin verran öljyä.
Eipä mulla muita ongelmia. Kone tarjoaa matka-ajossa varsin mukavan kyydin ja riittävän suorituskyvyn eikä karkea koneen ääni kuulu rengasäänien seasta ollenkaan.
Mitähän eroa 9-5 ja 93 välillä kun 9-5 tehot 120hp ja 9-3 125hp??