Ilmastoinin teho

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
blair
"Viggen"
Viestit: 556
Liittynyt: Ke Maalis 09, 2011 20:59
Paikkakunta: Nurmijärvi

Ilmastoinin teho

Viesti Kirjoittaja blair »

Terve,

ilmastointi ei ole ehkä "ihan niin tehokas" kuin kuvittelin, puskee noin 5-10min tyhjäkäynnin jälkeen max. 10,5c kylmää radion yläpuolella olevasta kanavasta mitattuna.

Kuinka kylmää sieltä pitäisi tulla?
-blair

Saab 9-5 Wagon 2,3t A Vector MY2007, stage 1
Ex - Saab 900 2.0 MY1987
mienkoiv
"Hölösuu"
Viestit: 1710
Liittynyt: Ma Touko 28, 2007 09:11
Paikkakunta: LPR

Re: Ilmastoinin teho

Viesti Kirjoittaja mienkoiv »

blair kirjoitti:Terve,

ilmastointi ei ole ehkä "ihan niin tehokas" kuin kuvittelin, puskee noin 5-10min tyhjäkäynnin jälkeen max. 10,5c kylmää radion yläpuolella olevasta kanavasta mitattuna.

Kuinka kylmää sieltä pitäisi tulla?
itselläni kylmäaineenvaihdon jälkeen muistaakseni mitattu suulta 6,5 astetta..eli ilmastointilaitteen huoltoon...
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm

#5179
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: Ilmastoinin teho

Viesti Kirjoittaja core2 »

Tee ensin kalibreeraus ja mittaa jonkin ajan kuluttua uudestaan niin, että mittarin anturan työnnät keskisuulakkeesta sisään noin 10-15 senttiä ja lopeta mittaus kun numerot mittarissa lakkaavat alenemasta verstaalla tuo mittaus ottaa noin 3-5 minuuttiin, hyväksytty lämpötila on välillä 7° -11°. Mittauksen aikana ACC:n on oltava valinnassa auto.
Sen jälkeen kun lämpöhana (säästösyistä) poistettiin lämpöpaketista on luonnollista, että puhaltava ilma on lämpimämpää koska sen on jäähdytettävä lämpöpatterinkin kuuma ilma. Tämän takia tää 7-11 alueen hyväksyntä. Ja kyllä se 11° tuntuu kylmältä jos lämpötila ympärillä on vaikka 19°.

PS: lämmön sulku poistettiin muistaaksen 2003-2004.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
blair
"Viggen"
Viestit: 556
Liittynyt: Ke Maalis 09, 2011 20:59
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Ilmastoinin teho

Viesti Kirjoittaja blair »

Joo, koklaan mittaa uudestaan... Hurjalta tuntuu jos sieltä pitäisi tulla 4-6,5c ilmaa, nimittäin se ~10c on jo aika kylmän oloista...
-blair

Saab 9-5 Wagon 2,3t A Vector MY2007, stage 1
Ex - Saab 900 2.0 MY1987
Palju
Matalapaineturbo
Viestit: 181
Liittynyt: Ke Marras 11, 2009 20:15
Paikkakunta: Rauma

Re: Ilmastoinin teho

Viesti Kirjoittaja Palju »

Mun femmassa tuli viimeksi ilmastointihuollon jälkeen n. 4c ilmaa kabiiniin. Paras tulos minkä oon nähny mitatun on 2c ilmaa, ja se oli muistaakseni -97 vuoden tonnari 8O

Jos on tarvetta ilmastointi huollolle, niin voipi YV:llä kysellä :wink:
Harharetkien jälkeen... Saabisti taas :) Tech 2 turvapääsyllä
9-5 Aero Combi 2006 (RIP: 9-5 2.0T RE85 1998)
blair
"Viggen"
Viestit: 556
Liittynyt: Ke Maalis 09, 2011 20:59
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Ilmastoinin teho

Viesti Kirjoittaja blair »

Terve,

työnsin eilen lihalämpömittarin hormiin ja heitin pikku lenkin :saab: lla, täydellä teholla kun huudattaa, niin jossain 10c pyörii. Automaatti päälle ja läpötilasetus 17c, niin rupeaa hönkimään 6-8c, joka varmasti on ihan OK - eli taidan odottaa vielä seuraavaan kevääseen sen ilmastointihuollon kanssa.
-blair

Saab 9-5 Wagon 2,3t A Vector MY2007, stage 1
Ex - Saab 900 2.0 MY1987
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5324
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: Ilmastoinin teho

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

Kannattaako odottaa, kun jo selvästi alentunut teho?
Omassa vielä puhkui viileää, mutta kesti kauan ennenkuin kabiiniin saatiin haluttu lämpötila, puhallin pöhisi kaikki kaupunkilenkit yms..
Puuttui aineita yli 300g, joka on alle kilon kokonaismäärästä aika paljon.

-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: Ilmastoinin teho

Viesti Kirjoittaja core2 »

Jep 300g on jo lähes puolet veks. Aine vuotaa aina siitä ei pääse mihinkään, niin tiiviiksi sitä ei saa etteikö aine katoaisi, aine myös vanhenee ja kadottaa hiukan tehostaan.
Vaikka nuo sinun mittaamasi arvot ovat hyviä niin eihän se huoltokaan pahaa tee. Eikä tuo kovin kallis ole ACC:n täyttö ja huolto.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Vastaa Viestiin