Hahmotelma 9-5 faceliftista

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Toby
"Hirsch"
Viestit: 763
Liittynyt: Ti Syys 16, 2003 11:25
Paikkakunta: Helsinki

Hahmotelma 9-5 faceliftista

Viesti Kirjoittaja Toby »

Ohessa saksalaisesta http://www.auto-news.de löytyvä hahmotelma siitä, miltä ensi vuonna esiteltävä 9-5 faceliftmalli voisi näyttää.

Ei kovin hyvin tehty kuva eikä taatusti mikään puolivirallinen "vahingossa" tehtaalta päästetty kuva, mutta enpä ole juuri nähnyt muitakaan arvauksia aiheesta!

http://www.auto-news.de/auto/news/bilde ... picindex=3
Saabisti #2397
9-5 2,0t Linear Wagon vm.2002
Seat Alhambra 2,0TDI 4WD vm. 2013 (11/2012), mutta silti:
"Saab is The Truth, The Whole Truth and nothing but The Truth."
TK
"Ruisku"
Viestit: 123
Liittynyt: Ke Syys 01, 2004 22:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja TK »

Tuleekohan tosiaan noin rajusti muuttamaan? Tuossahan on ainakin kaikki ulkopellit erilaisia kuin nykyisessä, valoista jne. puhumattakaan..?
Saappi Kuski
"Hölösuu"
Viestit: 3011
Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39

Viesti Kirjoittaja Saappi Kuski »

Kyllä se tosiaan vectraksi vähitellen sulautuu..
Muuten asiaa sivuten, tietäisikö joku käykö nykyisen 9-5 wagonin takavalot helposti vanhempaan -98-00 malliin jossa on ne isot valot?
Eli onko takaluukku sama?
Maskia en vaihtaisikaan, vanha on paremman näköinen :)
9000CS 2,3
Avatar
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4043
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jariha »

Saab osaa tehdä nättejä ja persoonallisia maskeja ja uskon, että tällä hetkellä on menossa aika raju uudistus, jonka on tarkoitus kestää vuosikymmenen lopulla esiteltäviin malleihin asti. Esimakua voi saada, kun miettii uusimpien Audien tai Peugeotien maskeja, eli radikaalejakin ratkaisuja voi odottaa, mutta kyllä Saab pelaa varman päälle ja tekee siitä katseenkestävän.
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
TuuSaR
"Hölösuu"
Viestit: 1472
Liittynyt: Ma Elo 25, 2003 15:28
Paikkakunta: Orimattila/Töölö

Viesti Kirjoittaja TuuSaR »

9X konseptin etumaski pitäisi tulla ja uudet valot luultavasti tyyliin 9-3 SH konsepti. Juuri näiden tiedossaolevien asioiden pohjalta tuokin kuva on tehty.
Oikeita kuvia turha odottaa pitkään aikaan. Heikentäisi pahasti 05 mallivuoden myyntiä.
vppelt68
"Turbo"
Viestit: 215
Liittynyt: To Syys 23, 2004 12:11
Paikkakunta: Lieto

Outo otus

Viesti Kirjoittaja vppelt68 »

Huh, hahmotelmat on aina hahmotelmia. GM:n kyseessä ollessa en kyllä hämmästyisi mistään. 6 päivää -02 näköisen wagonin omistaneena olen hyvin tyytyväinen nykyisen mallin ulkonäköön, toisaalta kait niin pitää vielä ollakin ...

V-P
#2160
toistaiseksi ei Saabia :-(
Toby
"Hirsch"
Viestit: 763
Liittynyt: Ti Syys 16, 2003 11:25
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Toby »

Kuten sanottu, tuota ei pidä ottaa liian vakavasti, mutta siinä on yritetty hahmottaa, miltä 9-X:n ilme voisi 9-5:n nokalla näyttää. Lisäksi kylkiprofiilia on muutettu ilmiselvästi 9-3 Sport Sedanin suuntaan, mitä itse aika lailla ihmettelen.

Toisaalta kyllähän ensi vuoden uudistuksen täytyy olla enemmän kuin Saabille perinteistä lamppujen uudelleen muotoilua, kun ilmeisesti kokonaan uusi 9-5 -malli tulee aikaisintaan vuosimalliin 2009 (eli esitellään 2008). Suoraan sanoen alkaa tuntua siltä, että tuo kokonaan uusi malli ei ollenkaan välttämättä ole valmis vielä silloinkaan.

Mitä perusteellisempi facelift tehdään, sitä paremmat mahdollisuudet 9-5:llä on säilyä kiinnostavana mallina vuosikymmenen lopulle saakka. Mutta ensi vuonna tähän aikaan uudistuneen mallin pitäisi joka tapauksessa olla jo kaupoissa.
Saabisti #2397
9-5 2,0t Linear Wagon vm.2002
Seat Alhambra 2,0TDI 4WD vm. 2013 (11/2012), mutta silti:
"Saab is The Truth, The Whole Truth and nothing but The Truth."
Architect
"Koeajolla"
Viestit: 1
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 10:35

Viesti Kirjoittaja Architect »

Saab voisi uudistaa koelaudan modernimman näköisemmäksi ja panostaa sisustusmateriaaleihin enemmän.
toni1976
"Hirsch"
Viestit: 811
Liittynyt: Pe Marras 28, 2003 12:07
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja toni1976 »

Architect kirjoitti:Saab voisi uudistaa koelaudan modernimman näköisemmäksi ja panostaa sisustusmateriaaleihin enemmän.
Toki kojetaulun muotoilu on ollut hyvin pitkälle samantyylinen jo ensimmäisistä ysisatasista lähtien, mutta se on todella toimiva ja kuljettajaystävällinen paketti ja miksi lähteä toimivaa kokonaisuutta muuttamaan :?: Onhan se modernisoitunut ajan saatossa, mutta tietty malli siinä on säilynyt - hyvä niin :!:
Sisustusmateriaalit on olleet Saabeissa laadukkaita, jopa hinnat alkaen malleissa, samaa ei voi monesta kilpailevasta automerkistä sanoa :!:
Saab 9-3 2.0t Sentronic Sport Sedan MY2006
Ford Mondeo 2.0 TDCi Wagon -08
Datsun 100A -75
#2362
MindW
"Viggen"
Viestit: 620
Liittynyt: Pe Huhti 23, 2004 18:16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja MindW »

Tyylikäs ja moderni, tuskinpa kuitenkaan noin paljoa tulee auto muuttumaan.
Saab 96 vm. -63 PR/HA Kaksitahtinen sen olla pitää!
#2028 Elias Penttinen
AC
"Saabisti"
Viestit: 2117
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 14:47
Paikkakunta: Kpää

Viesti Kirjoittaja AC »

Mun mielestä toi Saabin kojelauta on persoonallinen ja toimiva. Nykyään materiaalitkin ovat entistä laadukkaamman näköisiä. Katsokaapa vaikka saksalaisia autoja, melkein kaikissa on samantyylinen kojelauta.

Mielestäni Saabin kannattaa seuraavaana malliin/faceliftiin lisätä persoonallisuutta ja Saabille tunnusomaisia piirteitä, kuten juuri tuo kojelauta. Tänään käytiin kiertelemässä Treen 9-5 tarjontaa ja kyllähän siinä kuljettajan paikalla istuisi, paljon laadukkaamman oloinen kuin tuo NG-satku. Viimeistelyn tasoa nostamalla saadaan vielä suomalaisten autolehtien korostama "laaduntuntu" kohdalleen.
BMW 320dA Coupe LCI
jehhe
Matalapaineturbo
Viestit: 182
Liittynyt: Ma Heinä 28, 2003 19:49
Paikkakunta: Pedersöre

Viesti Kirjoittaja jehhe »

Yksi syy juuri Saabin valintaan vuoden alussa oli juuri hallintalaitteiden sijainti ja hyvä ergonomia. NG900:ssa oli erittäin miellyttävä ajoasento ja hallintalaitteisto.Sillä tuli ajettua paljon ja huonoissa tieoloissa. Ei siis ollut mikään ihme että seuraava auto oli 9-5. Vaikka kuinka yritti neutraalisti punnita vaihtoehtoja välillä BMW 5 series, MB E series, Volvo S80 series. Valinta oli kuitenkin 9-5 enkä ole hetkeäkään katunut. 9-5 oli ehdottomasti persoonallisin ja myös miellyttävin näistä kaikista. Toki edellinen auto oli tehnyt jo tehtävänsä tähän päätökseen. Nyt on takana 12tkm tällä autolla ja en vaan keksi mitään pahaa sanottavaa siitä. Joka kerta kun rattiin istuu tulee todella hyvä mieli.
Need 4 Speed
"Tuplakaasari"
Viestit: 55
Liittynyt: Su Maalis 21, 2004 19:24
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Need 4 Speed »

Kyselin vähän Herra Hirshciltä onko uuteen malliin tulossa nelivetoa ja hevosia yli 300 (V70R:lle verrokki), niin hän vastasi näin:

Sehr geehrter Herr Nopanen

Der Saab 9-5 wird ende 2005 modellgepflegt. 4WD wird nicht lieferbar sein und stärkere Motorvarianten sind auch nicht geplant. Diese Optionen werden wohl erst im ganz neuen 9-5er (MY2008) erhältlich sein.


Herzliche Grüsse / Best regards
Hirsch AG / Hirsch Performance

René Hirsch


Eli vapaasti suomennettuna vasta 2008 tulee täysin uusi 9-5, jossa nelivetoa ja tehokkaampia moottoreita....
Volvo V50 T5
jarmot
"Tuplakaasari"
Viestit: 63
Liittynyt: Su Tammi 04, 2004 01:00

Viesti Kirjoittaja jarmot »

Eilen meidän perheessä uusittiin kakkosauto. 900 -87 pääsi eläkkeelle ja tilalle hankittiin 900 -97 (aiemmin 1 omistaja, 59 tkm!! Ei voi kutsua kakkosautoksi!). Kun olis kotiinsa tullut: 900 NG:ssä on kaikki just oikeilla paikoillaan, mahtava ergonomia. 9-5 on tästä jalostetumpi juttu ja just siksi meillä ajellaan Saabilla. Toki on muitakin syitä ... ... talvikelejä odotellen ... :D
#1710
9-5 3,0TiD Wagon Vect -03 KA
96 V4 -72 KA, OE
Ford Mustang Sports Roof -69 KA
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

jarmot kirjoitti: 900 -87 pääsi eläkkeelle ja tilalle hankittiin 900 -97 (aiemmin 1 omistaja, 59 tkm!! Ei voi kutsua kakkosautoksi!). Kun olis kotiinsa tullut: 900 NG:ssä on kaikki just oikeilla paikoillaan, mahtava ergonomia.
Ole nyt hiljaa hyvä veli. Ei saa kertoa muille OG-miehille, ovat tyytyväisempiä. Muista käydä haukkumassa uutta "Opelia" forumin 90, 99, OG900
-osastolla :)

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Vastaa Viestiin