ohjaustehostin

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
ruttunen
"Hirsch"

ohjaustehostin

Viesti Kirjoittaja ruttunen »

Niin alkoi metelöimään kun ruudusta aamulla peruttelee kuuluu kummaa rutinaa auto 9-5 vm 99 ei muistaakseni talvirenkailla pitänyt meteliä parkista lähtiessä olisko ne nesteet vanhat vai pitääkö ihan normaalisti kesä pyörillä ruudusta peruteltaessa mekkalaa ku ei oo kokemusta kun 9000 oli entinen kulkine ja se oli kyllä hiljanen. Eikä tiputtele nesteitäkään parkkiruutuun .
kello
"Aero"

Re: ohjaustehostin

Viesti Kirjoittaja kello »

Kannattaa tarkastaa varmaan ensimmäiseksi, onko nesteet päässeet hiukan vähenemään. Alkaa nopeasti pitää pientä ääntä jos on liian vähän öljyä.
Saab 9-5 Aero XWD -11
muri82
"Tuplakaasari"

Viesti Kirjoittaja muri82 »

Meillä edellisen 9-5:n tehostin piti ääntä, nesteet lopussa. Se myös vuoti jostain, koska söi öljyä tehostimelta aika reippaasti ja jätti jälkensä aina pihaan lumeen. En jäänyt koskaan tutkimaan vikaa, koska auto meni kaupaksi vähän tuon jälkeen. Oisko joku letku ollut vain mistä pääsi vuotamaan.
-Teemu
ex: 9-5 Aero '05 A - 9-5 2.0t '05 - 9-5 2.0t '04 - 900S 3D '91
ruttunen
"Hirsch"

mulla on nesteen määrä sen mittatikun alamerkit kaks viivaa sen välissä onko määrä oikea vai olenko ymmärtänyt väärin kun katsoin jostain huoltokirjasta minusta vaikutti aika pieneltä määrältä säilön kokoon nähden :(
kello
"Aero"

Viesti Kirjoittaja kello »

En tiedä kuinka paljon ohjaustehostimessa käytetty öljy laajenee lämpötilan vaikutuksesta, mutta öljyn määrä pitäisi mitata 20 asteen lämpötilassa. Eli lämpimällä koneella olevasta autosta katsottaessa saattaa näyttää siltä että nestettä on riittävästi. Se öljyn määrä on siis oikea kun se on niiden kahden viivan välissä mittatikussa 20 asteen lämpötilassa.

Itse täyttäisin melkein ylämerkkiin asti ja katsoisin häviääkö äänet.
Saab 9-5 Aero XWD -11
ruttunen
"Hirsch"

kun lisäsin talvella nestettä saabin omaa oli muuten ollut purkissa auton takakontissa varmaan 3v avattu pullo niin on varmaankin jo pilallista tavaraa on ilmeisesti jo vettä seassa pitänee varmaan vaihtaa kokonaan uudet nesteet jos se siitä tokenis :roll: ja äsken tarkistin että minkä väristä kamaa oli entinen niin on näköjään punasta ja minä sitä sitten olen aikaisemmin sinne lisännyt sitä saabin sinistä kun oli vähän vajaa kuis nyt kävi toimiiko se kohta ollenkaan vai voiko värejä sekoittaa se saabin ohjaustehoste kama oli ostettu tonttuun aikaisemmin ja näköjään eri väristä 8O
Vastaa Viestiin