Kokemuksia D1S tarvikepolttimoista?

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
Subonaattori
"Aero"
Viestit: 358
Liittynyt: Ke Helmi 04, 2004 18:49
Paikkakunta: Alavus

Kokemuksia D1S tarvikepolttimoista?

Viesti Kirjoittaja Subonaattori »

Elikkä toinen alkuperäisistä Osrameista alkoi räpsyä. Otin ja tilasin nuukana miehenä tarvike polttimot 49€kpl.
Ei muuta kun innolla polttiomot paikoilleen ja valot päälle.
Toimi hienosti puolivuotta kunnes alko kuskinpuoli räpsyttämään. Otin polttimon pois ja lähetin takaisin myyjälle.
Tuli takuuseen uus poltin. Laitoin paikalleen ja se räpsyy ihan samoin ku se jonka lähetin pois...? Tutkiskelin aikani asiaa ja mitään vikaa en mistään löytänyt.
Ajattelin sitte kokeilla sitä ehjää aitoa, alkuperäistä jo hiipunutta Osram-polttimoa paikalleen ja kas kummaa se ei välky eikä räpsytä.
Oletin tietenki että noi oli jostain syystä paskoja tarvike polttimoita ja päätin tilata uudet jostain muualta.
Tilasin sitte toisesta paikkaa eri merkkiset tarvike polttimot ja laitoin paikalleen ja kas kummaa kuskin puoli räpsyyttää taas missä vika voi olla kun toisella puolella toimii moitteetomasti ja jos vaihdan polttimot ristiin niin aina kuskinpuoli räpsyttää...
Ja se on käsittämätöntä et se vanha orgispolttimo ei räpsy...
ylipaine=ylivoimaa!
SAAB 9-5 Wagon Automatic BioPower MY02
#2269
Mavi
"Kaasari"
Viestit: 36
Liittynyt: Ke Touko 05, 2010 18:10
Paikkakunta: Kerava

Re: Kokemuksia D1S tarvikepolttimoista?

Viesti Kirjoittaja Mavi »

Vika ei ole nyt todennäköisesti lampussa vaan, liitäntälaitteessa (ballasti).
Se oli jo rikki ennenkun mä koskin siihen.
9-5 2.0t Vector Wagon 2006 automaagi, stage 1.
Subonaattori
"Aero"
Viestit: 358
Liittynyt: Ke Helmi 04, 2004 18:49
Paikkakunta: Alavus

Re: Kokemuksia D1S tarvikepolttimoista?

Viesti Kirjoittaja Subonaattori »

Missäs toi ballasti pitää majapaikkaa?
Onko kummallekkin oma vai onko yhteinen?
Tietääkö joku ton D1S systeemin anatomiasta mitä eroo esim D2 systeemiin.
Minkä takia polttimon perässä on se peltinen möykky?

Kuva
ylipaine=ylivoimaa!
SAAB 9-5 Wagon Automatic BioPower MY02
#2269
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Re: Kokemuksia D1S tarvikepolttimoista?

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Ballasti sijaitsee umpion alapuolella(kiinni umpiossa ja kummassakin omansa) ja siihen pääsee käsiksi irrottamalla umpion. Vilkku irti, maskin keskimmäinen ja pikkusivupala irti ja muutamat ruuvit umpiosta.

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
eklunto1
"Hölösuu"
Viestit: 1081
Liittynyt: To Maalis 10, 2005 19:48
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kokemuksia D1S tarvikepolttimoista?

Viesti Kirjoittaja eklunto1 »

Subonaattori kirjoitti:Tietääkö joku ton D1S systeemin anatomiasta mitä eroo esim D2 systeemiin. Minkä takia polttimon perässä on se peltinen möykky?
Möykky on ymmärtääkseni sytytin. D2:ssa tämä on erillinen. Tästä johtuen D2 polttimot ovat edullisempia. D2:ssa sytytin on osana ballastia.
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Subonaattori
"Aero"
Viestit: 358
Liittynyt: Ke Helmi 04, 2004 18:49
Paikkakunta: Alavus

Re: Kokemuksia D1S tarvikepolttimoista?

Viesti Kirjoittaja Subonaattori »

Jaa eli sytytin ja ballasti on siis eri osat eli teoriassa sytytin sytyttää vaan polttimon ja sen jälkeen ballasti hoitaa lampulle muunnettua jännitettä?
Olenko ymmärtänyt oikein? :roll:
ylipaine=ylivoimaa!
SAAB 9-5 Wagon Automatic BioPower MY02
#2269
Vastaa Viestiin