Täristää kiihdytettäessä
Täristää kiihdytettäessä
Oireet: Auto alkaa täristää kaasua painettaessa kovemmissa ( lue: yli 80) nopeuksissa. Tärinä lakkaa kun kaasua hellittää. Tasakaasulla tärinää ei ilmene moottoritienopeuksissakaan eikä pienemmistä nopeuksista kovemmallakaan kiihdytyksellä.
Vakionopeussäätimen ollessa päällä tärinä alkaa aina ylämäissä kun automatiikka lisää vähänkin kaasua.
Auto 95 2.3t automaatti. Ajettu 180tKm. Laatikon öljyt vaihdettu 140:n kohdalla.
ps. yritin etsiä vanhoista ketjuista, mutta en löytänyt mitään vastaavaa.
Etukäteen vinkeistä kiittäen.
Vakionopeussäätimen ollessa päällä tärinä alkaa aina ylämäissä kun automatiikka lisää vähänkin kaasua.
Auto 95 2.3t automaatti. Ajettu 180tKm. Laatikon öljyt vaihdettu 140:n kohdalla.
ps. yritin etsiä vanhoista ketjuista, mutta en löytänyt mitään vastaavaa.
Etukäteen vinkeistä kiittäen.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1500
- Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 21:31
- Paikkakunta: Pietarsaari
Re: Täristää kiihdytettäessä
moottorin tuki saattaa olla hajalla, mutta eniten epäilen vetonivelen sisempää/sisempiä niveliä väljiksi.
9-5 Farkku, Aero/Hirsch Replica.
Re: Täristää kiihdytettäessä
Pystyykö noiden nivelten kuntoa todentamaan millään, vai pitääkö vain vaihtaa ja toivoa parasta.
Re: Täristää kiihdytettäessä
Itse vastaten, eli aukaisemalla ja kokeilemalla onko kuoppia.
Kovolan Laakkoselta sanoivat ettei ole tullut yhtään 95:sta vastaan jossa sisempi
vetonivel olisi olliut vaihtokunnossa. Onko kellään ulompi aiheuttanut ko. oireita.
Kovolan Laakkoselta sanoivat ettei ole tullut yhtään 95:sta vastaan jossa sisempi
vetonivel olisi olliut vaihtokunnossa. Onko kellään ulompi aiheuttanut ko. oireita.
Re: Täristää kiihdytettäessä
Mun auto rauhottui vasta vetarilinjan vaihdolla. Sisemmät maljat olivat myös kuopilla. Kilometrejä oli takana 145tkm. Auto -04 2.0t Stage1 Autom.
AVK:lta löyty sopivasti vähän ajettu paketti.
AVK:lta löyty sopivasti vähän ajettu paketti.
Re: Täristää kiihdytettäessä
Kiitoksia vastauksesta.
Ovatko sisemmät vetonivelet samanlaisia, eli onnistuisiko niiden vaihtaminen keskenään jos ostaisi vain uudet ulommat. Harvemmin kai peruuttaa yli 80 vauhtia.
Ovatko sisemmät vetonivelet samanlaisia, eli onnistuisiko niiden vaihtaminen keskenään jos ostaisi vain uudet ulommat. Harvemmin kai peruuttaa yli 80 vauhtia.
Re: Täristää kiihdytettäessä
Minulla hieman taristaa kylla auto ja tasapainotuskin on ok. Enemmankin pohdin, etta voisko johtua vetarista myos sellainen oire kun tulee risteykseen niin tuntuu etta auto hyppis hieman eteen pain, eli toksahtelee. Kytkimen kun laittaa pohjaan niin sit lahtee rullaa normaalisti. Yleensa alkaa 30-20km/h vauhdissa tekemaan tuollaista.
BMW 530XD -08
Ex:Saab 9000 2.0T -89
Ex: Saab 9-5 2.3t Wagon -00
Ex:Saab 9000 2.0T -89
Ex: Saab 9-5 2.3t Wagon -00
Re: Täristää kiihdytettäessä
Niin, selviskö se.. onko ne samanlaiset.. joskus aikoinaan tein 99 saabiin noiden sisempien "kuppien" vaihdoin ja tärinä hävisi kiihdytyksissä.. miten siis mahtaa vaihtua keskenään 9-5 mallissa?!?Tafter kirjoitti:Kiitoksia vastauksesta.
Ovatko sisemmät vetonivelet samanlaisia, eli onnistuisiko niiden vaihtaminen keskenään jos ostaisi vain uudet ulommat. Harvemmin kai peruuttaa yli 80 vauhtia.
-to beer or not two beer- (Shakesbeer)
saab 9-5 wagon vm2000
suzuki hayabusa 1441cc k4
saab 9-5 wagon vm2000
suzuki hayabusa 1441cc k4
Re: Täristää kiihdytettäessä
Vaihdoin toisen vetonivelen ja tärinä hävisi sillä, ruotsista sai ihan kohtuuhintaan käytetyn paketin.
En selvitellyt enempää onko samanlaiset, ainakin ostaessa piti valita puoli.
En selvitellyt enempää onko samanlaiset, ainakin ostaessa piti valita puoli.
-
- "Saabisti"
- Viestit: 3983
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Re: Täristää kiihdytettäessä
No niin, kontattu on auton alla ja todettu, että oikean puoleinen sisänivel naksuu selvästi sekä pituus että poikittaissuunnassa. Liike lienee milli tai alle, mutta eihän se isoja tarvitse. Toinen puoli oli tiukka eikä välystä ollut kumpaankaan suuntaan. Oikean puolen pyöränlaakeri on mielestäni myös äännellyt jo jonkin aikaa, liekö nuo millään tavoin yhteydessä toisiinsa, mutta taitaa olla viisain pistää uusiksi oikean puolen tsydeemit.
# 419 Vesa Pohjalainen