Aero vai joku muu...

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
mienkoiv
"Hölösuu"
Viestit: 1710
Liittynyt: Ma Touko 28, 2007 09:11
Paikkakunta: LPR

Aero vai joku muu...

Viesti Kirjoittaja mienkoiv »

Tällainen tuli mieleeni, että nyt jos tässä luoja suo niin 2v sisällä pitäis vaihdella autoa.
Ajattelin, että onko järkevää sijoittaa suoraan ehtaan Aeroon vai kannattaako etsiskellä muita 2.3l -vehkeitä (Griffin?) ja mitkä näistä saisi suoraan softalla sinne Aeron tasolle ilman kummempia muutoksia?
Vai onko järkevää pamauttaa tosiaan suoraan Aero 260hv..?vai onko tuo softapäivityksen hinta huomioonottamisen arvoinen kun vertaa itse automallin hintaeroa...
Tavoitteena viirusilmä ja automaattilootalla, oli se vaan niin mukava ajaa automaatilla vaikkakin tein syntiä ja kävin koeajamassa huvikseen skoda octavia RS:n...
tuosta automaatista oli joskus puhetta että x vuosimalliin olisi korjattu jotain en muista mikä vuosi oli kyseessä...
..niin ja ruåtsista aattelin
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm

#5179
Tannisto
"Hirsch"
Viestit: 740
Liittynyt: Ma Touko 09, 2005 19:32
Paikkakunta: Espoo

Re: Aero vai joku muu...

Viesti Kirjoittaja Tannisto »

Jos kriteerinä on pelkkä hv. lukema ei Aeroon ole järkevää sijoittaa. Aerossa tulee sen sijaan sitten muutakin kivaa: varustelu, alusta ja parempilaatuinen turbo mm.
Softallahn ne tehot saat sinne 250-260 nurkille helpostikin ja halvalla. Se turbo olisi kuitenkin syytä päivittää Mitsuksi.
Saab 9-5 wagon -09, 2.3t Vector Biopower
mikan
"Hölösuu"
Viestit: 1802
Liittynyt: Ma Heinä 28, 2003 14:04
Paikkakunta: Tampere

Re: Aero vai joku muu...

Viesti Kirjoittaja mikan »

Eikös 220 heppasessa 2.3T:ssä ole sama tekniikka kuin Aerossa, mutta vain eri softalla?

t. Mika
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
mienkoiv
"Hölösuu"
Viestit: 1710
Liittynyt: Ma Touko 28, 2007 09:11
Paikkakunta: LPR

Re: Aero vai joku muu...

Viesti Kirjoittaja mienkoiv »

tätä juuri tarkoitin!
eli kannattanee vähintään olla tuo iso T ja niissä vissiin Mitsu?

tosin: Aerossa saa alustaa ja varustelua niin että se on jeesuksen varma että jos ison T:n ostaa ja sitä softapäivittelee niin nälkä kasvaa syödessä ja alustaa menee uusiksi jossain vaiheessa jnejne niin huomaa että rahaa on palanut sen Aero-erotuksen verran :P

..enkä nyt noita hv:ia tuijota mutta on se aika päheä olla 260hv alla ja aina voi perustella naisväelle että perhefarmaria ja turvallista sellaista tässä ollaan etsimässä...tosin sitten en tiedä mitä sanon jos kysyy että miksi ei tuollanen samanlainen kuin velipojalla focus 1.6l käy :twisted:
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm

#5179
mikan
"Hölösuu"
Viestit: 1802
Liittynyt: Ma Heinä 28, 2003 14:04
Paikkakunta: Tampere

Re: Aero vai joku muu...

Viesti Kirjoittaja mikan »

No mullahan ei ole muuta femmaa ollut kuin Aero, mutta en mä nyt pidä sen alustaa mitenkään erityisen huippuna. Siis jos ajattelee ajaa autolla oikein tosissaan vaikkapa radalla. Mitäs kivaa varustetta sitten aerossa on verrattuna johonkin 2.3T vectoriin?
Toki jälleenmyyntiä ajatellen, Aero on aina Aero. :D

t. Mika

ps. 2006 Aero
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
Petter
"Hirsch"
Viestit: 728
Liittynyt: Ti Tammi 18, 2005 08:41
Paikkakunta: Kerava

Re: Aero vai joku muu...

Viesti Kirjoittaja Petter »

No AERO tietysti, jos saa vapaasti valita!
9-5 Aero W -01
96 V4 1,7 -76
Chrysler Grand Voyager V6 LX -01
#2253
masas
"Hölösuu"
Viestit: 1188
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 15:28
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Aero vai joku muu...

Viesti Kirjoittaja masas »

ps. 2006 Aero
Hiukan koskee silmään: ajettu 202 000 ja viimeisin öljynvaihto 162 168, 25.5.2010.
Onko öljyn vaihtoväliä nostettu 40tkm :roll:
saabit: 900-86 (1990-1998) 900i-92 (1998-2004 )
9-5 wagon -02 (2004-2013 ) 9-3 SC -09 (2013-----)

Jäsen no: 1839
aero
-
Viestit: 8753
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Aero vai joku muu...

Viesti Kirjoittaja aero »

Vai onko siinä vaiheessa siirrytty moodiin "tehdään öv itse, liikkeessä vain huollot" (esim. omistajanvaihdoksen myötä)? Kuvassa näkyvä huoltokirjan sivu kattaa kuitenkin ylimääräisiä öljynvaihtoja, ei täysiä huoltoja.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5648
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: Aero vai joku muu...

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Aero. Ei tarvitse perusteluja :lol:
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Peter Finn
"Viggen"
Viestit: 502
Liittynyt: Ma Kesä 13, 2005 08:52
Paikkakunta: Turku

Re: Aero vai joku muu...

Viesti Kirjoittaja Peter Finn »

Miksei samalla oikea Griffin...!
SAAB Griffin '01 3.0 V6, metalgreen, tumman harmaat nahat, ennen ollut
SAAB Griffin '92 t.sin., vaaleat nahat
SAAB 900 iA '88, ajoin 446.000 vuoteen 2002
SAAB 96 78, SAAB 96 71
Vastaa Viestiin