Speedpartsin ahdin?
-
- "Aero"
- Viestit: 358
- Liittynyt: Ke Helmi 04, 2004 18:49
- Paikkakunta: Alavus
Speedpartsin ahdin?
Tilasin pcs:n kautta Speedpartsin stage 1 ahtimen.
http://shop.speedparts.se/en/prod/9-5-9 ... 1eee645932
Onko kellään kokemusta minkälainen ahdin ja kenenkä tekeleitä mahtaa olla?
Auto on -03 Aero ja turbon lisäksi tulee Saab tunedin 3" dp 200dpi kisa katilla, feritan 2,5" catback ja tehokkaampi bensapumppu
Onko yhdistelmä jo sellanen että tarvis alkaa ohjelmaa päivittämään?
http://shop.speedparts.se/en/prod/9-5-9 ... 1eee645932
Onko kellään kokemusta minkälainen ahdin ja kenenkä tekeleitä mahtaa olla?
Auto on -03 Aero ja turbon lisäksi tulee Saab tunedin 3" dp 200dpi kisa katilla, feritan 2,5" catback ja tehokkaampi bensapumppu
Onko yhdistelmä jo sellanen että tarvis alkaa ohjelmaa päivittämään?
ylipaine=ylivoimaa!
SAAB 9-5 Wagon Automatic BioPower MY02
#2269
SAAB 9-5 Wagon Automatic BioPower MY02
#2269
Re: Speedpartsin ahdin?
Siis TD04 on vaikionakin Aerossa. Mitsun tekemähän tuo on. Mitä tehoja olet hakemassa? Jos vain vaihdat turbon dp:n ja putkiston, niin eihän silloin muutu kuin korkeintaan auton käyntiääni, mikäli et tee softalle mitään. Tuolle kokoonpanolle tulisi olla Stage 3:n softa ja mielellään isompi IC. Bensapumppua en ymmärtänyt tässä kokoonpanossa.
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Re: Speedpartsin ahdin?
Olisko tuossa se juju "Compressor: 16T"
Mutta onko nämäkin niitä missäliejamitenlie korjattuja niin kuin taannoin taisi vakioita olla.
Mutta onko nämäkin niitä missäliejamitenlie korjattuja niin kuin taannoin taisi vakioita olla.
-
- "Aero"
- Viestit: 358
- Liittynyt: Ke Helmi 04, 2004 18:49
- Paikkakunta: Alavus
Re: Speedpartsin ahdin?
Ei toi ahdin kyllä aito mitsu ole vai onko? Toi on isommalla kompuralla ku vakio on 15T #5 ja tää on 16T #6 kompuralla.
Eli jos kompuraa isonnetaan niin samalla ahtopaineella se puskee enemmän ilmaa moottoriin.
Bensapumpulla ei ole muuta seksuaalista merkitystä tässä kokoonpanossa muuta kun se vaihtuu vaan vanhan inisevän walbron tilalle.
Ja sitten se dp. Onhan sillä ny vaikutusta muutakin ku ääniin ku kisacatti vaihtuu 2 orkkiksen tilalle. Virtaahan se nyt pakopuolelta aivan toiseen malliin ku vakio rönöllä...
Varmasti myös pakopaine ja lämpö laskee.
Mutta se siinä softassa huolettaa et muuttuuko joku niin paljon ettei orgis softa pelaa vai uskaltaako ajella huoletta?
Eli jos kompuraa isonnetaan niin samalla ahtopaineella se puskee enemmän ilmaa moottoriin.
Bensapumpulla ei ole muuta seksuaalista merkitystä tässä kokoonpanossa muuta kun se vaihtuu vaan vanhan inisevän walbron tilalle.
Ja sitten se dp. Onhan sillä ny vaikutusta muutakin ku ääniin ku kisacatti vaihtuu 2 orkkiksen tilalle. Virtaahan se nyt pakopuolelta aivan toiseen malliin ku vakio rönöllä...
Varmasti myös pakopaine ja lämpö laskee.
Mutta se siinä softassa huolettaa et muuttuuko joku niin paljon ettei orgis softa pelaa vai uskaltaako ajella huoletta?
ylipaine=ylivoimaa!
SAAB 9-5 Wagon Automatic BioPower MY02
#2269
SAAB 9-5 Wagon Automatic BioPower MY02
#2269
Re: Speedpartsin ahdin?
Nii, ei kai se muuten mikään stage ahdin oliskaanSubonaattori kirjoitti:Toi on isommalla kompuralla ku vakio on 15T #5 ja tää on 16T #6 kompuralla.
En tiedä teistä, mutta minua ja varmaan joitakin muitakin kiinnostaa enemmänkin se että onko nämä kunnolla tehtyjä vai jollain starttimoottorin laakereilla hätäpäissään kunnostettuja turpoja.
-
- "Aero"
- Viestit: 358
- Liittynyt: Ke Helmi 04, 2004 18:49
- Paikkakunta: Alavus
Re: Speedpartsin ahdin?
Se muakin kiinnostaa...
Näyttää ainakin tehdas uudelta, mutta voisin melkein vannoa ettei aito mitsu ole.
Enkä sitä kyllä odottanutkaan kun tilauksen tein. Hinta oli niin sopiva 655€ klubi alennuksella.
En tiedä ei kai ny speedpartsin tasonen pulju mitään ihan täyttä sutta myisi omalla nimellään...
No sittehän sen näkee ku pulttaa kiinni ja jos öljyä menee enemmän ku nyt ja samanlaiset savut tulee piipusta
Näyttää ainakin tehdas uudelta, mutta voisin melkein vannoa ettei aito mitsu ole.
Enkä sitä kyllä odottanutkaan kun tilauksen tein. Hinta oli niin sopiva 655€ klubi alennuksella.
En tiedä ei kai ny speedpartsin tasonen pulju mitään ihan täyttä sutta myisi omalla nimellään...
No sittehän sen näkee ku pulttaa kiinni ja jos öljyä menee enemmän ku nyt ja samanlaiset savut tulee piipusta
ylipaine=ylivoimaa!
SAAB 9-5 Wagon Automatic BioPower MY02
#2269
SAAB 9-5 Wagon Automatic BioPower MY02
#2269
Re: Speedpartsin ahdin?
Sori, en huomannut tuota kompuraa katsoin vain että hinta oli sama kuin vakiolla. Speed Parts on arvostettu virittäjä, joten tuskin ihan kuraa myyvät.
Silti olen sitä mieltä että jos muutat rautaa orkkiksesta, tulee softa päivittää. Täällä klubissakin on kavereita jotka osaa softaa päivittää, jossei kaupallista softaa tilaa.
Jos olet eri mieltä, niin tarkista Stage 3 kiihtyvyysarvot ja vertaa omia niihin. Väitän että vakio Aero + Stage 1 softa pieksee tuon sinun kokoonpanon, jos et tee softalle mitään. Toki jos tarkoitus ei ollut tavoitella tehoa, niin unohda kommenttini.
Silti olen sitä mieltä että jos muutat rautaa orkkiksesta, tulee softa päivittää. Täällä klubissakin on kavereita jotka osaa softaa päivittää, jossei kaupallista softaa tilaa.
Jos olet eri mieltä, niin tarkista Stage 3 kiihtyvyysarvot ja vertaa omia niihin. Väitän että vakio Aero + Stage 1 softa pieksee tuon sinun kokoonpanon, jos et tee softalle mitään. Toki jos tarkoitus ei ollut tavoitella tehoa, niin unohda kommenttini.
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Re: Speedpartsin ahdin?
Tuo ei todellakaan ole aito mitsu mutta ei se kokeilemasta estä. Hyvä olis jos näistä kirjoitettaisiin käyttö/kestotestiraportteja tänne niin tiedettäisiin noiden tuotteiden laatuhajontaa.eklunto1 kirjoitti:Siis TD04 on vaikionakin Aerossa. Mitsun tekemähän tuo on. Mitä tehoja olet hakemassa? Jos vain vaihdat turbon dp:n ja putkiston, niin eihän silloin muutu kuin korkeintaan auton käyntiääni, mikäli et tee softalle mitään. Tuolle kokoonpanolle tulisi olla Stage 3:n softa ja mielellään isompi IC. Bensapumppua en ymmärtänyt tässä kokoonpanossa.
Pako- ja kompurapuoli on aeron vakiohyrrään 15T:n nähden vain seuraavaa kokoa eli suurta muutosta et tule saamaan. Oikeastaan päivityslistalta puuttuu vielä 3,8bar bensapaineensäädin niin saisit sen 300 hp rikki viileällä kelillä tuolla kokoonpanolla, paremmalla välijäähdytyksellä pidempäänkin. Päälle 1300mg/c ilmamassoille tuolla setillä pääsee pikkasen järkevämmin kuin vakiokalustolla.
Vakiosoftalla voit ajaa mutta miksi sitten hankit isompikapasiteetista rautaa jos et sitä hyödynnä ?
Näiden päivitusturbojen lisäksi kannattaa toisinaan myös vilaista esim. turbomeck:in tarjotaa aidoista, kunnostetuista pikkasen isommista mitsuista. Ja tosi rakentajillehan internetti on täynnä mahdollisuuksia ja kaikenlaista karkkia asennettavaksi.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
-
- "Aero"
- Viestit: 358
- Liittynyt: Ke Helmi 04, 2004 18:49
- Paikkakunta: Alavus
Re: Speedpartsin ahdin?
Siis kyllä softa on tarkoitus päivittää ilman muuta jossain vaiheessa.
Alun perin ajattelin vakio ahdinta tuohon kokoon panoon ja olis päivittäny softan siihen sitte, mutta kun toi stage1 ahdin oli saman hintanen niin päädyin siihen. Ahtimen puolelta en mitään hirveetä muutosta ole hakemassakaan.
Toi vakio softa kysymyksen tarkotus oli selvittää että voinko ajella vakio softalla kun tähän hätään en sitä softaa ja päivittäjää mistään saa.
Toi bensan paineitten nosto käsittääkseni vaatii heti softan muutoksen?
Alun perin ajattelin vakio ahdinta tuohon kokoon panoon ja olis päivittäny softan siihen sitte, mutta kun toi stage1 ahdin oli saman hintanen niin päädyin siihen. Ahtimen puolelta en mitään hirveetä muutosta ole hakemassakaan.
Toi vakio softa kysymyksen tarkotus oli selvittää että voinko ajella vakio softalla kun tähän hätään en sitä softaa ja päivittäjää mistään saa.
Toi bensan paineitten nosto käsittääkseni vaatii heti softan muutoksen?
ylipaine=ylivoimaa!
SAAB 9-5 Wagon Automatic BioPower MY02
#2269
SAAB 9-5 Wagon Automatic BioPower MY02
#2269
Re: Speedpartsin ahdin?
Tuollainen bensaregun muutos on noin 13%. T7 pystyy adaptoimaan 25% bensamäärää eli kyllä voi ajaa väliaikaisesti mutta älä ihmettele jos CE valo syttyy kun järjestelmä toteaa normaalia suuremman pitempiaikaisen poikkeaman.
Edit: mutta koska adaptaatio ohentaa koko bensakarttaa sen 13% niin pysy ajaessa alle 0,5 bar ahtopaineiden niin lambdakorjaus pitä seoksista huolen. Korjaus kun laihentaa myös open-loop aluetta, tehoaluetta jossa mennään (rikastus)karttojen perusteella eikä lambdaa käytetä
Edit: mutta koska adaptaatio ohentaa koko bensakarttaa sen 13% niin pysy ajaessa alle 0,5 bar ahtopaineiden niin lambdakorjaus pitä seoksista huolen. Korjaus kun laihentaa myös open-loop aluetta, tehoaluetta jossa mennään (rikastus)karttojen perusteella eikä lambdaa käytetä
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
-
- "Kaasari"
- Viestit: 10
- Liittynyt: Ti Loka 06, 2009 13:29
- Paikkakunta: Lappeenranta
Re: Speedpartsin ahdin?
Otsikon ahdin on aito kinzo turbo.
Riippuu mistä tehtaasta kopio tulee niin laatu on yleensä se mitä joku 12v kakara kiinassa lapsityövoimalla saa aikaiseksi.
Riippuu mistä tehtaasta kopio tulee niin laatu on yleensä se mitä joku 12v kakara kiinassa lapsityövoimalla saa aikaiseksi.
Re: Speedpartsin ahdin?
Mistä tehtaasta tulee parasta laatua ? Sehän olis hyvä tieto tietää !
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
-
- "Aero"
- Viestit: 358
- Liittynyt: Ke Helmi 04, 2004 18:49
- Paikkakunta: Alavus
Re: Speedpartsin ahdin?
Kiinan kopioksi katoin heti itekkin, mutta se ei haittaa jos vaan puhaltaa ja öljynkulutus loppuu
Voihan olla pirun hyväkin ahdin mistä sen tietää enneku kokeilee.
Mä voin olla ny se koekaniini jos kukaan muu ei oo tohtinu vielä autoonsa ruuvata
Voihan olla pirun hyväkin ahdin mistä sen tietää enneku kokeilee.
Mä voin olla ny se koekaniini jos kukaan muu ei oo tohtinu vielä autoonsa ruuvata
ylipaine=ylivoimaa!
SAAB 9-5 Wagon Automatic BioPower MY02
#2269
SAAB 9-5 Wagon Automatic BioPower MY02
#2269
Re: Speedpartsin ahdin?
saabit: 900-86 (1990-1998) 900i-92 (1998-2004 )
9-5 wagon -02 (2004-2013 ) 9-3 SC -09 (2013-----)
Jäsen no: 1839
9-5 wagon -02 (2004-2013 ) 9-3 SC -09 (2013-----)
Jäsen no: 1839
Re: Speedpartsin ahdin?
En antaisi paljoa painoarvoa tuolle kommentille..kirjoittajalla omia kokemuksia vai kuullut "kavereilta" ja itsellä ei mitään käsitystä varmaan...kyllä se monasti on niin että ne negatiiviset kommentit nousee huulille ja yleistetään herkästi sitte kun sanotaan että ihan paskoja ovat..itsellä juuri auto ollut työn alla ja tilalle tuli tarvikegarretti(17T) englannista, NeonBrothersilta, takuu12kk, saa hieman halvemmalla kuin täältä bilteman kautta..todennäköiseti sama ahdin? Rahtien kanssa reippaat 350e..eikös se bilteman ahdin ollut 400 ja jotain? Kyllä kaikissa osissa on niitä maanantaiversioita mutta mitä olen kuullut että xx-määrä tarviketurboja asentanut kaveri sanonut että ainuttakaan ei ole tullut takaisin eli pääasiassa olleet toimivia!
ps.Ei tarvii vetää herneitä mut kommentti sopi hyvin tähän väliin
ps.Ei tarvii vetää herneitä mut kommentti sopi hyvin tähän väliin
Solmurauta kirjoitti:Otsikon ahdin on aito kinzo turbo.
Riippuu mistä tehtaasta kopio tulee niin laatu on yleensä se mitä joku 12v kakara kiinassa lapsityövoimalla saa aikaiseksi.