Tuprauttaa kylmänä Forte-käsittelyn jäljiltä
Tuprauttaa kylmänä Forte-käsittelyn jäljiltä
Allekirjoituksen Femma on jonkin verran syönyt öljyä omistuksessamme. Huollon yhteydessä viime marraskuussa kiristettiin kantta ja vaihdettiin rikkoutunut huohotusletkuhässäkkä. Tämän jälkeen on ajettu 5000 km ja tikussa taso tänä aikana tippunut puoleen. Tuprauttelua ei ole esiintynyt. Teetin nyt ylimääräisen öljynvaihdon ja siinä yhteydessä Forte-käsittelyn poissulkeakseni karstoittuneet öljyrenkaat. Nyt sitten kylmällä moottorilla käynnistettäessä tuprauttaa siniseen vivahtavat tummahkon harmaat savut. Ajossa ei kuitenkaan tuprauta.
Onko tämä ihan normaalia öljytilan pesun jälkeen vai olikos tämä se kuuluisa viimeinen niitti kukkopillille?
Onko tämä ihan normaalia öljytilan pesun jälkeen vai olikos tämä se kuuluisa viimeinen niitti kukkopillille?
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1079
- Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 19:18
- Paikkakunta: Hyvinkää - Espoo
Re: Tuprauttaa kylmänä Forte-käsittelyn jäljiltä
Jos motissa kaikki kunnossa, niin ei pitäis tuprautella. Onkos femmassa mikä ahdin? Vakio?tsaarela kirjoitti:Allekirjoituksen Femma on jonkin verran syönyt öljyä omistuksessamme. Huollon yhteydessä viime marraskuussa kiristettiin kantta ja vaihdettiin rikkoutunut huohotusletkuhässäkkä. Tämän jälkeen on ajettu 5000 km ja tikussa taso tänä aikana tippunut puoleen. Tuprauttelua ei ole esiintynyt. Teetin nyt ylimääräisen öljynvaihdon ja siinä yhteydessä Forte-käsittelyn poissulkeakseni karstoittuneet öljyrenkaat. Nyt sitten kylmällä moottorilla käynnistettäessä tuprauttaa siniseen vivahtavat tummahkon harmaat savut. Ajossa ei kuitenkaan tuprauta.
Onko tämä ihan normaalia öljytilan pesun jälkeen vai olikos tämä se kuuluisa viimeinen niitti kukkopillille?
Nykyiset: Saab 900 2.0 T16 -92, Honda VFR750F -93, Volvo V50 -04 2.0 TD
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE "Silverbullet" (Powered by jcarlson)
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE "Silverbullet" (Powered by jcarlson)
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
Re: Tuprauttaa kylmänä Forte-käsittelyn jäljiltä
Vakio Garrettin T17.Saabisti -77 kirjoitti:Jos motissa kaikki kunnossa, niin ei pitäis tuprautella. Onkos femmassa mikä ahdin? Vakio?tsaarela kirjoitti:Allekirjoituksen Femma on jonkin verran syönyt öljyä omistuksessamme. Huollon yhteydessä viime marraskuussa kiristettiin kantta ja vaihdettiin rikkoutunut huohotusletkuhässäkkä. Tämän jälkeen on ajettu 5000 km ja tikussa taso tänä aikana tippunut puoleen. Tuprauttelua ei ole esiintynyt. Teetin nyt ylimääräisen öljynvaihdon ja siinä yhteydessä Forte-käsittelyn poissulkeakseni karstoittuneet öljyrenkaat. Nyt sitten kylmällä moottorilla käynnistettäessä tuprauttaa siniseen vivahtavat tummahkon harmaat savut. Ajossa ei kuitenkaan tuprauta.
Onko tämä ihan normaalia öljytilan pesun jälkeen vai olikos tämä se kuuluisa viimeinen niitti kukkopillille?
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: Tuprauttaa kylmänä Forte-käsittelyn jäljiltä
tsaarela kirjoitti:Vakio Garrettin T17.Saabisti -77 kirjoitti:
Jos motissa kaikki kunnossa, niin ei pitäis tuprautella. Onkos femmassa mikä ahdin? Vakio?
Vahva epäily kohdistuu tuohon Garretin fööniin juuri tuon öljynkulutuksen suhteen jota ei Forte käsittelyn mielestäni pitäisi ainakaan lisätä.
Oliko muuten kansipultit löystyneet?
46 vuotta ajoa vain Saabilla. Saab 9-5 Aero sedan- 00, Vector 2.3t wagon A5 -08 # 150.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1079
- Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 19:18
- Paikkakunta: Hyvinkää - Espoo
Re: Tuprauttaa kylmänä Forte-käsittelyn jäljiltä
Ääni Garretille.
Nykyiset: Saab 900 2.0 T16 -92, Honda VFR750F -93, Volvo V50 -04 2.0 TD
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE "Silverbullet" (Powered by jcarlson)
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE "Silverbullet" (Powered by jcarlson)
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
Re: Tuprauttaa kylmänä Forte-käsittelyn jäljiltä
Pultit oli löysällä ja ne kiristettiin huollossa marraskuussa. Forten vaikutusta öljynkulutukseen ei vielä osaa sanoa, kun on niin vähän aikaa kulunut.
Vaatii tosiaan tyyliin yön yli seisotuksen ja kylmän koneen, jotta tuprauttaa. Lämpimänä käynnistettäessä ja ajossa ei tuprauta. Minne se tuota öljyä pitempään seistessä tuolla turbossa kerryttää?
Vaatii tosiaan tyyliin yön yli seisotuksen ja kylmän koneen, jotta tuprauttaa. Lämpimänä käynnistettäessä ja ajossa ei tuprauta. Minne se tuota öljyä pitempään seistessä tuolla turbossa kerryttää?
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1500
- Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 21:31
- Paikkakunta: Pietarsaari
Re: Tuprauttaa kylmänä Forte-käsittelyn jäljiltä
tuohon voisin sanoa että jos tuprauttelee kylmänä niin venttiilinvarren kumet falskaa. miksei se turbokin voi olla, mutta tuo että kylmänä pölläyttää niin kuulostaa enemmän venakumilta.
9-5 Farkku, Aero/Hirsch Replica.
Re: Tuprauttaa kylmänä Forte-käsittelyn jäljiltä
Saanen huomauttaa että katalysaattori polttaa myös ne öljyn käryt silloin kun se on kuuma. Turbo on melko varma syyllinen. Sitä öljyä kertyy ahtoputkiin. Yksi hyvä tarkastuskohde on ottaa kulkusuunnassa vasen välijäähdytimen letku irti ja katsoa valuuko öljyä ulos...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Tuprauttaa kylmänä Forte-käsittelyn jäljiltä
Wanha winkki: Ota downpipe irti ahtimesta ja koita heiluttaa ahtimen akselia.
Ehtoopuolella olevasta Garretista klapin tunnistaa helposti sormituntumalla, sitä on pahimmillaan senttitolkulla![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Ehtoopuolella olevasta Garretista klapin tunnistaa helposti sormituntumalla, sitä on pahimmillaan senttitolkulla
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Re: Tuprauttaa kylmänä Forte-käsittelyn jäljiltä
Elikäs kuskinpuoleinenko ja ilmeisesti sieltä IC:n päästä?Mertmi kirjoitti:Yksi hyvä tarkastuskohde on ottaa kulkusuunnassa vasen välijäähdytimen letku irti ja katsoa valuuko öljyä ulos...
Edelleen tässä mietin, että jos turbo menee vaihtoon, niin laittaisiko Mitsun sitten saman tien vai tyytyisikö edelleen Garrettiin. Meinaan, että jos ihan aikuisten oikeasti aidon Mitsun saa tähän hintaan, niin samahan se olisi laittaa. Toisaalta haluaisi pitää kyllä kiinni siitä periaatteesta, että käyttöauto pidetään vakiona ja ropaamiset keskitetään harrastepeliin. Ihan suit saithan tuo Mitsu ei ilmeisesti paikalleen mene. Enpä varmaan omilla ajoilla ehtisi toista Garrettia loppuun ajamaan, mikäli ei aivan susikappale kohdalle osu.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: Tuprauttaa kylmänä Forte-käsittelyn jäljiltä
itse laittaisin Mitsun, vaikka vakiona pitäisikin niin olisi sitten potenttiaalia lisätä tehoja jos joskus tästä perjaatteesta hiukan lipsuisikin...
Mutta onhan noita hajonnut jo todella pienillä kilometreillä joten ehkä se mitsu olisi järkevämpi... ?
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Mutta onhan noita hajonnut jo todella pienillä kilometreillä joten ehkä se mitsu olisi järkevämpi... ?
Volvo S80 2.4D Momentum aut. -09
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Re: Tuprauttaa kylmänä Forte-käsittelyn jäljiltä
Kyllähän tuo Mitsu heikentää käyttöominaisuuksia, jos haluat auton pitää vakiokuosissa.
Rene taas höpisee joutavia![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Rene taas höpisee joutavia
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Viimeksi muokannut Termos, Su Heinä 10, 2011 23:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Re: Tuprauttaa kylmänä Forte-käsittelyn jäljiltä
Niin no, on siinä nytkin jo tehtaan 185 hv softa.Termos kirjoitti:Kyllähän tuo Mitsu heikentää käyttöominaisuuksia, jos haluat auton pitää vakiokuosissa.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: Tuprauttaa kylmänä Forte-käsittelyn jäljiltä
Ei tuo softa hanskaa Mitsua.tsaarela kirjoitti:Niin no, on siinä nytkin jo tehtaan 185 hv softa.Termos kirjoitti:Kyllähän tuo Mitsu heikentää käyttöominaisuuksia, jos haluat auton pitää vakiokuosissa.
Ja kun sulla on 2.0T femma, niin softa Mitsulle käsittääkseni viilataan 9-3 Aeron softan pohjilta.
Emmää näistä mitään oikeesti tiedä, kysäse jcarlsonilta, se tietää kyllä
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Re: Tuprauttaa kylmänä Forte-käsittelyn jäljiltä
Tuo neobrothersin mitsu on uudemman mallin aeron joten vaatii "cobran" = uudemman mallin imuputken. Muutenhan Garrettin vaihto Mitsuun on plug&play mutta banjot on M14 vs M12. Pihimpi laittaa vain isot prikat mutta uudet öljyputket banjoineen ei maksa kuin reilun satasen.
185hv softa kyllä toimii mitsun kanssa mutta ei optimaalisesti. Lähinnä vääntö alle 2 tonnin kärsii mutta automaatin kanssa se ei niinkään haittaa. Tosin softaushan on puoli-ilmaista ja 250hv femma on paaaljon hauskempi kuin n.200 heppanen BTDT![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
185hv softa kyllä toimii mitsun kanssa mutta ei optimaalisesti. Lähinnä vääntö alle 2 tonnin kärsii mutta automaatin kanssa se ei niinkään haittaa. Tosin softaushan on puoli-ilmaista ja 250hv femma on paaaljon hauskempi kuin n.200 heppanen BTDT
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
9-5 2.0t wagon biopower linear sport - 05, 900i 16valve 3d - 93
detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.