Varashälytin

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
J.V.A
"Hirsch"
Viestit: 981
Liittynyt: Ma Loka 23, 2006 23:18
Paikkakunta: Naantali

Re: Varashälytin

Viesti Kirjoittaja J.V.A »

valtteri kirjoitti:
Oletko saanut selville onko autossasi hälytintä ????

Yksi hyvä tapa on katsoa konehuoneeseen josko siellä on rintapellissä anturi hälyttimeen ??? jos ei ole niin autossasi ei ole hälyä ( tai joku on anturin poistanut )
Jarrunestesäiliön edessä pieni kytkin jossa haitarikumi päällä.

SUURI kuva: http://www.blogcdn.com/www.autoblog.com ... detail.JPG
Asiaan liittyen saakohan noita konepellin katkaisijan suojuskumeja mistään? On omassa rikki ja pelkään että käy vahinko ja tulee uusi "pikku" Saabbi :lol:
Ei vaiskaan onhan siihen laitettu ohuen kumihaskan sormiosa suojaksi koska katkaisin ei varmasti tykkää vedestä tms siis jos jollakin on tai tietää mistä saa niin yv:tä tulemaan. Kiitos
46 vuotta ajoa vain Saabilla. Saab 9-5 Aero sedan- 00, Vector 2.3t wagon A5 -08 # 150.
anttimak
"Turbo"
Viestit: 268
Liittynyt: To Elo 11, 2011 07:43
Paikkakunta: Haukipudas

Re: Varashälytin

Viesti Kirjoittaja anttimak »

Mistäköhän johtuu että varashälytin huutelee omiaan eikä meinaa saada sitä millään hiljaseksi? "service theft alarm" aina startatessa.
9-3 2,0t BP SC -08
Ex:9-3 TiD SC -08
Ex: 9-5 Aero AT wagon -00
#6744
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: Varashälytin

Viesti Kirjoittaja core2 »

anttimak kirjoitti:Mistäköhän johtuu että varashälytin huutelee omiaan eikä meinaa saada sitä millään hiljaseksi? "service theft alarm" aina startatessa.
Luulisin sen johtuvan hälyn sireenin akkujen vajaatoiminnasta eli akut kohta loppu.
On muitakin mahdollisuuksia miksi se huutaa, mutta tuo akkujuttu on kait se yleisin jota ilmenee. Joten siitä on hyvä alkaa etsimään.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
anttimak
"Turbo"
Viestit: 268
Liittynyt: To Elo 11, 2011 07:43
Paikkakunta: Haukipudas

Re: Varashälytin

Viesti Kirjoittaja anttimak »

core2 kirjoitti:
anttimak kirjoitti:Mistäköhän johtuu että varashälytin huutelee omiaan eikä meinaa saada sitä millään hiljaseksi? "service theft alarm" aina startatessa.
Luulisin sen johtuvan hälyn sireenin akkujen vajaatoiminnasta eli akut kohta loppu.
On muitakin mahdollisuuksia miksi se huutaa, mutta tuo akkujuttu on kait se yleisin jota ilmenee. Joten siitä on hyvä alkaa etsimään.
Okei kiitos. Lisättäkööt vielä että vilkut ei vilku hälytyksen huutaessa.
9-3 2,0t BP SC -08
Ex:9-3 TiD SC -08
Ex: 9-5 Aero AT wagon -00
#6744
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5253
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: Varashälytin

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

anttimak kirjoitti:Lisättäkööt vielä että vilkut ei vilku hälytyksen huutaessa.
Sopii oirekuvaukseen, sireeni huutaa akkujen vähyyttä.

-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
anttimak
"Turbo"
Viestit: 268
Liittynyt: To Elo 11, 2011 07:43
Paikkakunta: Haukipudas

Re: Varashälytin

Viesti Kirjoittaja anttimak »

Tobbana kirjoitti:
anttimak kirjoitti:Lisättäkööt vielä että vilkut ei vilku hälytyksen huutaessa.
Sopii oirekuvaukseen, sireeni huutaa akkujen vähyyttä.

-Sami

Ei huuda enään. Otin koko hälyttimen pois. Onko jollain tietoa onko tyyriit noi akut?

Sinänsä kyllä en kaipaa edes hälytintä autoon mutta eipä taida tuo " Theft alarm service" -herjaus muuten lähtee pois ku vaihtamalla akut ja hälytin takas paikalleen?
9-3 2,0t BP SC -08
Ex:9-3 TiD SC -08
Ex: 9-5 Aero AT wagon -00
#6744
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: Varashälytin

Viesti Kirjoittaja core2 »

Ei kannata poistaa hälyä ilman Tech'iä, koska senjälkeen saattaa tulla minkälaisia virheilmoituksia hyvänsä esiin.

Sireenin joutuu avaamaan vaikka dremelillä ja uudet paristot juottamaan kiinni.
Uudet paristot eivät varmaan paljoa kustanna.

EDIT: voit myös jättää sirenin veks ja käyttää auton torvea sirenin tilalla, tämä ohjelmointi täytyy tehdä Tech'illä.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
anttimak
"Turbo"
Viestit: 268
Liittynyt: To Elo 11, 2011 07:43
Paikkakunta: Haukipudas

Re: Varashälytin

Viesti Kirjoittaja anttimak »

core2 kirjoitti:Ei kannata poistaa hälyä ilman Tech'iä, koska senjälkeen saattaa tulla minkälaisia virheilmoituksia hyvänsä esiin.

Sireenin joutuu avaamaan vaikka dremelillä ja uudet paristot juottamaan kiinni.
Uudet paristot eivät varmaan paljoa kustanna.

EDIT: voit myös jättää sirenin veks ja käyttää auton torvea sirenin tilalla, tämä ohjelmointi täytyy tehdä Tech'illä.
Ahaa tuotapa en tiennykkään. Alkoi tuleen naapureilta vaan niin vihaisia katseita kun keskellä yötä alkoi huutamaan että oli kiire saada se loppumaan.

Pitää seurata tilannetta ja jos alkaa niitä ilmoituksia niin pitää sitten viedä jollekki joka sen homman osaa oikeasti tehä.
9-3 2,0t BP SC -08
Ex:9-3 TiD SC -08
Ex: 9-5 Aero AT wagon -00
#6744
dj_pirtu
"Hölösuu"
Viestit: 1218
Liittynyt: Ma Syys 11, 2006 14:18
Paikkakunta: Nummela

Re: Varashälytin

Viesti Kirjoittaja dj_pirtu »

tänään alko femman hälytin huutamaan duunin pihalla pariinkin otteeseen, vilkut ei tosin vilku. myöskään herjaa ei antanut sidiin startatessa. mutta akkuhommia ilmeisesti hälyyn tiedossa...
Nyt: korealainen...

Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Palju
Matalapaineturbo
Viestit: 181
Liittynyt: Ke Marras 11, 2009 20:15
Paikkakunta: Rauma

Re: Varashälytin

Viesti Kirjoittaja Palju »

Mulla on kaksi sireeniä odottamassa akkujen ja konkkien vaihtoa. Tilasin ebayn kautta Sanyon akut ja konkat käyn poimimassa Partcolta. Muistakaa että oikea akkutyyppi on Sanyo CR17335 eikä CR17335SE, jota monessa paikassa tyrkytetään korvaavaksi.
Harharetkien jälkeen... Saabisti taas :) Tech 2 turvapääsyllä
9-5 Aero Combi 2006 (RIP: 9-5 2.0T RE85 1998)
Avatar
viggen
"Hölösuu"
Viestit: 3095
Liittynyt: Pe Huhti 24, 2009 23:24
Paikkakunta: Trollhättan

Re: Varashälytin

Viesti Kirjoittaja viggen »

Minä olen käyttänyt noita jossa on juotoskorvat valmiina siis FTI lopussa.
https://www.elfa.se/elfa3~se_sv/elfa/in ... 35SE&cat=0
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11485
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Varashälytin

Viesti Kirjoittaja jus »

Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Avatar
viggen
"Hölösuu"
Viestit: 3095
Liittynyt: Pe Huhti 24, 2009 23:24
Paikkakunta: Trollhättan

Re: Varashälytin

Viesti Kirjoittaja viggen »

FTI lopussa paristot kestäneet tällä hetkellä yli neljävuotta.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
dj_pirtu
"Hölösuu"
Viestit: 1218
Liittynyt: Ma Syys 11, 2006 14:18
Paikkakunta: Nummela

Re: Varashälytin

Viesti Kirjoittaja dj_pirtu »

Saako tota nyt millään hiljaiseksi? Tuolla se nyt huutaa pihalla ja porukalla menee hermot, ei auta auton käynnistäminen ei mikään. Menee hermot.

En löydä mistään ohjetta missä koko boksi edes sijaitsee jottain voin nypätä sen irti.
Nyt: korealainen...

Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
matula
"Tuplakaasari"
Viestit: 97
Liittynyt: Ti Syys 07, 2010 21:00
Paikkakunta: Nurmijärvi Pohjoinen

Re: Varashälytin

Viesti Kirjoittaja matula »

Kuljettajan puolen etukulma ylös, etupyörä irti, menet kyykkyyn pyöräkotelon eteen, katse vasemmalle, irrotat ne kaksi peltiruuvia (puskurista ja spoilerista) mitä näet, sitten kontalleen ja vielä yksi ruuvi altapäin (jolla sisälokari kiinni etupuskurin helmassa) ja sitten raotat sisälokaria auki niin sireeniyksikkö näkyy siellä ajovaloumpion "alla". Siitä asennosta saat avattua ( Valeo-mallin lukitus, niinkuin muuallakin konehuoneessa)) ja irroitettua liittimen sireenistä.

Varmasti hiljenee.

Editoitu osa: Niin. Jos auto ei käynnisty sen jälkeen niin silloin huutamisen on aiheuttanut jokin syy ts. hälytin on hälyttänyt murtoa ja ajonesto on päällä...ai niin sehän oli käynnistynyt huuto päällä joten eihän se todellinen hälytys ole.

Sireenin akut ilmeisesti täysin tyhjät ja hapettumat (valkoinen höttö piirilevyllä) sireenin sisällä painaa oikariin koko sireenin. Viisain olisi tilata uusi sireeni Englannista Neobrothersilta. Päivän hinta lienee jossakin 150€ nurkilla.
Saab 96 V4 Ryhmä 2:n ex-kuljettaja

Snabb, Snabbare, Saab
Vastaa Viestiin