Varashälytin
Re: Varashälytin
Kiitos tästä. On pitäny vittumaiseksi tehdä tuokin... Salettiin GMmän keksintöjä.
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Re: Varashälytin
Helpommin tuonne kuulostaa pääsevän käsiksi kuin vastaavaan paikkaan vastaavaa reittiä tyypillisessä tonnarissa.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Varashälytin
Vaan juurikin se että pitää sireeniä huudattamalla kitistä huonoista akuista... Eikö pelkkä SID-herja olis riittäny.
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Re: Varashälytin
Juuri näin...täysin typerästi suunniteltu jonkun amatöörin toimesta.
Paljon parempi on käyttää jälkiasenteisia hälyttimiä esim. Defa, Cobra, Avital jne, jos nyt yleensä hälytintä enää tänä päivänä autossa tarvitsee. Saa myös CAN-väylä-versioina niin ei tarvitse mitään lisäkauko-ohjaimia. Itsellä kokemusta ex. autosta defan can-väylä-hälyttimestä ja hyvä oli. Vaimon veljellä vastaava ollut jo kohta 10 vuotta ja toimii kuin se kuuluisa junan vessa.
Survo urataania pullosta sinne sireenin suuaukkoon, niin tulee taatusti hiljaista. Näinhän ne varkaatkin tekisivät ennakolta, jos autoosi murtautuisivat. Varsinkin jos aiot tuon sireenin uusia kokonaan. Kaiken kaikkiaan tuo merkkikohtainen hälytin on täysin turha. Sireenihän on näissä tapauksissa ennalta tiedossa olevassa paikassa, joten helppo nakki. Toisin on jälkiasenteisissa, kun se on voitu sijoittaa ihan mihin vaan.
Poista koko paska autostasi ja mikäli hälyttimen vielä sen jälkeen haluat, niin osta erillinen.
Paljon parempi on käyttää jälkiasenteisia hälyttimiä esim. Defa, Cobra, Avital jne, jos nyt yleensä hälytintä enää tänä päivänä autossa tarvitsee. Saa myös CAN-väylä-versioina niin ei tarvitse mitään lisäkauko-ohjaimia. Itsellä kokemusta ex. autosta defan can-väylä-hälyttimestä ja hyvä oli. Vaimon veljellä vastaava ollut jo kohta 10 vuotta ja toimii kuin se kuuluisa junan vessa.
Survo urataania pullosta sinne sireenin suuaukkoon, niin tulee taatusti hiljaista. Näinhän ne varkaatkin tekisivät ennakolta, jos autoosi murtautuisivat. Varsinkin jos aiot tuon sireenin uusia kokonaan. Kaiken kaikkiaan tuo merkkikohtainen hälytin on täysin turha. Sireenihän on näissä tapauksissa ennalta tiedossa olevassa paikassa, joten helppo nakki. Toisin on jälkiasenteisissa, kun se on voitu sijoittaa ihan mihin vaan.
Poista koko paska autostasi ja mikäli hälyttimen vielä sen jälkeen haluat, niin osta erillinen.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
-
- "Aero"
- Viestit: 426
- Liittynyt: Ti Loka 24, 2006 12:41
Re: Varashälytin
Väliaikainen apu on lukita ovet avaimella (ei kaukosäätimen napilla) jolloin hälytin ei aktivoidu eikä huutele silloin myöskään turhia paristojen takia.
Hälytintä ohjaa TWICE, muuta keskusyksikköä sille ei ole jonka voisi nyppäistä vois.
Hälytintä ohjaa TWICE, muuta keskusyksikköä sille ei ole jonka voisi nyppäistä vois.
Saab 9-3 SE 2,0i '98
Re: Varashälytin
Nyt olen vaihtanut paristot kahteen sireeniin. Kustannukset sireeniä kohden 10,86€, sisältää konkat ja Sanyo CR17335 paristot. Paristot 4,87€/kpl Ebayn kautta, konkat Partcolta.
Toinen hälyistä oli ruuveilla kiinni ja toinen liimattu versio. Kun olin aukaissut Dremelillä liimatun version, huomasin että siinähän on ruuvien paikat olemassa. Eli se on samanlainen kuin vanhempikin versio.
Niinpä mittasin ruuvin, halkaisija 3,5mm kierteen päältä ja pituus 30mm.Ostin kaupasta sopivat ruuvit (tais maksaa 0,10€) ja porailin auki ruuvien paikat sireenin kannesta. Silikonilla tiivistys ja ruuvasin sireenin kasaan. Eipä tarvii tuhertaa liiman kanssa kasatessa
Toinen hälyistä oli ruuveilla kiinni ja toinen liimattu versio. Kun olin aukaissut Dremelillä liimatun version, huomasin että siinähän on ruuvien paikat olemassa. Eli se on samanlainen kuin vanhempikin versio.
Niinpä mittasin ruuvin, halkaisija 3,5mm kierteen päältä ja pituus 30mm.Ostin kaupasta sopivat ruuvit (tais maksaa 0,10€) ja porailin auki ruuvien paikat sireenin kannesta. Silikonilla tiivistys ja ruuvasin sireenin kasaan. Eipä tarvii tuhertaa liiman kanssa kasatessa
Harharetkien jälkeen... Saabisti taas :) Tech 2 turvapääsyllä
9-5 Aero Combi 2006 (RIP: 9-5 2.0T RE85 1998)
9-5 Aero Combi 2006 (RIP: 9-5 2.0T RE85 1998)
Re: Varashälytin
Itse poistin hälyttimen kun patterit loppui, ollut kohta vuoden päivät projektina vaihtaa akut ja konkat mutta olen tullut juurikin siihen tulokseen ettei koko hälytintä tarvitse !petrisa kirjoitti: Poista koko paska autostasi ja mikäli hälyttimen vielä sen jälkeen haluat, niin osta erillinen.
9-3 2,0t BP SC -08
Ex:9-3 TiD SC -08
Ex: 9-5 Aero AT wagon -00
#6744
Ex:9-3 TiD SC -08
Ex: 9-5 Aero AT wagon -00
#6744
-
- "Turbo"
- Viestit: 236
- Liittynyt: To Syys 18, 2008 19:59
Re: Varashälytin
Täältäkin ääni poistamiselle, miksi muuten yleensäkään pitää käyttää erillistä akkua ja sireeniä ku autossa on jo muutenkin akku ja äänitorvi....?
Liekö sama ääliö suunnitellu tämänkin kuin myös sen, että raitisilmasuodatin on täytyny tunkea puhalluspuolelle
Liekö sama ääliö suunnitellu tämänkin kuin myös sen, että raitisilmasuodatin on täytyny tunkea puhalluspuolelle
-*-Elämä on-*-
Re: Varashälytin
Eikös TECillä saanu tuon hälyn muutettua niin että käyttää
auton omaa akkua?
auton omaa akkua?
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Re: Varashälytin
Erilliset paristot sireenille on sitä varten ettei auton akun johtojen katkaisu tms hiljennä sireeniä silloin kun sitä tarvitaan.
Saab 9-5 Aero XWD -11
Re: Varashälytin
Nostellaan vähä tätäkin. Alkoi myös itsellä huutelemaan omiaan tuo hälytin ja nyppäsin sen vallan pois. Onkohan Nokia/Tampere seudulla jollain techiä että sais kuitattua tuon pois käytöstä?
Saab og 9-3 vapari ja og 9-5 turbo
Re: Varashälytin
Vesa Suokko (vesa67) ja ET Autotech (Coltti) vaikuttavat ainakin Tampesterin seudulla.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
-
- "Aero"
- Viestit: 426
- Liittynyt: Ti Loka 24, 2006 12:41
Re: Varashälytin
Avaa sireeni, ja irrota tai katkaise sireenin piirilevyltä sireenin "summereille" menevät johdot. Ulospäin näyttää että autossa on hälytin, mutta ei huutele omiaan eikä aiheuta virheilmoitusta SID:ssä, kuten sireenin kokonaan poistaminen.smooth kirjoitti:Nostellaan vähä tätäkin. Alkoi myös itsellä huutelemaan omiaan tuo hälytin ja nyppäsin sen vallan pois. Onkohan Nokia/Tampere seudulla jollain techiä että sais kuitattua tuon pois käytöstä?
Saab 9-3 SE 2,0i '98
Re: Varashälytin
Olisko jollakin antaa viirun (MY07) varashälyttimen käytöstäpoistoon tarkkoja ohjeita ?
Alkoi hälytin huutelemaan omiaan pihassa ja voisi napata kylmäksi koko varashälyttimen. Ilmeisesti tämä olisi vaihtoehtona hälyttimen pattereiden vaihdolle...? Aivan turha kapistus omassa käytössä nimittäin täällä maalla.
Aikaisemmissa viesteissä oli jotakin sireenin piuhojen katkaisusta, mutta kaipailisin vähän tarkempia neuvoja.
Alkoi hälytin huutelemaan omiaan pihassa ja voisi napata kylmäksi koko varashälyttimen. Ilmeisesti tämä olisi vaihtoehtona hälyttimen pattereiden vaihdolle...? Aivan turha kapistus omassa käytössä nimittäin täällä maalla.
Aikaisemmissa viesteissä oli jotakin sireenin piuhojen katkaisusta, mutta kaipailisin vähän tarkempia neuvoja.
Saab 9-5 2.3t
Saab 9-5 Aero
Saab 900 cabriolet 2.0t+
# 2752
Saab 9-5 Aero
Saab 900 cabriolet 2.0t+
# 2752
Re: Varashälytin
No hälyttimenhän saa pois kääntämällä renkaat siten, että jää mahd. paljon tilaa kuskin puolelle. Sitten repäsee lokarinmuovin kokonaisuudessaan pois, tai vaan raottaa sen verran, että saa pultit(vai mutteritko ne oli? 2kpl) ja liittimen irti hälystä. Noin ainakin aikasemmissa malleissa, viirusta en osaa sanoo. Sit jos sidissä oleva ilmotus häiritsee niin vaatii ilmeisesti techin roikottamista.