Lomalla on tullut korjattua & huollettua Saabjea hyvällä lopputuloksella
9-5 Aero Hirsch:n osalta ei ole tullut tehtyä mitään korjauksia. Yksi asia autoa on hetken vaivannut, nimittäin narina etupäässä jos ajaa esim. hidastetöyssyyn. Narina alkoi pelkääjän puoleta ja nyt kumpikin puoli narisee. No eikun korjaamaan...
Lueskelin vahoja viestejä aiheesta ja päätin aluksi vaihtaa etuvakaajat / koiranluut, koska vaikutti helpolta ja edulliselsta hommalta. Toimenpiteellä ei ollut mitään vaikutusta narinaan.
Tein seuraavaksi alla olevan linkin mukaisen toimenpiteen (Saab 9-5 front anti-roll bar bushing replacement), mikä ei ollu kovin mukava kokemus, johtuen pulttien hankalasta paikasta:
http://www.cozmopolitan.net/?p=656
Ei mitään hyötyä.. Ideoita mitä seuraavaksi?
Autossa on Hirsch:n madallusjouset ja konin sportti iskarit.
Etupään narina ajettaessa töyssyyn
Etupään narina ajettaessa töyssyyn
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Re: Etupään narina ajettaessa töyssyyn
Vastaustulvasta johtuen jatkan keskustelua itsekseni Mietin jos moottorin tukikumit on rikki, niin sehän saattaisi aiheuttaa sen että koko kone heiluu ja aiheuttaa narinaa mm töyssyissä. Jos auto seisoo paikallaan ja laittaa vaihteen päälle ja autoa työtelee edestakaisin, niin mielestäni moottorin liikkeessä ei ole suurta eroa pihassa toiseen 9-5:n verrattaessa. Klappia tosin vaihteistosta tai jostain muusta riippuen on enemmän verrattuna toiseen 9-5:n. Toinen 9-5:nen on automaatti ja tämä on manuaali. Silmämääräisesti kumien kuntoa on haastellista/mahdotonta arvoida, koska yksikään noista ei ole selkeästi revennyt tai päästänyt nesteitä pihalle.
Oletteko käyneet ostamassa uudet ja toivoneet että homma tulee kuntoon? Eivät vaikuttaneet kovinkaan edulliselta
Oletteko käyneet ostamassa uudet ja toivoneet että homma tulee kuntoon? Eivät vaikuttaneet kovinkaan edulliselta
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2937
- Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
- Paikkakunta: H:ki - J:kylä
Re: Etupään narina ajettaessa töyssyyn
Voi olla kaukaa haettua mutta.... Faijan -07 wagonissa kuului aluksi narinaa (ei voinut määritellä tuleeko vasemmalta/oikealta), joka sitten muuttui aikaa myöden kolinaksi. Syynä oli automaattilaatikon kannatinkumi joka oli revennyt "raameistaan". Autolla ajettu n 70tkm.
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
Re: Etupään narina ajettaessa töyssyyn
Kyseessä lienee vaihdelaatikon vääntötuki, joka on vasemmalla edessä. Omassa tuo näyttää ihan uuden veroiselta. Tuon rikkoutuminen pitäisi kyllä vaikuttaa moottorin heilahteluun suurestikkin.
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Re: Etupään narina ajettaessa töyssyyn
Voi näyttää hyvältä, mutta onko klappia käsivoimin ?
Iskari/jousisetin yläpäässä on kumi, myös se voi narista ?
Ei jousikupissa ole mitään ylimääräistä kertymää ?
t;Ari
Iskari/jousisetin yläpäässä on kumi, myös se voi narista ?
Ei jousikupissa ole mitään ylimääräistä kertymää ?
t;Ari
Saab 9-5 2.0t Wagon -07
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1500
- Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 21:31
- Paikkakunta: Pietarsaari
Re: Etupään narina ajettaessa töyssyyn
itse olen taistellut saman asian kanssa. vaihdettua osaa: apurungon puslat(kaikki), iskarin yläpäät + laakerit, vaihdelaatikon tuki, tukivarsien takimmaiset puslat, koiranluut, ja jotain muuta. hieman on etupää parantunut kaikissa mahdollisissa tilanteissa, mutta tuo pirullinen narina ja satunnainen pehmeä kolahdus tallessa. jopa toisia iskareita kokeillut. luovutin ja väänsin vaan volat kovemmalle kuopissa.
9-5 Farkku, Aero/Hirsch Replica.