mAir jää mReq:sta

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
Avatar
009baas
"Aero"
Viestit: 468
Liittynyt: Ke Marras 12, 2008 12:28
Paikkakunta: Helsinki

Re: mAir jää mReq:sta

Viesti Kirjoittaja 009baas » Su Joulu 16, 2018 11:28

En lukenut koko ketjua mutta kesähelteillä ei ollut toivoakaan päästä pyyntöihin.Jäi aina 100-200.Heti kun kelit viileni niin toteutuu ihan nätisti.Vakio IC vakiputkiston kanssa nyt ei vaan ole mikään hyvä kombo varsinkaan jos on yli 20astetta lämmintä.
Saab 9-5 vector (900 2.0 -89 9000 2.0tA -89 9000 2.3iA -90 9000 2.0t -98 2001 9-3seA 15t- 9000 Aero -96 9000 2.0t -97)

Mulpery
"Kaasari"
Viestit: 18
Liittynyt: To Touko 17, 2018 08:00
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: mAir jää mReq:sta

Viesti Kirjoittaja Mulpery » La Huhti 20, 2019 02:27

Pinl Max 1800
Mreqir~ 1050
Mair ~ 950
Pdif ~ 750

Amul -1700 ja -1900 ja ennen lamda korjasi laihemmalle seosta -20% , mutta nyt heittelee sallitun rajoissa. Eli 500+-

Tankkasin 98 ysivitosen päälle ja tulppasin r letkun. Mutta silti tuo iso miinus amuli mietityttää.. puhallus testi tehty ilmamassamittarin jälkeen ja tiiviiltä vaikuttaa. Niin ja siis oireena tuo tehon puute. En huomaa kauheesti eroa matalapaine softaa tällä hetkellä, hieman kyllä. Mutta uskon että jos kaikki kunnossa 260hp pitäisi liikahtaa vähän rajummin kuin nyt :?

Uunituore IMM
Alle 5000km uusi alkuperäinen kasetti
Bensapumppu n. 10000km vaihdettu
Juuri vaihdetut uudet biopower tulpat 06-10?

Asioita mitä en ole vielä tarkastanut syystä jos toisesta ja kun en kaikkea ymmärrä/osaa.

-Välijäähyn tiiveys, miten testata..?
-bensasuodatin (menossa seuraavaksi vaihtoon)
-pensapumppu (letkut, paineiden tarkastus)
Saab 9-5 2.3t (Aero konversio) -02

Avatar
009baas
"Aero"
Viestit: 468
Liittynyt: Ke Marras 12, 2008 12:28
Paikkakunta: Helsinki

Re: mAir jää mReq:sta

Viesti Kirjoittaja 009baas » Ke Touko 15, 2019 17:37

Mitä arvoja Antaa kone lämpimänä tyhjäkäynnillä

Mair
Mreg

Jos sulla on max mair 950 vedossa niin se on liian vähän.
Sulla on siis noin 220hp suunnilleen.(Joku voi laskeskella laskimella jos paljon heittää)

Pinl on suht normaali-.

Pieni mahdollisuus ilmavuodon lisäksi on esim tukossa oleva katalysaattori..
Saab 9-5 vector (900 2.0 -89 9000 2.0tA -89 9000 2.3iA -90 9000 2.0t -98 2001 9-3seA 15t- 9000 Aero -96 9000 2.0t -97)

Mulpery
"Kaasari"
Viestit: 18
Liittynyt: To Touko 17, 2018 08:00
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: mAir jää mReq:sta

Viesti Kirjoittaja Mulpery » La Touko 18, 2019 12:55

Moottori lämpimänä tyhjäkäynnillä olivat:

Mreq 135
Mair 138

Kummallisesti nyt on tuo amuli tippunut +125-148 välille. Ad85 nököttää 86, vaikka tankissa alkaa olla pelkkää 98.

Aijemmin tuli kyllä moottoritiellä fcod4864, kun nyki voimakkaasti kiihdytyksessä. Katselin arvoja ja nyt pinl näytti 1900, mair oli 1100 tuntumassa. Voisko tuon katin kunnon todeta jollain niksillä? Itse epäilen suuresti bensapumppua. Se on jo kertaalleen vaihdettu,mutta ei minun toimesta. Sen verran raotin takapenkkejä nähdäkseni pumppua päältä, niin se paine liitin oli sössittty jotenkin ihmeellisesti kiinni, (eli murtunut se keltanen haka ja siihe värkätty joku viritelmä että kestää.) Ja huomasin että koko bensaämpäri oli vanhan oloinen, niin olisikohan tuohon nyt vaihdettu pelkkä uusi pumppu vanhan tilalle..? :roll: Jos näin on, niin bensaletkutkin varmasti jo vuodesta 02?

Edit: Nii ja bensasuodatin on vaihdettu.
Saab 9-5 2.3t (Aero konversio) -02

Mulpery
"Kaasari"
Viestit: 18
Liittynyt: To Touko 17, 2018 08:00
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: mAir jää mReq:sta

Viesti Kirjoittaja Mulpery » Ma Touko 20, 2019 19:46

Voisiko se bensansyöttö (valkoinen) liitin aiheuttaa nykimis ongelmia täyskiihdytyksessä, jos siinä olisi sitten vikaa? Jos ymmärsin oikein kyseisessä liittimessä on takaisku. Tänää nimittäin auto lähti empien käyntii aamulla. Ihan kuin bensaa ei tulisi riittävästi.
Saab 9-5 2.3t (Aero konversio) -02

Vastaa Viestiin