mAir jää mReq:sta
Re: mAir jää mReq:sta
Miksi pitäis ? Ilmamassaan nähden ihan hyvä painelukema, tosin vajaatehoinen softa jo noi on maksimit.
Tulppaa evap jos ei ole tehty jo. R-letku irti mankkuvenalta ja pultti tulpaksi letkun päähän. Ei muuta.
Tulppaa evap jos ei ole tehty jo. R-letku irti mankkuvenalta ja pultti tulpaksi letkun päähän. Ei muuta.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: mAir jää mReq:sta
Pitäisi kait sen olla pitkästi ylikin jos mAir on 1200 pinnassa, omassa OG93 Aerossa mAir 1205 ja samalla hetkellä Pinl 2332, nämä uudella immulla. Eikait 0.7 bar ahdoilla voi 2.3 koneestakaan 1200 mukaista ilmassaa irrota?
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Re: mAir jää mReq:sta
Väärin pyöristelty. 1100 mgc pinnassa ja ahdot 0,75 bar. Onnistuu 2.3 koneella , mitsulla ja sopivan viileällä imuilmalla. Voihan siellä olla pikkasen ahtovuotoakin ja mittausvirhettäkin mukana.
2 litraisessa 1200 ja 1,3 bar on ok uudella immulla.
2 litraisessa 1200 ja 1,3 bar on ok uudella immulla.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: mAir jää mReq:sta
Noniin. Hyvä
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
-
- "Ruisku"
- Viestit: 111
- Liittynyt: Pe Loka 03, 2014 08:18
- Paikkakunta: Kuopio
Re: mAir jää mReq:sta
Semmonen havainto tuossa, kun itsellä ollut jo pidemmän aikaa vajautta about 100 pinnaa mairissa ja P1300 pukannut silloin tällöin vaihteen vaihdon yhteydessä. Varmasti kaikki ilmavuodot tilkitty ja amul kivasti seilailee plussan ja miinuksen puolella ja bensalla testailtu ja ajeltu ja ymym.
Niin menin ja vaihdoin tuon orkkis catbackin uuteen 2,5" tuuman putkeen (ei orginaal ja läpivirtaava) ja nämä ongelmat poistui
Voiko kuitenkin tuo orkkis catback ja takavaimennin varsinkin ahdistaa isommilla ahdoilla tuota konetta? Varsinkin, jos sisuskalut on irti änkkäristä
Niin menin ja vaihdoin tuon orkkis catbackin uuteen 2,5" tuuman putkeen (ei orginaal ja läpivirtaava) ja nämä ongelmat poistui
Voiko kuitenkin tuo orkkis catback ja takavaimennin varsinkin ahdistaa isommilla ahdoilla tuota konetta? Varsinkin, jos sisuskalut on irti änkkäristä
Ex-Saab 9-5 SE 2.3t (B235E) -98
#6963
#6963
Re: mAir jää mReq:sta
Mitenkä se nyt meni tässä -06 mallissa se paineentestaus? puhaltelemalla siis...vesa67 kirjoitti:Noniin. Hyvä
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm
#5179
#5179
-
- "Kaasari"
- Viestit: 47
- Liittynyt: Ma Loka 13, 2014 22:31
Re: mAir jää mReq:sta
Onko vikaa kun 2.3t Aeron turbolla ja Jcarlssonin softalla Mreq nousee +1200 mutta Mair jää noin 1050. Amul on 848. Pinl 2080 vaikkakin vaikea katsoa kun kiihdyttää.. Suunnilleen noin ne meni. Evap on käytössä ja puhalsin imutorveen mutta en suhinaa mistään kuullut. Tulppasin imusarjasta jarrutehostajan alipaineputken lähdön ja ei vaikuttanut. Immu on uuden näköinen ja testasin toisella käytetyllä mutta ei vaikuttanut..
Niin ja Ca muuttuu hieman tyhjäkäynti tai moottorijarrutus vs kiihdytys tai tasainen ajo. Ehkä 10% muuttuu pienemmäksi moottorijarrutuksessa. Ad85 on nyt 720 kun tankissa re85 +10 litraa E98
Niin ja Ca muuttuu hieman tyhjäkäynti tai moottorijarrutus vs kiihdytys tai tasainen ajo. Ehkä 10% muuttuu pienemmäksi moottorijarrutuksessa. Ad85 on nyt 720 kun tankissa re85 +10 litraa E98
Re: mAir jää mReq:sta
On vikaa, IMM vaihtoon jos Pinl 2080 yhtäaikaa kun mAir 1050. Ulkonäöstä ei voi päätellä kuntoa ja ilmeisesti se toinen käytetty oli yhtä huono.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
-
- "Kaasari"
- Viestit: 47
- Liittynyt: Ma Loka 13, 2014 22:31
Re: mAir jää mReq:sta
Ok, kiitos. Kokeilen vielä kolmannella käytetyllä kun sellainen löytyy.. Voiko Amul myös korjaantua immun vaihdolla? Meneekö niinpäin että käy nyt laihalla?
Re: mAir jää mReq:sta
Miksi ihmeessä leikkiä käytetyillä kun uuden saa alle 90e?
Silloin kun Amul on plussalla, rikastaa lambdatrimmi seosta. Tuo päälle 800 on aika paljon. Kannattaa vuodot tarkastaa. IMM, lambda ja imuvuodot vaikuttaa, ne kun on kuosissa niin ei hajoa paikat.
Silloin kun Amul on plussalla, rikastaa lambdatrimmi seosta. Tuo päälle 800 on aika paljon. Kannattaa vuodot tarkastaa. IMM, lambda ja imuvuodot vaikuttaa, ne kun on kuosissa niin ei hajoa paikat.
9-5 B235iR MY98 Biopower
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
-
- "Kaasari"
- Viestit: 47
- Liittynyt: Ma Loka 13, 2014 22:31
Re: mAir jää mReq:sta
Siksi juuri kokeilla käytetyllä ensin kun muitakin vika mahdollisuuksia on kuten nuo imuvuodot.. Ettei turhaan osta uutta osaa. Ja toisaalta tietää sitten nuo vanhat immut kannattaako niitä jättää edes varalle kun tietää miten ne toimivat. Toisella ykköslambdallakin kokeilin ja sekään ei vaikuttanut. Lambda ei ole montaa vuotta vanha. Mutta nyt täytyy laittaa varmasti toimiva imm jos ei tuo kolmaskaan muuta tilannetta.
Re: mAir jää mReq:sta
niin, miten tässä -06 mallissa tutkittiin nuo mahdolliset imuvuodot?
Oliko tässä evap-ongelmia ja miten ne tutkitaan?
Oliko tässä evap-ongelmia ja miten ne tutkitaan?
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm
#5179
#5179
Re: mAir jää mReq:sta
No eikö ne imuvuodot kannata ensin tutkia? Niistä kun selviää muutamalla O-renkaalla. Tutkimiseen menee paineilman kanssa muutama minuutti.SAABScania kirjoitti:Siksi juuri kokeilla käytetyllä ensin kun muitakin vika mahdollisuuksia on kuten nuo imuvuodot.. Ettei turhaan osta uutta osaa. Ja toisaalta tietää sitten nuo vanhat immut kannattaako niitä jättää edes varalle kun tietää miten ne toimivat. Toisella ykköslambdallakin kokeilin ja sekään ei vaikuttanut. Lambda ei ole montaa vuotta vanha. Mutta nyt täytyy laittaa varmasti toimiva imm jos ei tuo kolmaskaan muuta tilannetta.
Jos sitä niinkuin oikeasti haluaa pitää T7-moottorin kuosissa niin käytetyllä immulla leikkiminen on ihan turhaa. Eikö noistä käytetyistäkin porukka kuitenkin kinua sen 20-30e ? Kohta on uuden immun rahat laitettu kolmeen rikkinäiseen...
9-5 B235iR MY98 Biopower
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
-
- "Kaasari"
- Viestit: 47
- Liittynyt: Ma Loka 13, 2014 22:31
Re: mAir jää mReq:sta
Täytyy tutkia tarkemmin ne imuvuodotkin. Taidan tehdä sokean laipan imukärsään imm liitokseen johon laittaa renkaan täyttöventtiilin ja siitä paineilmaa sisään. Nuo käytetyt immut tulleet autojen mukana joten en niistä erikseen ole maksanut tai aio käytettynä ostaakaan sellaisia. Mutta tarkoitus on tosiaan pitää auto pitkään vielä kunnossa, on sitä sen verran jo laitettukin (mm. T5 sisuskalut) ja on se niin hyvä ajaa..