mAir jää mReq:sta
Re: mAir jää mReq:sta
Otin R letkun mankulta ja tukkoon, alkoi ahdot nousta pikaisen koeajon jälkeen 0.8-0.9 bar eli siinä se vika... Kiitos vinkeistä
Onko niin että EVAPin takaisku päästää ahtopaineen imucobraan ja R-putkeen ja ahdot jää peruspaineeseen? Kun ohjaus PWM on 98% R-linjan paine on myös W:ssä? Tuo selittäisi tasaisen ahtopaineen...
Onko niin että EVAPin takaisku päästää ahtopaineen imucobraan ja R-putkeen ja ahdot jää peruspaineeseen? Kun ohjaus PWM on 98% R-linjan paine on myös W:ssä? Tuo selittäisi tasaisen ahtopaineen...
9-5 Sedan SE 2.3tA MY00
9-5 Wagon 2.3t MY00
9000 CSE 2.0t MY96 (Myyty...)
9000 CD 2.0t MY89 (Myyty...)
9-5 Wagon 2.3t MY00
9000 CSE 2.0t MY96 (Myyty...)
9000 CD 2.0t MY89 (Myyty...)
Re: mAir jää mReq:sta
Siellähän oli takaisku jumissa, se mikä tulee läppäkotelolta.. Motonetin Diesel-takaisku sopi siihen mainiosti
Nyt on ahtopaineet 0.8-0-9 bar, mREQ & mAIR 1100 luokkaa, PWM 500-600
kulku parani selvästi...
Vähän off-topic mutta mulla tuli ton viinasoftan myötä huonompi käyntiinlähtö, saa sahata parikin sekuntia kun vakiona hörähti heti tulille onkos kellään muulla vastaavaa...
Nyt on ahtopaineet 0.8-0-9 bar, mREQ & mAIR 1100 luokkaa, PWM 500-600
kulku parani selvästi...
Vähän off-topic mutta mulla tuli ton viinasoftan myötä huonompi käyntiinlähtö, saa sahata parikin sekuntia kun vakiona hörähti heti tulille onkos kellään muulla vastaavaa...
9-5 Sedan SE 2.3tA MY00
9-5 Wagon 2.3t MY00
9000 CSE 2.0t MY96 (Myyty...)
9000 CD 2.0t MY89 (Myyty...)
9-5 Wagon 2.3t MY00
9000 CSE 2.0t MY96 (Myyty...)
9000 CD 2.0t MY89 (Myyty...)
Re: mAir jää mReq:sta
Huonompi startti on aika tyypillistä uudemmilla softilla, eco..
Noin sekunnissa pitäisi kuitenkin lähteä jos ei ole mitään vikaa.
Arvelit aiemmin oikein, R-letkuun tuleva ahtopaine estää mankkuvenan toiminnan.
Noin sekunnissa pitäisi kuitenkin lähteä jos ei ole mitään vikaa.
Arvelit aiemmin oikein, R-letkuun tuleva ahtopaine estää mankkuvenan toiminnan.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: mAir jää mReq:sta
Kuinkas olette vaihtaneet tuon läpän puoleisen takaiskun ? Pala letkua poikki ja siihen sitten uusi takaisku vai jotenkin muuten ?
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Re: mAir jää mReq:sta
Omaan Aeroon sopi nämä oireet tismalleen ja korjaus myös. Ensi alkuun kävin ihmettelemässä noita letkuja ja bypassin juuressa huomasin hapertuneen letkun, otin pätkän pois ja kävin koeajolla. Mielestäni oli hiukan parempi muttei oma itsensä vieläkään.
Sitten otin R-letkun irti, törkkäsin paremman puutteessa pienen hylsysatsin jatkovarren letkuun ja menoksi...tuli ihan tuo piirros mieleen. Eihän auto ole kulkenut tuolla tavalla vuosikausiin!
Jossain vaiheessa tarvinnen tuota jatkovartta taas eli pitää pohtia kestävämpi ratkaisu asiaan. Mutta kumarrus taas foorumin suuntaan, itseni palkitsen tästä suorituksesta tölkillä olutta
Sitten otin R-letkun irti, törkkäsin paremman puutteessa pienen hylsysatsin jatkovarren letkuun ja menoksi...tuli ihan tuo piirros mieleen. Eihän auto ole kulkenut tuolla tavalla vuosikausiin!
Jossain vaiheessa tarvinnen tuota jatkovartta taas eli pitää pohtia kestävämpi ratkaisu asiaan. Mutta kumarrus taas foorumin suuntaan, itseni palkitsen tästä suorituksesta tölkillä olutta
Re: mAir jää mReq:sta
Puukolla se oli letku pantava poikki, kovaa muoviputkea josta ei nippa tahdo irrota. Oisko jotenkin lämmittämällä kutistettu siihen. Tämmönen siihen meni suoraan:
http://kauppa.motonet.fi/web/guest/etus ... id=19-0306
ja sitten T-haaraan uusi pätkä normaalia bensaletkua
http://kauppa.motonet.fi/web/guest/etus ... id=19-0306
ja sitten T-haaraan uusi pätkä normaalia bensaletkua
9-5 Sedan SE 2.3tA MY00
9-5 Wagon 2.3t MY00
9000 CSE 2.0t MY96 (Myyty...)
9000 CD 2.0t MY89 (Myyty...)
9-5 Wagon 2.3t MY00
9000 CSE 2.0t MY96 (Myyty...)
9000 CD 2.0t MY89 (Myyty...)
Re: mAir jää mReq:sta
Lainataans tätä:
Mikäs aiheuttaa sellaisen yhtälön jossa mAir on isompi kuin MReq?
Mikäs aiheuttaa sellaisen yhtälön jossa mAir on isompi kuin MReq?
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
9-5 Aero -01 Biopower
Re: mAir jää mReq:sta
Mulla on hatara muistikuva, että omassa autossa oli sama homma. Tämä korjaantui laittamalla imuputki kunnolla turboon kiinni. Täytyy vielä korostaa, että arvailen vaan...
Linkki imuputkihommaan:
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=13&t=122324
Linkki imuputkihommaan:
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=13&t=122324
Jorma ja Aero
Re: mAir jää mReq:sta
veikaan että järkyttävän liian suuri peruspaine, tai hukkiksen ohjausletkussa joku bleederiä muistuttava vika/vuotoj0ne kirjoitti:Lainataans tätä:
Mikäs aiheuttaa sellaisen yhtälön jossa mAir on isompi kuin MReq?
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: mAir jää mReq:sta
IMMuko vialla jos 1.1bar ahtia Aerossa ja mAir ei nouse yli 1050?
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
9-5 Aero -01 Biopower
Re: mAir jää mReq:sta
Joo.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: mAir jää mReq:sta
Testasin parillakin käytetyllä IMM:lla ja antoi saman suuntaisia tuloksia. Ostinpa sitten kuitenkin neobros:lta(~140€ posteineen) uuden IMM ja rupesi tulemaan +1200Mair.IMMuko vialla jos 1.1bar ahtia Aerossa ja mAir ei nouse yli 1050?
Nuo testatut vanhat IMMut tuntuu pelaan normi ajossa ihan hyvin, mutta näköjään kun kengittää niin rupeaa jäämään. Ei taida olla kovin harvinaista ko. käytös...
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
9-5 Aero -01 Biopower
Re: mAir jää mReq:sta
Erittäin tavanomaista että ne käytetyt on paskoja joo. Itse ajattelen sitä kuluvana osana, en missään tapauksessa huolisi käytettyä. Ja ne käyttäytyy aina noin, että toimii normiajossa ihan ok, ei vikakoodeja, ei muita oireita vakioautossa välttämättä kuin hieman normaalia korkeampi ahtopaine. Viritettynä sitten käy huonosti.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: mAir jää mReq:sta
Mitäs mieltä olette näistä arvoista:
Mreg 1250
Mair 1150
PinL 2200
ad85 74,8
Mreg 1250
Mair 1150
PinL 2200
ad85 74,8
Saab 9-5 Aero -00
Re: mAir jää mReq:sta
Paska massamittari, joskin matala Ad85 (jos E85 tankissa puhtaana) viittaa myös ahtovuotoon.
2,3 moottorissa ei 1150mg/C pitäisi vaatia yli 2000 Pinl eli 1 bar.
2,3 moottorissa ei 1150mg/C pitäisi vaatia yli 2000 Pinl eli 1 bar.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com