mAir jää mReq:sta

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
Tero
"Aero"
Viestit: 327
Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 21:06
Paikkakunta: Kuopio

Re: mAir jää mReq:sta

Viesti Kirjoittaja Tero »

Anteeksi, kirjoitusvirheeni ad85 on 84,8 :oops:
Saab 9-5 Aero -00
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: mAir jää mReq:sta

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

OK. Massamittarin vaihto uuteen sitten.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
99 Saappi
"Ruisku"
Viestit: 147
Liittynyt: To Marras 17, 2005 21:34
Paikkakunta: Kainuu/Kajaani

Re: mAir jää mReq:sta

Viesti Kirjoittaja 99 Saappi »

Paljonko pinl pitäisi olla mreq:n ollessa 1600mg/c.
2.3 koneella.
Saab 9-5 2.3t RE85 -99
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: mAir jää mReq:sta

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Alkaa olla hankalampi sanoa jo kun ei ole enää vakioahdin.. kokeile osakaasulla mitä ahdot on kun massat on tuolla tutummassa 1000-1300 haarukassa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
99 Saappi
"Ruisku"
Viestit: 147
Liittynyt: To Marras 17, 2005 21:34
Paikkakunta: Kainuu/Kajaani

Re: mAir jää mReq:sta

Viesti Kirjoittaja 99 Saappi »

Tällä hetkellä n.1.4-1.5bar ahtomittarin mukaan täysvedossa.
Saab 9-5 2.3t RE85 -99
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: mAir jää mReq:sta

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

1,4-1,5 bar ja 1600mg/C ei kuulosta ainakaan siltä että mittari olisi erityisen huonossa kunnossa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Sabo
"Hölösuu"
Viestit: 1048
Liittynyt: Su Joulu 28, 2003 21:52
Paikkakunta: Nokia

Re: mAir jää mReq:sta

Viesti Kirjoittaja Sabo »

Jatkan tähän topiciin, kun läheltä liippaa.

Mreg = 1150
Mair = 1050
pinl = 1600 ja toisella vedolla voi olla samoissa olosuhteissa 1850

Eikö pinl pitäisi olla luokkaa 2100? Mistä vikaa haisteleen... IMM?
9-3 ss 1.9 ttid aut. -11
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: mAir jää mReq:sta

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

2.0 vai 2.3 moottori?
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Sabo
"Hölösuu"
Viestit: 1048
Liittynyt: Su Joulu 28, 2003 21:52
Paikkakunta: Nokia

Re: mAir jää mReq:sta

Viesti Kirjoittaja Sabo »

2,3 mitsulla ja softa by jcarlson ;)
9-3 ss 1.9 ttid aut. -11
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: mAir jää mReq:sta

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Jeps, no 1600-1850 ahdot ja 1050 Pinl viittaisi että massamittari on ehjä kyllä. Mutta ahdot ei jostain syystä nouse riittävästi. Usein EVAP takaisku tai jokin ahtovuoto. Jos tuo -07 niin huohotuksen takaisku? Usein katkennut muoviputken sisälle.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Sabo
"Hölösuu"
Viestit: 1048
Liittynyt: Su Joulu 28, 2003 21:52
Paikkakunta: Nokia

Re: mAir jää mReq:sta

Viesti Kirjoittaja Sabo »

Se on tuo -00. Evapin takaiskut vaihdettu metallisiin. Perskeles, kerkesin hätäpäissäni tilaamaan uuden immunkin, mutta eiköhän sitä jossain vaiheessa tarvitse, kun saabejakin on kaksi.

Eli ahtolinjassa vuoto jossain kohtaa?

-07 oli katetkennut takaisku juuri kertomallasi tavalla.
9-3 ss 1.9 ttid aut. -11
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: mAir jää mReq:sta

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Kokeile ettei vaan ole metallitakaisku pettänyt.. eikös siinäkin kuitenkin ole vain runko metallia, ei kalvo. Tuo ~0,7 bar ahtojen jumitus on tyypillistä 2,3 moottorissa jos paine pääsee R-letkulle.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Sabo
"Hölösuu"
Viestit: 1048
Liittynyt: Su Joulu 28, 2003 21:52
Paikkakunta: Nokia

Re: mAir jää mReq:sta

Viesti Kirjoittaja Sabo »

Vaihdoin sen n. 2 tuntia sitten. Aikaisemmin on evappi tulpattu (enkä ole alkuhuuman jälkeen open sidiä seuraillut). No, ei olisi esimmäinen kerta, kun jotain motonetistä ostettua olisi valmiiksi rikki...

Voikos noilla motonetin takaiskuilla korvata konehuoneen kaikki takaiskut?
9-3 ss 1.9 ttid aut. -11
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
Sabo
"Hölösuu"
Viestit: 1048
Liittynyt: Su Joulu 28, 2003 21:52
Paikkakunta: Nokia

Re: mAir jää mReq:sta

Viesti Kirjoittaja Sabo »

Noniin. Miljoonalaatikosta löysin vanhan takasikuvenan jonka löin huohottimen ja läppäkotelon väliin ja tämän jälkeen pinl oli n. 2100. Onkos tämä oikea arvo?

Ilmeisesti vanha takaisku vuosi vain kevyesti. Testillä läppä napahti kiinni, mutta päästi aavistuksen ilmaa koko ajan läpi.
9-3 ss 1.9 ttid aut. -11
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: mAir jää mReq:sta

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

2100 Pinl olisi 1150mg/C:lle hyvä arvo 2-litraisessa, mutta 2,3-litraisessa korkeahko.

1900-2000 olisi normaalimpi.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Vastaa Viestiin