mAir jää mReq:sta
mAir jää mReq:sta
Tuli huvikseen etittyä nuo mReq ja mAir näytölle motarille kiihdytettäessä kolmosella melkein kaasu pohjassa. Pyyntö oli reilu 1100 mutta toteuma reilu 800. Onko jotain vialla, en muista miten tämä ennen on käyttäytynyt? Pinl taisi olla noin 1400.
Garret ja 2001 (?) aeron softa.
Garret ja 2001 (?) aeron softa.
Re: mAir jää mReq:sta
Testaa mahd imuvuodot. Etsi toiminnalla löytyy ohjeita. Peruspaine liian pieni? Evapit (vai mikkä lie ne takaisku venttiilit) rikki. Neki saa testattua ottamalla mankulta....ööö..R vai W letku irti ja tulppaamalla se. Siittäkin löytyy tietoa etsi toiminnolla
Edit: Niin ja saattaahan siellä olla softassakin vikaa / joku rajottamassa.
Edit: Niin ja saattaahan siellä olla softassakin vikaa / joku rajottamassa.
Re: mAir jää mReq:sta
Eikös tuo liian iso ahtopaine ja liian pieni ilmamassa tarkoita että joko massamittari on rikki mitaten liian pientä lukemaa tai sitten on reilu vuoto imupuolella. Mulla kun oli huohottimen takaisku rikki niin ahtopaine jäi vajaaksi (0,7-0,8 bar) mutta ilmamäärä nousi melkein normaaliksi.
9-5 wagon 2.3t A 2005
Re: mAir jää mReq:sta
Ja eikös tuo pinl 1400 ole periaatteessa 0,4bar ahtoja?? Omastani ainakin seuratessa aika hyvin seuras. Vai oliko se tuo pinl arvo?(muistaakseni oli) itellä kun ahdot oli jossain 1bar paikkeilla niin pinl oli jotain 2000-2100. Eli jossei tuo nosta ahtoja 0,4 enempään, niin eihän mairikaan voi täyttyä. Ilmamassa mittarinhan voi koittaa "pestä", eli jollain liuottimella. Ite päästelin viimeks jotain elektroniikka sprayta joka kuivui lähes samantien. Paskaa irtos mutta vika ei kuitenkaan ollut siinä. Ite ainaki aina testannut juuri imuvuodot (ei pitäis suhista ku öljyntäyttö korkin alta), putsannut immun, tarkistanu peruspaineen, viimeks tarkistettiin myös että turbo tuottaa painetta eli otettiinkohan sieltä nyt se kellon letku irti (en muista ku ite en irrottanu), ja sit nuiden nopeiden toimenpiteiden jälkeen softaa koittaan uusiks.
Re: mAir jää mReq:sta
Liian iso ahtopaine .
Eikö tuo mainittu lukema 1400 ole 1400 mbar absoluuttista painetta. Ilmanpaineen arvoksi voi olettaa n. 1000 mbar, joten ahtopaineeksi tulee 400 mbar eli 0,4 bar. Taitaa olla siis alakanttiin.
Eikö tuo mainittu lukema 1400 ole 1400 mbar absoluuttista painetta. Ilmanpaineen arvoksi voi olettaa n. 1000 mbar, joten ahtopaineeksi tulee 400 mbar eli 0,4 bar. Taitaa olla siis alakanttiin.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: mAir jää mReq:sta
No niin tietysti onkin 0,4 bar, luin liian kiirellä. Sitten vika voisi tosiaan juuri noissa kohteissa mitä jeippo kirjoittikin.
Tässä on aika hyvä vianetsintäkaavio:
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 01#p330301
Tässä on aika hyvä vianetsintäkaavio:
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 01#p330301
9-5 wagon 2.3t A 2005
Re: mAir jää mReq:sta
Eli auto edelleen 2,3t, softalla 230 hv & 370 Nm. Ja lukemat oli seuraavat ennen kuin otin R-letkun irti ilmamassamittarin vieressä olevasta kolmen liittimen mötikästä (magneettiventtiili?) ja tulppasin letkun ja magneettiventtiilin liittimen jätin avonaiseksi:
Pinl 1480
Mreg 1180
Mair 850
Ja seuraavat tulppauksen jälkeen:
pinl 1785
mair 980
mreg 1100
Kysymys; onko ne nyt sillä hehtaarilla missä pitääkin? Ja voinko ajella tulppauksen kanssa, onko mitään haittaa?
Pinl 1480
Mreg 1180
Mair 850
Ja seuraavat tulppauksen jälkeen:
pinl 1785
mair 980
mreg 1100
Kysymys; onko ne nyt sillä hehtaarilla missä pitääkin? Ja voinko ajella tulppauksen kanssa, onko mitään haittaa?
Re: mAir jää mReq:sta
manuaali vai automaatti ?
Ilmamassa korreloi ahtopaineen kanssa ok ja jos toteuma ei tuosta nouse pariin päivään lähemäs pyyntiä niin voi epäillä että peruspaine olis alle
Ilmamassa korreloi ahtopaineen kanssa ok ja jos toteuma ei tuosta nouse pariin päivään lähemäs pyyntiä niin voi epäillä että peruspaine olis alle
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: mAir jää mReq:sta
Manuaali. Nuo lukemat on 80-150 vedoista nelosella. Nämä piti jotenkin kalibroida trionicin oppimiskyvyn takia 80-160 kmh vedoin (nelosella) muutamaan otteeseen? Muuttuukohan lukemat sen jälkeen?
Re: mAir jää mReq:sta
Aikani käytin hakua täällä, mutta en löytänyt vastausta, että onko mitään haittaa ajella r-letku tulpattuna siihen asti kunnes uusi takaisku on paikoillaan?
Re: mAir jää mReq:sta
Itse olen ajellut viikkotolkulla ilman mitään vikavaloa tai oiretta.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: mAir jää mReq:sta
Ok, hyvä. Tänks.
Re: mAir jää mReq:sta
Mulla on vähän samaa ongelmaa (2,3t, aerosoftalla 230 hv & 370 Nm)
Pinl 1480
Mreg 1180
Mair 850
W tulpattuna ahtaa iloisesti toista baria
PWM ohjaus on 100%, mankulle menee siis ohjaus kuten pitääkin. Toista mankkua kokeiltu eikä vaikutusta. Onko siellä joku sulake kuten oli T5 systeemissä tonnarissa?
Johto mankulle näyttää ehjältä
Pinl 1480
Mreg 1180
Mair 850
W tulpattuna ahtaa iloisesti toista baria
PWM ohjaus on 100%, mankulle menee siis ohjaus kuten pitääkin. Toista mankkua kokeiltu eikä vaikutusta. Onko siellä joku sulake kuten oli T5 systeemissä tonnarissa?
Johto mankulle näyttää ehjältä
9-5 Sedan SE 2.3tA MY00
9-5 Wagon 2.3t MY00
9000 CSE 2.0t MY96 (Myyty...)
9000 CD 2.0t MY89 (Myyty...)
9-5 Wagon 2.3t MY00
9000 CSE 2.0t MY96 (Myyty...)
9000 CD 2.0t MY89 (Myyty...)
Re: mAir jää mReq:sta
PWM = 980? Se on maksimiarvo eli 98%.
Ota R-letku irti ja tulppaa se, saattaa olla se EVAP vuoto.
Ota R-letku irti ja tulppaa se, saattaa olla se EVAP vuoto.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: mAir jää mReq:sta
juu näin olikin PWM=980... pitää kokeilla tuota konstia!
9-5 Sedan SE 2.3tA MY00
9-5 Wagon 2.3t MY00
9000 CSE 2.0t MY96 (Myyty...)
9000 CD 2.0t MY89 (Myyty...)
9-5 Wagon 2.3t MY00
9000 CSE 2.0t MY96 (Myyty...)
9000 CD 2.0t MY89 (Myyty...)