mAir jää mReq:sta

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
j0ne
"Hölösuu"
Viestit: 2534
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 12:00
Paikkakunta: Kalakukko city

Re: mAir jää mReq:sta

Viesti Kirjoittaja j0ne »

Jos ei w letku irti pinl mene sinne 2000 korville (eli 1bar, 2100 on sitten 1.1bar jne) niin jostain vuotaa.

Vaihda kaikki alipaineletkut uusiin. Imusarjassa ei saa olla letkuja/nippoja vapaana kun nehän luonnollisesti vuotaa ilmaa. Nuo letkukaaviot saattaa heittää eri vuosimalleissa kun noita letkun nippoja on vähä eripaikoissa ja lisäksi automaatissa taitaa olla erilailla. Ei se bypass jne. tiedä mistä se letku tulee, kunhan on imusarjassa kiinni.

Evap kannattaa kokeilla tulpata (helpoin taitaa olla tuo t-haaran ja takaiskun välinen letku katkaista ja laittaa pultit tulpaksi letkun päihin): http://i36.photobucket.com/albums/e19/S ... iagram.jpg

Toimiikohan tuo mankkuvena enää jos on kerran purkautunut?
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: mAir jää mReq:sta

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Mreq 1150 meinaa että softa yrittää kyllä ahtaa mutta rautapuolella ongelmaa. Iso vuoto tai ahdin/hukkaportti rikki.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Nayb
"Tuplakaasari"
Viestit: 52
Liittynyt: Pe Syys 14, 2012 19:59

Re: mAir jää mReq:sta

Viesti Kirjoittaja Nayb »

Kokeilin sillon noi evapin takaiskut puhaltamalla, ne toimi oikein.
Ja käytii koeajolla tulpattunakin.

Mitenhän noita imuvuotoja kantsii lähtiä ettimää?
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: mAir jää mReq:sta

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Melkeinpä veikkaisin ahdinvikaa jos w-letku irtikään ei ahda kunnolla.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2497
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: mAir jää mReq:sta

Viesti Kirjoittaja Termos »

Hukkaportin tanko irti ja läppä auki?
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Nayb
"Tuplakaasari"
Viestit: 52
Liittynyt: Pe Syys 14, 2012 19:59

Re: mAir jää mReq:sta

Viesti Kirjoittaja Nayb »

jcarlson kirjoitti:Melkeinpä veikkaisin ahdinvikaa jos w-letku irtikään ei ahda kunnolla.
Pitikö se w letku olla tulpattuna kun testataan?
Kokeilin pelkästään että se oli irti?
Nayb
"Tuplakaasari"
Viestit: 52
Liittynyt: Pe Syys 14, 2012 19:59

Re: mAir jää mReq:sta

Viesti Kirjoittaja Nayb »

Termos kirjoitti:Hukkaportin tanko irti ja läppä auki?
Mitenkäs tämä käytännössä katsotaan?
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2497
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: mAir jää mReq:sta

Viesti Kirjoittaja Termos »

Irroitat ensin sen pakosarjan päällä olevan alumiinisen lämpösuojan.
Sen jälkeen tarkistat, että kuvassa etualalla näkyvä tanko on kiinni hukkaportin läpän vivussa.

Kuva
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Saabatti
"Hölösuu"
Viestit: 1646
Liittynyt: Pe Syys 14, 2012 18:56
Paikkakunta: Kuusamo

Re: mAir jää mReq:sta

Viesti Kirjoittaja Saabatti »

Pitäiskö se itsekin sitten yrittää tutkia vielä tämä hukkaportin tanko ja läppä. Letkuista olen vaihdellut kaikki vähänkin huonolta näyttäneet ja pari takaiskuakin, mutta silti jää mAir jatkuvasti noin 200 yksikköä mReqista ja auto on suht laiska. Ilmamassamittari on uusittu myös.

Mutta meneeköhän oman ymmärryksen yli jo tämä. Mikä tuossa kuvassa on se hukkaportin läpän vipu mihin tangon pitäisi kiinnittyä, vai näkyykö sitä ylipäätään?
Alfa 159 2.4 JTDm '06 | XC70 D3 A '12 | Berlingo 1.9D '01
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5649
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: mAir jää mReq:sta

Viesti Kirjoittaja tturku »

Tuossa se tanko on toi pitkä keppi kuvan etulaidasssa, lähtee alipainekellolta (vasen alakulma) ja hukkiksen läpän vipu on tangon toisessa päässä kiinni. vipu ja tanko on joissain tapauksissa ihan sokkalla varmistettuna, että pysyvät kytkettynä.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Saabatti
"Hölösuu"
Viestit: 1646
Liittynyt: Pe Syys 14, 2012 18:56
Paikkakunta: Kuusamo

Re: mAir jää mReq:sta

Viesti Kirjoittaja Saabatti »

Ok, kiitoksia. Pitää yrittää repiä irti se alumiinisuojus ja tutkia asiaa tässä viikonloppuna :).

(Hyvä kun on Saab, ei tarvi miettiä erikseen viikonloppuohjelmaakaan!)
Alfa 159 2.4 JTDm '06 | XC70 D3 A '12 | Berlingo 1.9D '01
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
Saabatti
"Hölösuu"
Viestit: 1646
Liittynyt: Pe Syys 14, 2012 18:56
Paikkakunta: Kuusamo

Re: mAir jää mReq:sta

Viesti Kirjoittaja Saabatti »

Kyllä se tanko siellä kiinni oli. Kiskomalla reilummin vähän liikkui oikealle ja takaisin.

Mitäs tässä on mahdollisuuksia enää jäljellä? Ahdin?
Alfa 159 2.4 JTDm '06 | XC70 D3 A '12 | Berlingo 1.9D '01
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
Nayb
"Tuplakaasari"
Viestit: 52
Liittynyt: Pe Syys 14, 2012 19:59

Re: mAir jää mReq:sta

Viesti Kirjoittaja Nayb »

Noniin, nyt on selätetty taas yksi ropleema saappaan kanssa!

Laitettiin uusi mankkuvena kiinni mutta ei vaikuttanut.
Sitten huomasin että ei perhana tuoltahan on läppäkotelolta lähtevä letku joka menee sinne bybassin ohjausventtiilin vänkärin puolen päätyyn, on lähtenyt irti. No sehän lähti heti koeajossa uudestaan pois kun noi letkut on meleko lakritsia kaikki. Laitettii pikaliimalla kiinni ja testattiin niin nythän se suhisi ja rämisi normaaliin tyyliin, eli paineet ja ilmamäärät oli nyt kohillaan ja auto liikkui normaalisti.
Täytyy vaan uusia noi letkut ettei tuu vastaavaa. Että eipä ollut sen isompi ongelma.
Toi on ainakin helppo tsiigata jos on ahto-ongelmia.
Saabatti
"Hölösuu"
Viestit: 1646
Liittynyt: Pe Syys 14, 2012 18:56
Paikkakunta: Kuusamo

Re: mAir jää mReq:sta

Viesti Kirjoittaja Saabatti »

Luin toisesta topicista että kannattaa kokeilla R-letku ja W-letku irti. R on vissiin tuo magneettiventtiililtä ylimpänä lähtevä, jonka irrotusta ja tulppausta olenkin koittanut. Mikäs se W mahtaa olla ja pitääkö jotain myös tulppailla, jos väliaikaisesti irrottaa? Mistä nuo kirjaimet tulee? :)
Alfa 159 2.4 JTDm '06 | XC70 D3 A '12 | Berlingo 1.9D '01
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
Julle
"Hölösuu"
Viestit: 2039
Liittynyt: Pe Huhti 23, 2004 09:56

Re: mAir jää mReq:sta

Viesti Kirjoittaja Julle »

W= hukkaportinkello
R=Paluu eli imuputkeen
C=compressor eli turbon koteloon
9-5 Aero - 00
Vastaa Viestiin