mAir jää mReq:sta

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
Saabatti
"Hölösuu"
Viestit: 1209
Liittynyt: Pe Syys 14, 2012 18:56
Paikkakunta: Kuusamo

Re: mAir jää mReq:sta

Viesti Kirjoittaja Saabatti » To Marras 05, 2015 11:10

Ok kiitos, arvot tosiaan vaihtuu niin äkkiä, ettei oikein ehdi edes lukea.

Pitää seurailla tilannetta.
Saab 9000 CSE 2.3t '97 Jubilee | Audi A6 1.9 TDI '03 | VW Passat 4motion 1.9 TDI '03
exät: Saab 9-5 2.0t '02 biopower, Saab 9-5 2.3tA '98, Saab 9-3 2.0t T5 '00

jooseppi78
"Aero"
Viestit: 387
Liittynyt: Ma Heinä 13, 2015 20:57
Paikkakunta: Oulu

Re: mAir jää mReq:sta

Viesti Kirjoittaja jooseppi78 » To Marras 05, 2015 11:35

Seuraileppa ja raportoi tänne. Omassa tekkee kans vähän sammaa.
"Hevoseton" mies on huoleton mies

Oltsa
"Ruisku"
Viestit: 102
Liittynyt: Ma Helmi 27, 2006 14:40
Paikkakunta: Kotka

Re: mAir jää mReq:sta

Viesti Kirjoittaja Oltsa » Ke Marras 18, 2015 13:19

Omassa kulkineessa myös mystistä heittoa ilmamassoissa kun koneessa kierrosluku alle 4000rpm. Neljän tonnin yläpuolella pyynti ja toteuma menevät kivasti käsi kädessä mutta olisi kiva saada sitä vääntöä tonne "alarekisteriin" 2000-4000rpm. Potilaana siis my07 aero manuaalivaihteistolla ja biopower stage 1 softalla ja ysikasilla ajelen.

Sytytyskasetti uusi, ilmamassamittari uusi, alipaineletkut vaihdettu, tulpat oikeat ja 10tkm välein vaihtelen. Tämä puhdittomuus on vaivannut koko ajan kun olen auton omistanut reilu vuosi ja reilu 50tkm ajan. Nyt mittarissa 302 tkm.

Vaihdoin viime vkl sen öljyloukolta lähtevän kovamuovisen huohotusletkun uuteen, jonka päässä se muovinen takaiskuvena ja luulin sen ratkaisseen ongelman kun ilmamassat alkoivat seuraamaan kivasti toisiaan jo alakierroksilla, mutta ilo oli lyhytaikaista: seuraavalla käynnistyskerralla vanha vaiva palasi ja taas jäätiin alakierroksilla pyynneistä (70-100 pinnaa pyydetystä arvosta).

Ehdotuksia seuraavista kohteista ja toimenpiteistä otetaan vastaan jos jollain on jotain ehdottaa.
9-5 Aero -07

markusR
Matalapaineturbo
Viestit: 180
Liittynyt: To Syys 02, 2010 20:28
Paikkakunta: Loviisa/Gammelby

Re: mAir jää mReq:sta

Viesti Kirjoittaja markusR » Ke Marras 18, 2015 13:54

Oltsa kirjoitti:Omassa kulkineessa myös mystistä heittoa ilmamassoissa kun koneessa kierrosluku alle 4000rpm. Neljän tonnin yläpuolella pyynti ja toteuma menevät kivasti käsi kädessä mutta olisi kiva saada sitä vääntöä tonne "alarekisteriin" 2000-4000rpm. Potilaana siis my07 aero manuaalivaihteistolla ja biopower stage 1 softalla ja ysikasilla ajelen.

Sytytyskasetti uusi, ilmamassamittari uusi, alipaineletkut vaihdettu, tulpat oikeat ja 10tkm välein vaihtelen. Tämä puhdittomuus on vaivannut koko ajan kun olen auton omistanut reilu vuosi ja reilu 50tkm ajan. Nyt mittarissa 302 tkm.

Vaihdoin viime vkl sen öljyloukolta lähtevän kovamuovisen huohotusletkun uuteen, jonka päässä se muovinen takaiskuvena ja luulin sen ratkaisseen ongelman kun ilmamassat alkoivat seuraamaan kivasti toisiaan jo alakierroksilla, mutta ilo oli lyhytaikaista: seuraavalla käynnistyskerralla vanha vaiva palasi ja taas jäätiin alakierroksilla pyynneistä (70-100 pinnaa pyydetystä arvosta).

Ehdotuksia seuraavista kohteista ja toimenpiteistä otetaan vastaan jos jollain on jotain ehdottaa.

Itse pyytäisin jotain softa gurua tarkistamaan softan ja siirtyisin E85 käyttöön. :wink:
Peugeot 508 sw GT -12
EX-SAAB 9-5 2.0L Victor Wagon Aut. -02 E85 stage3 [software by Nappe]
Honda CBR 954rr -03

jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9119
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Umeå

Re: mAir jää mReq:sta

Viesti Kirjoittaja jcarlson » Ke Marras 18, 2015 14:04

Kokeileppa ruuvata hukkaportin tankoa pari kierrosta lyhyemmäksi.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com

Oltsa
"Ruisku"
Viestit: 102
Liittynyt: Ma Helmi 27, 2006 14:40
Paikkakunta: Kotka

Re: mAir jää mReq:sta

Viesti Kirjoittaja Oltsa » Ke Marras 18, 2015 17:14

Täytyy viikonloppuna ruuvata tankoa kireämmälle. Raportoin sitten kuinka kävi. Kiitokset kommenteista.
9-5 Aero -07

Topo68
"Kaasari"
Viestit: 9
Liittynyt: La Loka 10, 2015 11:23
Paikkakunta: Espoo

Re: mAir jää mReq:sta

Viesti Kirjoittaja Topo68 » Pe Marras 20, 2015 10:24

Mitä tuon mRegin pitäisi olla?
Omassa 2004 9-5 2.0T, Saabin omalla 185hp virillä pyytää alle 1000.
mAir on alemmilla paineilla hiukan yli mRegin ja ylemmillä hiukan alle.
Pinl ei nouse yli 1600 oikein millään.

Autoon vaihdettu:
- kaikki suodattimet ja öljyt
- tulpat (NGK PFR6H-10)
- evapin takaiskut
- imm, orggis Ruåtsista tilattuna 100€ (vrt. Motonetista olisi ollut tarvike 210€ :D )

Ei sattuis olemaan vinkkejä?
9-5 Wagon 2.0T Aut. 185hp(?) 2004

jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9119
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Umeå

Re: mAir jää mReq:sta

Viesti Kirjoittaja jcarlson » Pe Marras 20, 2015 10:32

Saabin tehdasvirillä kuuluukin pyytää vain 850-900 luokkaa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com

Markkuvaan
"Ruisku"
Viestit: 107
Liittynyt: Pe Loka 03, 2014 08:18
Paikkakunta: Kuopio

Re: mAir jää mReq:sta

Viesti Kirjoittaja Markkuvaan » La Helmi 27, 2016 20:19

Tämmöstä tuossa tutkinut ja pohtinut (Kiitos taas SID :lol: )
Elikkä kun kaasun linttaa pohjaan esim. 4 vaihteella ja lähtö kierrokset 2000rpm ja Mreq hyppää siihen 1300-1350 tietämile, mutta Mair seilaa vielä siellä 1200 tietämillä kunnes on 3000-3500 rpm saavutettu, niin sitten luvut kohtaavat.
IMMU on vaihdettu tovi sitten ja esim. Mair kun on 1300, niin Pinl on 2200. Hukkista olen myös kirrannut, mutta ei vaikutusta. Onko tämä vain ominaisuus? Vai onko tämä vika? Vai onko tässä taas joku VAG salaliitto takana?
Saab 9-5 SE 2.3t (B235E) -98. Stage 2 + E85
#6963

Avatar
Reksu
"Turbo"
Viestit: 244
Liittynyt: Ma Elo 17, 2015 14:19
Paikkakunta: Laukaa

Re: mAir jää mReq:sta

Viesti Kirjoittaja Reksu » La Helmi 27, 2016 21:34

Minkäslaista turboa autossa on kiinni?
SAAB 9-5 2.3 -00 E85
#7815

Markkuvaan
"Ruisku"
Viestit: 107
Liittynyt: Pe Loka 03, 2014 08:18
Paikkakunta: Kuopio

Re: mAir jää mReq:sta

Viesti Kirjoittaja Markkuvaan » La Helmi 27, 2016 22:06

Ihan perus aerosta riivitty mitsubishi TD04. Oisko kuitenkin tässä turbossa itsessään joku häikkä? Aijuu ja DP on vaihdettu 3" tuuman putkeen, mutta loppu osa vakiota
Saab 9-5 SE 2.3t (B235E) -98. Stage 2 + E85
#6963

Markkuvaan
"Ruisku"
Viestit: 107
Liittynyt: Pe Loka 03, 2014 08:18
Paikkakunta: Kuopio

Re: mAir jää mReq:sta

Viesti Kirjoittaja Markkuvaan » Su Helmi 28, 2016 20:15

Semmonen havainto vielä, että täysillä kiihdyttäessä Mair käväseen samalla tasolla kuin Mreg. Oisko hukkis kuitenkin liian löysä?
Saab 9-5 SE 2.3t (B235E) -98. Stage 2 + E85
#6963

Avatar
Reksu
"Turbo"
Viestit: 244
Liittynyt: Ma Elo 17, 2015 14:19
Paikkakunta: Laukaa

Re: mAir jää mReq:sta

Viesti Kirjoittaja Reksu » Su Helmi 28, 2016 21:31

Onko muuten softa tehty noille muutoksille? Turbolle ja downpipelle? Jos on, niin sitten kannattaa varmaan vilkaista sitä hukkaportin tankoa
SAAB 9-5 2.3 -00 E85
#7815

TTH
"Hirsch"
Viestit: 754
Liittynyt: Ti Elo 09, 2011 22:58
Paikkakunta: Lahti

Re: mAir jää mReq:sta

Viesti Kirjoittaja TTH » Ma Helmi 29, 2016 00:53

Peruspaineet tarkastukseen, eli mankusta liitin irti ja Pinl tarkkailuun. Pitäisi olla 0.4bar.
Mikäs softa siellä on? Ihan TD04 tehty vai GT17 peruja? Eihän se T7-mankkukaan ikuinen ole, melkein vain.. :lol:
NG900 -95 Alkoholisoitunut peruna-stage
9-5 B235iR MY98 Biopower
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.

Markkuvaan
"Ruisku"
Viestit: 107
Liittynyt: Pe Loka 03, 2014 08:18
Paikkakunta: Kuopio

Re: mAir jää mReq:sta

Viesti Kirjoittaja Markkuvaan » Ma Helmi 29, 2016 08:31

Softa on tälle raudalle tehty. Onko näitä mankkuja näissä kellään koskaan hajonnut?
Saab 9-5 SE 2.3t (B235E) -98. Stage 2 + E85
#6963

Vastaa Viestiin