mAir jää mReq:sta

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
Avatar
JeiPii
"Kaasari"
Viestit: 28
Liittynyt: Ma Syys 22, 2014 10:23
Paikkakunta: Lappi

Re: mAir jää mReq:sta

Viesti Kirjoittaja JeiPii » Ma Helmi 29, 2016 11:33

Markkuvaan kirjoitti:Softa on tälle raudalle tehty. Onko näitä mankkuja näissä kellään koskaan hajonnut?
Noin kk sitten tuli omaan femmaan vaihettua mankkuvena. Oireina oli, että ei nostanut ahtoja kuin noin 0.5 bar ja ilmamassa jäi 700-800 paikkeille vaikka pyynti oli 1150.
#6648

rooppee
"Kaasari"
Viestit: 8
Liittynyt: Pe Syys 25, 2015 00:48

Re: mAir jää mReq:sta

Viesti Kirjoittaja rooppee » Ke Maalis 09, 2016 16:20

Morjens, eli autona on 2.0t aero jcarlsonin softalla ja E85llä. (Väärä puoli kysyä mutta 9-3 puolelta ei tuntunut näin kattavaa topickia löytyvän.)

mReq on 1200 maksimissaan mutta mair jää 1080 èli sen pitäisi vissiin olla korkeampi? mair tuntuu muutenkin nousevan aika reilusti jäljessä, pinl on about 2100 tällöin. Mistähän kannattaisi lähteä etsimään vikaa? Voiko immu olla paskana? Tulppasin tuon evapin eikä tuntunut olevan vaikutusta ongelmaan.

jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9110
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Umeå

Re: mAir jää mReq:sta

Viesti Kirjoittaja jcarlson » Ke Maalis 09, 2016 16:44

Voi olla väsynyt MAF, ilmavuoto tai liian matala peruspaine.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com

Avatar
topperharley
"Viggen"
Viestit: 568
Liittynyt: Ke Marras 11, 2009 19:20

Re: mAir jää mReq:sta

Viesti Kirjoittaja topperharley » Ke Maalis 09, 2016 17:20

Oltsa kirjoitti:Täytyy viikonloppuna ruuvata tankoa kireämmälle. Raportoin sitten kuinka kävi. Kiitokset kommenteista.
Jokos se viikonloppu on tullut?
Ihme spedejä kun ensin kysellään ja sitten vaietaan.
# 6427
Saab 9000 2.0t my96.

On your feet you feel the beat, it goes straight to your spine
Shake your head, you must be dead if it don't make you fly.

Lemmy 1945-2015.

rooppee
"Kaasari"
Viestit: 8
Liittynyt: Pe Syys 25, 2015 00:48

Re: mAir jää mReq:sta

Viesti Kirjoittaja rooppee » Ke Maalis 09, 2016 17:34

jcarlson kirjoitti:Voi olla väsynyt MAF, ilmavuoto tai liian matala peruspaine.
Täytyy ensialkuun koittaa kaverin MAFlla kunhan saan lainaan. Ilmavuotoja en ainakaan onnistu löytämään, onko jotain paikkaa mistä kannattaisi erityisesti katsoa?

Saabisti -77
"Hirsch"
Viestit: 968
Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 19:18
Paikkakunta: Hyvinkää - Espoo

Re: mAir jää mReq:sta

Viesti Kirjoittaja Saabisti -77 » Ke Maalis 09, 2016 17:48

rooppee kirjoitti:
jcarlson kirjoitti:Voi olla väsynyt MAF, ilmavuoto tai liian matala peruspaine.
Täytyy ensialkuun koittaa kaverin MAFlla kunhan saan lainaan. Ilmavuotoja en ainakaan onnistu löytämään, onko jotain paikkaa mistä kannattaisi erityisesti katsoa?
Turbon ja imucobran välinen liitos, ahtoputkiston liitokset, alipaineletkut tai jarrutehostimen putken ja imusarjan välinen liitos.
Nykyiset: Saab 9-5 Aero -01 Biopower, Saab 900 2.0 T16 -92, Honda VFR750F -93
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE "Silverbullet" (Powered by jcarlson)
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93

Oltsa
"Ruisku"
Viestit: 102
Liittynyt: Ma Helmi 27, 2006 14:40
Paikkakunta: Kotka

Re: mAir jää mReq:sta

Viesti Kirjoittaja Oltsa » Ke Maalis 09, 2016 20:54

Jokos se viikonloppu on tullut?
Ihme spedejä kun ensin kysellään ja sitten vaietaan.
Hyvin toimii T:spede
9-5 Aero -07

Avatar
Saabinsti
"Hölösuu"
Viestit: 2396
Liittynyt: To Touko 13, 2004 19:47
Paikkakunta: Suomi

Re: mAir jää mReq:sta

Viesti Kirjoittaja Saabinsti » Ke Maalis 09, 2016 20:56

mAir ja mReq, Milläs kierroksilla noiden täytyy kohdata, jos esim laitetaan 3-vaihteella lappu lattiaan lähtien sieltä 1500-2000rpm tienoilta?
96GL V4 Super -78 "Rojekti"
99T16 Petro -81 "KesäAjossa" -- OG900c -88 "Käyttis"
9-5 AeroWagon man. -04 "Emännän" -- Fiesta St-Line -18 "Käyttis"

#2713

jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9110
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Umeå

Re: mAir jää mReq:sta

Viesti Kirjoittaja jcarlson » Ke Maalis 09, 2016 22:00

Riippuu raudasta ja softan pyyntöjen realistisuudesta. Mutta kyllä se kolmosvaihteella ja aeron ahtimella lähemmäs 3000rpm menee.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com

Avatar
topperharley
"Viggen"
Viestit: 568
Liittynyt: Ke Marras 11, 2009 19:20

Re: mAir jää mReq:sta

Viesti Kirjoittaja topperharley » Ke Maalis 09, 2016 22:03

Oltsa kirjoitti:
Jokos se viikonloppu on tullut?
Ihme spedejä kun ensin kysellään ja sitten vaietaan.
Hyvin toimii T:spede
:D
# 6427
Saab 9000 2.0t my96.

On your feet you feel the beat, it goes straight to your spine
Shake your head, you must be dead if it don't make you fly.

Lemmy 1945-2015.

rooppee
"Kaasari"
Viestit: 8
Liittynyt: Pe Syys 25, 2015 00:48

Re: mAir jää mReq:sta

Viesti Kirjoittaja rooppee » La Huhti 09, 2016 00:43

rooppee kirjoitti:Morjens, eli autona on 2.0t aero jcarlsonin softalla ja E85llä. (Väärä puoli kysyä mutta 9-3 puolelta ei tuntunut näin kattavaa topickia löytyvän.)

mReq on 1200 maksimissaan mutta mair jää 1080 èli sen pitäisi vissiin olla korkeampi? mair tuntuu muutenkin nousevan aika reilusti jäljessä, pinl on about 2100 tällöin. Mistähän kannattaisi lähteä etsimään vikaa? Voiko immu olla paskana? Tulppasin tuon evapin eikä tuntunut olevan vaikutusta ongelmaan.
Noniin, nyt tuoreella immulla mair tuntuu olevan ok, tai ainakin ~1150 requn ollessa se 1200, vieläkö on syytä epäillä vuotoa? Mihinkäs asti pinl tulisi nousta carlsonin softalla E85, 9-3 aerossa?
Nyt tuntuu olevan piikki kolmosella vähän vajaa 2100.

jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9110
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Umeå

Re: mAir jää mReq:sta

Viesti Kirjoittaja jcarlson » La Huhti 09, 2016 09:51

Hyvältä vaikuttaa, ahtopaine riippuu hieman ulkolämpötilasta mutta ei tuo 2100 liikaa ole. ~50 yksikön heitto on toleranssin reunamilla, voi olla pieni vuoto tai hukkiksen kelloa voi kiristää aavistuksen.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com

Avatar
airo04
"Kaasari"
Viestit: 37
Liittynyt: La Syys 17, 2016 18:49
Paikkakunta: Joensuu

Re: mAir jää mReq:sta

Viesti Kirjoittaja airo04 » La Touko 06, 2017 11:51

Autona vm -04 Aero aut. kiihdyttäessä pahimmillaan mAir 826 ja mReq 1149. Toisella vedolla mAir 1126 ja Pinl 1749. Voisiko kyseessä olla rikkinäinen IMMu :?: :oops:
9-5 Aero Wagon -04 stage 3

Avatar
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4200
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: mAir jää mReq:sta

Viesti Kirjoittaja vesa67 » La Touko 06, 2017 13:07

Toisen vedon lukemista päätellen immu on kunnossa. Mikä on ongelma ? Sekö että mair jää toisinaan selvästi mreqistä ? Jos tämä tapahtuu isommilla vaihteilla keskikierrosalueella niin tulppaa evap. Ohjeet foorumin haulla.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, NG9-3 Aero -03, NG9-3 Vector 1.9TiD -07

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit

Avatar
airo04
"Kaasari"
Viestit: 37
Liittynyt: La Syys 17, 2016 18:49
Paikkakunta: Joensuu

Re: mAir jää mReq:sta

Viesti Kirjoittaja airo04 » La Touko 06, 2017 16:55

vesa67 kirjoitti:Toisen vedon lukemista päätellen immu on kunnossa. Mikä on ongelma ? Sekö että mair jää toisinaan selvästi mreqistä ? Jos tämä tapahtuu isommilla vaihteilla keskikierrosalueella niin tulppaa evap. Ohjeet foorumin haulla.
Tuntus ettei oo joka kiihdytyksessä vetoja normaalisti. Mahdollisia syitä lienee monia. Eikös Pinl pitäis olla lähempänä 2000? :roll:
9-5 Aero Wagon -04 stage 3

Vastaa Viestiin