Kampiakselin hihnapyörän irrotus ?!

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
jupasaab
"Viggen"
Viestit: 519
Liittynyt: To Loka 22, 2009 14:12
Paikkakunta: Kotka

Kampiakselin hihnapyörän irrotus ?!

Viesti Kirjoittaja jupasaab »

Yritettiin tänään vaihtaa kampiakselin stefaa, mutta hihnapyörä ei lähtenyt millään pois... Yritettiin kolmella eri ulosvetäjällä, mutta hihnapyörän rikkoutumisen pelossa ei uskallettu vääntää enemmän. Onko hihnapyörän irrottamiseen joku ulosvetäjä, vai pitääkö vaan vääntää. Hihnapyörän takana näkyi jotain sikaliiman tapaista, joku meidän isi osaa on yrittänyt/korjannut vuodon liimalla !?! Paljon maksaa uusi hihnapyörä halvimmasta paikasta...
Sitä oikeaa etsiessä...
scorpio_88
"Hölösuu"
Viestit: 1500
Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 21:31
Paikkakunta: Pietarsaari

Re: Kampiakselin hihnapyörän irrotus ?!

Viesti Kirjoittaja scorpio_88 »

kyllä sen pitäisi lähteä ihan vetämällä ja todella kevyesti.. koitas ruiskuttaa jotain ruosteenirroittajaa sinne ja antaa vaikuttaa. sitten vasaralla muutama kopautus. kyllä se aika paljon kestää ennenkuin hajoaa se hihnapyörä. romuttamot eivät yleensä paljoa pyydä tuosta osasta. jos suostuvat erikseen myymään. esim. veljekset mäntykorpi kokkolasta on todella suositeltava paikka jos sattuu hajoamaan tuo hihnapyörä. ja sitten pikkuvinkki jos pyörä lähtee ehjänä irti: takapuolella olevat torx-kantaiset ruuvit kannattaa kiristää jos oisivat löystyneet. tiedä muutaman tapauksen jossa on päässyt löystymään ja syöneet itsensä lohkonseinän läpi. toivottavasti sait selvää näinkin epäselvästä kirjoituksesta.
9-5 Farkku, Aero/Hirsch Replica.
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4621
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Kampiakselin hihnapyörän irrotus ?!

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

kuumailmapistoolilla lämmittämällä on muutama hihnapyörä suostunut vasta lähtemään, ovat joskus niin kireillä toleransseilla
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
jupasaab
"Viggen"
Viestit: 519
Liittynyt: To Loka 22, 2009 14:12
Paikkakunta: Kotka

Re: Kampiakselin hihnapyörän irrotus ?!

Viesti Kirjoittaja jupasaab »

Lämmitettiin ja liotettiin kyllä, mutta ei liikkunut milliäkään. Täytyy hommata toinen pyörä ja ruveta tosissaan hommiin !
Sitä oikeaa etsiessä...
ylepola
"Tuplakaasari"
Viestit: 69
Liittynyt: Su Elo 14, 2011 08:36
Paikkakunta: Kangasala

Re: Kampiakselin hihnapyörän irrotus ?!

Viesti Kirjoittaja ylepola »

Kerrothan miten se oli kiinni kun saat irti. Itse uskon samankaltaiseen "tervaefektiin" kuin mitä minulla oli tuon korjattavana olevan V6 -moottorin kuutospytyn männän kanssa. Se oli nimittäin sylinterissä kiinni kuin tervattuna. Jos sovitus olisi ollut tuossa tapauksessa yhtä tiukka kuin on jossain akseli-hihnapyörä -yhdistelmässä niin irroittelisin sitä vieläkin...
Saab 9-5 3.0t V6. 45000 km konerempan jälkeen... Kerrassaan mukava peli!
Opel Vectra 2.2 DI toinen GM:n tuote toimii hyvin, mutta se turbon puute...
Cadillac SRX 3.6 kolmas GM:n tuote. Tässä ei turbon puute haittaa paljoa :)
Vastaa Viestiin