Auto 9-5 Wagon 2.0t, vm. 2002. Automaatti on pelannut aivan loistavasti tähän asti mutta tänään... Treeltä ajeltiin motaria ja pysähdyttiin ideaparkilla ja parkkipaikkaa etsiessä vaihteisto tuntu oudolta, kun kiihdytti vauhtia toimi ok mutta kun nosti jalan kaasulta "kolahti".. Toimi taas ihan ok kun lähdettii motarille kohti hyvinkäätä, ehkä vähän enemmän nykiviä vaihdot olivat kuin ennen.. mutta hetken ajon jälkeen syttyi palamaan moottorin vikavalo ja vaihteiston vikavalo ja vaihteisto meni sitten ilmeisesti Limp home tilaan ja ajeltiin sitten isolla pykälällä loppumatka.. Öljyt on vaihdettu laatikkoon viime talvena ihan kokonaan... Mitähän tuon kanssa pitäisi nyt tehdä? Hyvinkäällä asustelen joten onko mitään vinkkejä mistä tätä ongelmaa pitäis lähtee purkaan... Tai samanlaisii kokemuksia.. mun tuurilla koko laatikko sökönä ja omaisuus menetettynä
Tarkista ne öljyt ensin ja lisää jos puuttuu. Venttiilipesän kanssahan noissa on tuupannut olemaan ongelmia, kanadasta saa uudempaa ja toimivampaa venttiilipesää. Jos taas aski on antautunut, niin allekirjoittaneella on yksi irtoaski ilman venttiilipesää, hintakaan tuskin muodostuu esteeksi.
Saab huollossa käyty ja vikakoodi 0785 SLS Solenoidin vika.. Tuo poistettiin ja testattiin ja kiihdyyteltiin ja vaihteisto pelitti hyvin..?? Lopun alkua? =) Nyt sitten seurataan että palaako vika... Aamulla muuten kun lähdin korjaamolle, pelitti vaihteisto ok mutta vikavalot paloivat.
stara kirjoitti:tuskin itse laatikko palautuisi oireettomaksi vikaannuttuaan.
Kyllä tuo jumiva sls-solenoidi on ihan tunnustettu vika saabinkin suunnalta. Ja se tosiaan voi toisena päivänä toimia oireetta ja toisena päivänä takkuaa tolkuttomasti. Löytyy juttua muutamastakin viestiketjusta.
Pikaista apua kaivataan..automaattivaihteistohuollossa vaihdettiin nyt sitten uusi venttiilikoneisto ja nyt tilanne on oikeastaan pahempi. Laatikon ja koneen vikavalot palavat ja vaihteisto on koko ajan limp home tilassa... eli nyt mennään koko ajan nelonen silmässä. Korjaamolla sanoivat että seuraavaksi pitäisi alkaa tekemään sähkötöitä eli alkaa mahdollisesti uusimaan sähköjohtoja.. mutta eivät tee niitä. Pitääkö tämä uusi venttiilikoneisto jotenkin ohjelmoida että alkaa toimimaan?? vai pitäiskö mennä ihan heittämällä toimintaan?? Tämä ei nyt ainakaan mennyt.. Nyt en kyllä yhtään tiiä että mitä pitäisi tehdä... olisiko hyviä vinkkejä?
A-laatikkoon on tullut useampikin ohjelmapäivitys, olen vain kuullut täällä, että merkkiverstaat sanovat "EI" ole, mutta se on paskapuhetta autosi on 2002 ja sen voi ohjelmapäivittää ainakin asteittain siihen viimeiseen ohjelmaan.
Nyt en sano, että vika parantuisi sillä, mutta loota toimii parhaiten vikalla ohjelmalla.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Jos vaihdettu uudempi venttiilipesä, se vaatii myös uudemman johtosarjan venttiilipesältä ensimmäiseen liittimeen. Tech2:lla laatikon ohjausyksikön nollaus ja viimeisimmät päivitykset sisään. Lisäksi totutusajo wis:n ohjeiden mukaan.
Kiitos, on tää tämmästä, rahaa menee ja hermot =) Yritetään ensi viikolla taas korjaamolla tutkia ja päivitellä näitä. Tuosta johtosarjasta en tiiä, sellaista ei ainakaan kuulunut tuohon venttiilipesään. Auto ilmoittaa myös ilmamassamittarivikaa, voiko tämä liittyä automaatin ongelmiin, kuulostaa kaukaa haetulta?
itse joskus vaihdellu noita solenoideja...jopa ihan onnistuneestikkin...helppo mitata... yleensä käämit paskana... pitäs näyttää 12ohmii...näyttänny joskus jopa 1-2ohmii se rikkinäinen ja tämä oolu yleensa aina se lock up solenoidi
se93tbo kirjoitti:lisätään vielä....automaattiaskin korjauksessa tulee sit oikeesti noudattaa todella tarkkaa puhtautta...ei kestä sit kyl yhtää ylimmäärästä paskaa
Tämä. Kun sen venttiilipesän kannen avaa niin loota pitää olla hyvin pestynä ettei siitä pääse sontaa tippuun sisään. Makso varmaan jonku tonnin se uus venttiilipesä?
Allekirjoittaneella on kanssa 02 automaatti johon on merkkihuollossa päivitetty uudempi softa ja esim TCS käytös muuttui huomattavan paljon paremmaksi.
Jeps... pattitilanne jatkuu... venttiilikoneiston vaihdon jälkeen tilanne siis huonompi kuin ennen. Limp-home tila päällä koko ajan. Saabilla vikatilaa nollattu mutta palaa heti päälle kun laittaa vaihteen silmään. Ennen venttiili/solenoidipaketin vaihtoa toimi siis aika-ajoin aivan normaalisti, ilman häiriöitä. Välillä meni siis vikatilaan mutta nollaantui taas toimiakseen aivan normaalisti, laatikko toimi siis välillä ihan kuin uusi, nyt ei.. Nyt sitten sähkötkin ilmeisesti tulee sinne venttiilikoneistolle ihan normaalisti. Onkohan tässä jokin väärinkytkennän mahdollisuus? tiedä tästä sitten, paljonkohan maksaa kun tään vie paalaamolle?