Takaiskuventtiileistä

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
yxipexi
"Ruisku"
Viestit: 128
Liittynyt: Su Heinä 10, 2011 08:21
Paikkakunta: Tikkakoski

Takaiskuventtiileistä

Viesti Kirjoittaja yxipexi »

Minkäslainen on tuo paine jolla tuon takaiskuventtiilin(leiden) tulisi avautua.
Läppäkotelon ja venttiikopan välissä oleva avautuu kevyellä imaisulla hiukan valskaa kun puhaltaa, juuri huomaa.
Ilmamassamittarin ja vänkärin puolen valaisimen välissä oleva venttiiliä sitävastoin ei saa auki kun oikein ;) kielen kanssa pelaten posket lomollaan jos sittenkään.

Tulisko kaikkien avautua samanlaisella suht kevyellä imaisulla.
Oire jonka takia näitä kyselen ja imutellut on seuraava.
Kiihdyttäessä vaikka kolmosella voimakkaammin ja vaihdettaessa neloselle veto ei ole heti vaan kone "onnahtaa" ennekuin alkaa taas vetämään. Ja tätä ei tapahdu aina
Samoin kun kevyesti painaa kaasua että moottori alkaa vetämään tuntuu pieni nypytys, ihan kuin moottori heilahtelis kumeissaan mutta se on kyllä tukevasti paikoillaan.
Liekö ominaisuus?

että semmosta, ja nyt vaan ootellaan
Pirttta
"Turbo"
Viestit: 229
Liittynyt: Pe Loka 29, 2004 23:23

Re: Takaiskuventtiileistä

Viesti Kirjoittaja Pirttta »

Kiihdyttäessä vaikka kolmosella voimakkaammin ja vaihdettaessa neloselle veto ei ole heti vaan kone "onnahtaa" ennekuin alkaa taas vetämään. Ja tätä ei tapahdu aina
Samoin kun kevyesti painaa kaasua että moottori alkaa vetämään tuntuu pieni nypytys, ihan kuin moottori heilahtelis kumeissaan mutta se on kyllä tukevasti paikoillaan.
Liekö ominaisuus?

Minäkin rassassin ja imeskelin noita venttiilejä jonkin aikaa sitten koska ne olivat aika jumissa, mutta sitten ne alkoivat toimimaan sillä hetkellä ihan kevyesti. Mutta en tiedä ovatko kunnossa kuitenkaan. (varmaan pitäisi uusia)
Mutta tuo sama ongelma on minullakin tuossa kiihdytyksessä, kun ajan etanolilla, kummalla sinä?
Samaten tuota nypytystä oli myös jossain vaiheessa.
Oletko pannut mieleen, nyykähtääkö koskaan kylmällä koneella?
Missä kunnossa sulla on kaasuläppäkotelo?
Saab NG 9-5 2.0T MY11
Ex: Saab 96, Saab 99, WV Jetta, 2xWV Passat, Saab 9-3, Saab OG 9-5 Aero, Saab NG 9-3 Aero
yxipexi
"Ruisku"
Viestit: 128
Liittynyt: Su Heinä 10, 2011 08:21
Paikkakunta: Tikkakoski

Re: Takaiskuventtiileistä

Viesti Kirjoittaja yxipexi »

Polttoaine 95E.
Mielestäni tuo kyykähdys on ollut myös kylmällä mutta en 100 varma nyt kun kysyit.
Läppäkoteloon en ole kurkistanut, auto on ollut vasta pari kuukautta 10000 km olen ajellut. Tietynlaista nykimistä, onnahtelua on ollut kun vaikka 100:n vauhdissa pumppaile kaasupolkimella,
Siis kaikki noi venttiilit pitäisi toimia "herkästi! , eli taitaa mennä vaihtoon.
Tuo kiihdyttäessä tapahtuva nykiminen ilmenee n. 2000 r kieppeillä ja selkeimmin 3. vaihteella liekö muilla nyikkään.
white9-5
"Hölösuu"
Viestit: 1312
Liittynyt: Ti Maalis 01, 2005 17:44
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Takaiskuventtiileistä

Viesti Kirjoittaja white9-5 »

Mistäpäin olet imenyt/puhaltanut niitä venttiilejä? jos läppäkotelon takaa vain irti ja sieltä puhaltelet/ imet niin ei kuulukkaan kulkea mihinkään suuntaan, koska takaiskut on vastakkain. Ota puolivälistä se t-haarankin letku irti niin pääset testaamaan molemmat.
Saab 9-3 SC Aero BioPower A5 MY09 JC Performance
Saab 9-3 SS Linear M6 MY08
yxipexi
"Ruisku"
Viestit: 128
Liittynyt: Su Heinä 10, 2011 08:21
Paikkakunta: Tikkakoski

Re: Takaiskuventtiileistä

Viesti Kirjoittaja yxipexi »

OK. Luulin että se systeemi imee tankista jotain ja reitti ois auki siihen suuntaa.
yxipexi
"Ruisku"
Viestit: 128
Liittynyt: Su Heinä 10, 2011 08:21
Paikkakunta: Tikkakoski

Re: Takaiskuventtiileistä

Viesti Kirjoittaja yxipexi »

Kas, siellähän oli joku magvena tukkeena :D.
Laiskasti toimii lähempänä turboa oleva.
Taaempi ei päästä läpi , onkos tuolla läppäkotelossa myös jokin juttu joka tukkisi putken toisen pään?
En saanut sitä letkua irti tällä yrittämällä.
Vastaa Viestiin