Mitkä lasinpyyhkijät?

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
kooamas
"Aero"
Viestit: 313
Liittynyt: La Elo 16, 2003 17:24

Mitkä lasinpyyhkijät?

Viesti Kirjoittaja kooamas »

Pitäisi uusia vm. -06 femmaan lasinpyyhkijät. Ovat vielä koukkukiinnityksellä, mutta etsinnässä on kuitenkin ns. uudenmalliset "litteät" (joustavat tai miksi niitä nyt kutsutaan) pyyhkijät. Mitäs siis suosittelette ja minkä mittaisina (550 ja 580 näyttävät molemmat sopivan)?
eklunto1
"Hölösuu"
Viestit: 1081
Liittynyt: To Maalis 10, 2005 19:48
Paikkakunta: Vantaa

Re: Mitkä lasinpyyhkijät?

Viesti Kirjoittaja eklunto1 »

Itselläni Bosch S20 "litteät". Pekääjän puolen sulka ei taivu riittävästi pyyhkiäkseen aivan lasin reunan. Saabin reunoilta voimakkaasti kaartuva tuulilasi on ongelmallinen noille litteille suillle. Itse suosittelen ostamaan perinteiset sulat.
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5262
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: Mitkä lasinpyyhkijät?

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

Erinäisten testien jälkeen nyt boschin aerotwinit, hyvin ovat toistaiseksi sutineet. Katsotaan mitä sitten räntäkeleillä.

-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
kooamas
"Aero"
Viestit: 313
Liittynyt: La Elo 16, 2003 17:24

Re: Mitkä lasinpyyhkijät?

Viesti Kirjoittaja kooamas »

eklunto1 kirjoitti:Pekääjän puolen sulka ei taivu riittävästi pyyhkiäkseen aivan lasin reunan. Saabin reunoilta voimakkaasti kaartuva tuulilasi on ongelmallinen noille litteille suillle.
Tämän olen huomannut itsekin, eli paikallaan tällä hetkellä juurikin litteät sulat. Ongelma (jos nyt sellaiseksi voi kutsua) esiintyy kuitenkin vain pelkääjän puolen ikkunan alareunassa, joten eipä tuo minua ainakaan haittaa.

Minkäs mittaiset sulat tuohon kannattaa hankkia? Itselläni paikallaan on tällä hetkellä kuskin puolella 560mm ja pelkääjän puolella 580mm, enkä tiedä miksi, entisen omistajan peruja.
eklunto1
"Hölösuu"
Viestit: 1081
Liittynyt: To Maalis 10, 2005 19:48
Paikkakunta: Vantaa

Re: Mitkä lasinpyyhkijät?

Viesti Kirjoittaja eklunto1 »

Osa käyttää eri mittaisia sulkia. Itse ole laittanut 575:set kummallekkin puolelle. Nykyään noiden 575:n saatavuus on mielestäni heikompaa.
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6483
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Mitkä lasinpyyhkijät?

Viesti Kirjoittaja Eski »

Itse olen käyttänyt GM:n orggis-lötköjä, jotka saa PCS:ltä noin 50 eur/pari:
http://shop.speedparts.se/sv/prod/9-5-9 ... 2efa67aa57

Toimivat hyvin ja ovat kestävät pitkään. Pyyhikivät molemmin puolin reunoja myöten. Boschin sulkia en osta enää ikinä, jos vain vaihtoehtoja löytyy.

Eski
kooamas
"Aero"
Viestit: 313
Liittynyt: La Elo 16, 2003 17:24

Re: Mitkä lasinpyyhkijät?

Viesti Kirjoittaja kooamas »

Eski kirjoitti:Itse olen käyttänyt GM:n orggis-lötköjä, jotka saa PCS:ltä noin 50 eur/pari:
http://shop.speedparts.se/sv/prod/9-5-9 ... 2efa67aa57

Toimivat hyvin ja ovat kestävät pitkään. Pyyhikivät molemmin puolin reunoja myöten. Boschin sulkia en osta enää ikinä, jos vain vaihtoehtoja löytyy.

Eski
Minkä mittaiset nuo orkkikset ovat ja ovatko siis koukkukiinnityksellä vai sillä "uudemmalla"?
blair
"Viggen"
Viestit: 556
Liittynyt: Ke Maalis 09, 2011 20:59
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Mitkä lasinpyyhkijät?

Viesti Kirjoittaja blair »

Kiinnostaa tämä minuakin, kävin paikallisessa Hessumobiilissa ja kaveri ei kyllä ihan varmasti osannut sanoa mitä sulkaa olisi pitänyt myydä, joten lopputulos oli että sulkia ei löytynyt.

VArmaan noita orggis lötköjä saa marmoriltakin, onko hinnasta tietoa? Marmori lähempänä kuin PCS.
-blair

Saab 9-5 Wagon 2,3t A Vector MY2007, stage 1
Ex - Saab 900 2.0 MY1987
VileCreature
"Turbo"
Viestit: 202
Liittynyt: Su Joulu 26, 2004 02:48
Paikkakunta: Vantaa

Re: Mitkä lasinpyyhkijät?

Viesti Kirjoittaja VileCreature »

Valeon Xtrimit oli itellä, vanhojen mittojen mukaan Motonetin hyllystä lähimmät vastaavat.

Toimivat hyvin sen aikaa mitä kestivät, joka tässä tapauksessa oli noin puoli vuotta. Kun sitten lähtivät menemään huonoksi, niin menivät noin kuukaudessa aivan käyttökelvottomiksi.

Championin EasyVisioneja kannattaa välttää kuin ruttoa. Aivan ala-arvoset, jättävät kiinnityspisteen kohdalle leveätä rantua, ja muutenkin heppoisen oloiset. Itellä oli nuo aluksi, ja vaihdoin Valeoon ne noin viikon käytön jälkeen.

Jostain kuulin jotain huhua, jotta olisi nykyisin ihan normaali kestoikä toi noin puoli vuotta noille sulille. Omalla kohalla ennen ainakin kestäneet vähintään vuoden aina pari, joten vähän ihmetyttää tuommonen puhe puolesta vuodesta.
MY07 Saab 9-3 SC Aero
'74 Saab Sonett 3
'99 Honda CBR600 F4
(ex #4551)
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Re: Mitkä lasinpyyhkijät?

Viesti Kirjoittaja peinu »

Ostin viimeviikolla JKL minimanista lötköt 10€ /2 kpl. Norm. 5.90€/kpl. Toimivat kuin unelma. Ei äännä, toimii kaikissa nopeuksissa, eikä lähde irti. Niisä on tuplavarmistus: kliksahtaa koukkuun ja rungossa vielä suojakupu. Kestotestiä, eikä talviominaisuuksia vielä testattu.

Edit:
Edelliset minimanin lötköt oli mulla 2 vuotta. Hyvin pyyhki vieläkin, mutta pari vikaa nissä oli. Pari kertaa lähti valumaan koukusta, muttei pudonnut. Kovemimssa vauhdeissa alkoi naputtamaan tuulilasin reunaan mikä oli todella ärsyttävää, joten sanonpa, että älkää ottako semmoisia sulkia, missä liitos on rungon vieressä, vaan semmoiset missä liitos on suoraan keskellä runkoa.

Toisessa autpssa on kaksi vuotta vanhat Bilteman lötköt, mitkä vaihdan myös minimanin lötköihin kunhan viitsin.

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Avatar
CDTA
"Hölösuu"
Viestit: 2645
Liittynyt: Pe Kesä 16, 2006 12:24
Paikkakunta: Susiraja

Re: Mitkä lasinpyyhkijät?

Viesti Kirjoittaja CDTA »

Halpahallin ruodottomat täälläkin ollu nyt jotain parivuotta, olikohan 5-6€ kappale, pyyhkii hyvin :idea:
Ja jos näitä JOUTUU vaihtamaan vuoden- tai vaikkapa puolenvuodenvälein niin...

Ööö: Näin siis tonnarissa, femmassa kaikki on varmaan toisin :oops:
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5649
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: Mitkä lasinpyyhkijät?

Viesti Kirjoittaja tturku »

Femmassa taitaa olla vähän suorempi tuulilasi kuin og9-3:ssa. Itse kokeilin kolkkiin Alpha merkkisiä lötköjä jotka eivät toimineet sitten tippaakaan. Jättivät vesiläiskiä juuri sopivasti näkökenttään, ei vain tainut paine jakautua tasaisesti. 2 eri kiinnitystä ehdin kokeilla ja kumpikaan ei toiminut. Kiinnitys sulkaan keskeltä. Nyt pyyhkii GM merkkinen :) jäykkärunkoinen marmorilta ostettu ja toimii hyvin. taisi 8 euroa kpl köyhtyä niistä.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6483
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Mitkä lasinpyyhkijät?

Viesti Kirjoittaja Eski »

kooamas kirjoitti: Minkä mittaiset nuo orkkikset ovat ja ovatko siis koukkukiinnityksellä vai sillä "uudemmalla"?
En muista mittaa, mutta GM-orggislötköt löytyy molempiin varsiin ja ainakin meidän M2007:ssa on vielä koukkukiinnitys.

Eski
Subonaattori
"Aero"
Viestit: 358
Liittynyt: Ke Helmi 04, 2004 18:49
Paikkakunta: Alavus

Re: Mitkä lasinpyyhkijät?

Viesti Kirjoittaja Subonaattori »

Boschin sulkaosa on aivan liian kovaa kumia alkaa sulka pomppimaan ja muutenkaan ei pyyhi kunnolla. mutta sulan rakenne on laadukas.
Championeissa on taas lötkö sulan rakenne aivan surkee mut sulan kumi on paras ja kestävin. Pyyhkii todella hyvin ja pitkään.
Championeissa perinteinen sulka on huippu vaihtoehto.
Valeon sulat on mielestäni ylihintaisia kestoikäänsä nähden pyyhkii aluksi komeesti, mutta ei kauaa.
Olen tormännyt vähän samanlaiseen ilmiöön, että noita ei minkään merkkisiä sulkia marketeista kun on ostellu niin monesti oon ollu tyytyväisempi toimintaan kun vertaa noihin ylihintaisiin merkkisulkiin.
ylipaine=ylivoimaa!
SAAB 9-5 Wagon Automatic BioPower MY02
#2269
kooamas
"Aero"
Viestit: 313
Liittynyt: La Elo 16, 2003 17:24

Re: Mitkä lasinpyyhkijät?

Viesti Kirjoittaja kooamas »

Subonaattori kirjoitti: Olen tormännyt vähän samanlaiseen ilmiöön, että noita ei minkään merkkisiä sulkia marketeista kun on ostellu niin monesti oon ollu tyytyväisempi toimintaan kun vertaa noihin ylihintaisiin merkkisulkiin.
Kertokaas pk-seutulaiset, mistä halpahalleista täältä kannattaa tuollaisia hyviä merkittömiä sulkia bongailla? Minimaneja ei täällä ainakaan taida olla..
Vastaa Viestiin