RE 85 ja karstan kierto koneessa?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2947
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
RE 85 ja karstan kierto koneessa?
Nyt on tänne periferiaankin tullut myyntiin RE85:sta, joten siihen pitäis kai siirtyä. Foorumilta tietoa haettuani olen päässyt käsitykseen, että etanolilla ajaessa pannusta lähtee karstat, ainakin palotilasta. Voiko nämä aiheuttaa jotain koneen öljynkierto murhetta vai palaako ne kököt ja poistuu putkesta Garrettia rikkomatta?
Mitenkäs tämä kuuluisa liotushoito männänrenkaiden irrotamiseksi kannattaisi ajoittaa, kun kerran etanolilla aletaan kurvailla? Tulisi samalla palotilan alapuolinen osa myös putsattua.. Pitäiskö varoilta käyttää öljypohja irti, vaikka pitäisi olla ns. huohotinongelmavapaa versio... Ekaksi muutama tankillinen etanolilla ja sitten STP Flushit koneeseen ja uudet öljyt vai mikä olisi järkevä järjestys? Vai onko tähän tarvetta? Kone ei savuta, mutta aavistuksen tuntuu öljyä poistuvan jonnekin. Coolerin mutkan jälkeen imusarjaan lähtevässä letkussa oli pikkuisen öljyä, ei mitenkään kamalia määriä kuitenkaan...
Haulla on nyt päivä foorumilla notkuttu ja tietoa imuroitu, joko en osannut sitä poimia tai sitten en sitä löytänyt.
Mitenkäs tämä kuuluisa liotushoito männänrenkaiden irrotamiseksi kannattaisi ajoittaa, kun kerran etanolilla aletaan kurvailla? Tulisi samalla palotilan alapuolinen osa myös putsattua.. Pitäiskö varoilta käyttää öljypohja irti, vaikka pitäisi olla ns. huohotinongelmavapaa versio... Ekaksi muutama tankillinen etanolilla ja sitten STP Flushit koneeseen ja uudet öljyt vai mikä olisi järkevä järjestys? Vai onko tähän tarvetta? Kone ei savuta, mutta aavistuksen tuntuu öljyä poistuvan jonnekin. Coolerin mutkan jälkeen imusarjaan lähtevässä letkussa oli pikkuisen öljyä, ei mitenkään kamalia määriä kuitenkaan...
Haulla on nyt päivä foorumilla notkuttu ja tietoa imuroitu, joko en osannut sitä poimia tai sitten en sitä löytänyt.
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Re: RE 85 ja karstan kierto koneessa?
Pitää paikkansa, parin tankilisen jälkeen mäntien laki hohti puhtaana.
Mulla on sellainen teoria että sama etanoli joka sekoittuu öljyyn ja ohentaa sitä kiertää myös koko koneessa ja pesee sitä samoin kuin nuo ihmeaineet.
Sekin oli todettavissa että vajaan kymppitonnin ajetut ölpät joita olin loppumatkan ohentanut neljällä tankkauksella E85:sta, olivat melkoisen luirua tavaraa ja todella mustaa.
Oliskohan se ihan tervettä varmistelua T7 koneissa muutaman tankillisen jälkeen tarkistaa se imusihti.
Ja jopa sekin huhu tuntuu olevan tosi että tankista lähtee paskot liikkeelle etanolilla.
300tkm ajettu auto ja tuntemattoman ikäinen suodatin meni ihan oikeasti tukkoon kun bensa-adaptaatio oli varkain noussut 15% ja suodattimen vaihdon jälkeen näytti menevän miinukselle välittömästi.
Mut on se muuten mahtavaa ainetta, talvikäyttö on vielä kyllä kokeilematta tolla T5 E85 softavirityksellä. Vakiokytkinkin alkoi luistamaan ihan pyytämättä.
Mulla on sellainen teoria että sama etanoli joka sekoittuu öljyyn ja ohentaa sitä kiertää myös koko koneessa ja pesee sitä samoin kuin nuo ihmeaineet.
Sekin oli todettavissa että vajaan kymppitonnin ajetut ölpät joita olin loppumatkan ohentanut neljällä tankkauksella E85:sta, olivat melkoisen luirua tavaraa ja todella mustaa.
Oliskohan se ihan tervettä varmistelua T7 koneissa muutaman tankillisen jälkeen tarkistaa se imusihti.
Ja jopa sekin huhu tuntuu olevan tosi että tankista lähtee paskot liikkeelle etanolilla.
300tkm ajettu auto ja tuntemattoman ikäinen suodatin meni ihan oikeasti tukkoon kun bensa-adaptaatio oli varkain noussut 15% ja suodattimen vaihdon jälkeen näytti menevän miinukselle välittömästi.
Mut on se muuten mahtavaa ainetta, talvikäyttö on vielä kyllä kokeilematta tolla T5 E85 softavirityksellä. Vakiokytkinkin alkoi luistamaan ihan pyytämättä.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2947
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Re: RE 85 ja karstan kierto koneessa?
Eli mitäs lukuja Opensidistä seurataan, jolla tiedetään bensasuodattimen olevan tukossa? Olkoonkin, että suodatin on vain n. 20 tkm ollut käytössä vaihdon jälkeen, mutta jos se tankin kökkö lähtee liikkeelle...
Ja mites se oli toi öljypohjan irroitus, eikös sen pitäis tulla tässä vehkeessä irti ilman apurungon irroitusta?
Ja mites se oli toi öljypohjan irroitus, eikös sen pitäis tulla tässä vehkeessä irti ilman apurungon irroitusta?
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Re: RE 85 ja karstan kierto koneessa?
Aikanaan saamani suositus oli vaihtaa polttoainesuodatin jokatapauksessa parin ensimmäisen etanolitankillisen jälkeen. Uuteen (15€) verrattuna vastus oli puhallettuna huomattavissa, mutta ajossa ei.
Öljypohja lähtee irti kunhan pakoputken alkuosuus on ensin irroitettu pois tieltä.
Öljypohja lähtee irti kunhan pakoputken alkuosuus on ensin irroitettu pois tieltä.
--Hannu H #1020
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
Re: RE 85 ja karstan kierto koneessa?
Amul lähtee ryömimään selkeästi plussalle, olettaisin.
Ohjeissa öljypohjan irrotus paikoillaan vaatii koneen nostoa jakopäästä hieman että pääsee kaikkiin pultteihin käsiksi ja saa pohjan ujutettua pois paikoiltaan ilman apurungon irrotusta.
Ohjeissa öljypohjan irrotus paikoillaan vaatii koneen nostoa jakopäästä hieman että pääsee kaikkiin pultteihin käsiksi ja saa pohjan ujutettua pois paikoiltaan ilman apurungon irrotusta.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: RE 85 ja karstan kierto koneessa?
Etanoli yksi vahvimmista liuottimista ja käytetään yleisesti erilaisten rasvojen liuottamiseen eli puhdistukseen.
Tämä mielessä kun läträtään sen viinan kanssa
Omassa moottorissa ainakin männänpäät on puhtaat noesta eli alumiinin harmaat.
Jos moottori "syö" öljyä niin se viittaisi vahvasti että moottorissa on siis karstaa joka liuotus hoidolla lähtee sieltä jossakin vaiheessa liikkeelle.
Jos turbo ehjä ja huohotus kunnossa niin sieltä on todennäköisesti öljyrenkaat kuoleentuneet.
Tämä mielessä kun läträtään sen viinan kanssa
Omassa moottorissa ainakin männänpäät on puhtaat noesta eli alumiinin harmaat.
Jos moottori "syö" öljyä niin se viittaisi vahvasti että moottorissa on siis karstaa joka liuotus hoidolla lähtee sieltä jossakin vaiheessa liikkeelle.
Jos turbo ehjä ja huohotus kunnossa niin sieltä on todennäköisesti öljyrenkaat kuoleentuneet.
Saab 9-5 2.0t 1998
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2947
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Re: RE 85 ja karstan kierto koneessa?
Mites nämä öljyrenkaat, "toipuuko" ne mahdollisesti etanoli kylvyssä tai näillä moottorinputsaus mömmöillä? Vai meneekö pata aukaisuun (ei kiitos...)
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Re: RE 85 ja karstan kierto koneessa?
Valitettavasti ei ole mitään muuta mahdollisuutta kuin uusia männänrenkaat
Saab 9-5 2.0t 1998
Re: RE 85 ja karstan kierto koneessa?
Oletteko havainneet, että Re85 käytön myötä paloäänet olisivat erilaiset kuin bensalla tai että ne jotenkin muuttuisivat ajan myötä? Itse olen ihmetellyt metelin kasvamista etanolilla. Ilmiö tuli esiin vasta kun PA-suodin meni tukkoiseksi ja samalla meno hyytyi. Suotimen vaihdon jälkeen suorituskyky palautui, mutta karkea (ploplottava) ääni kuormituksessa jäi päälle. Bensalla tuota ei esiinny. Kone on korkeapuristeinen (-99) ja softa NON TCS Biopower (.46S), jossa tarvittavat muutokset korkeapuristeiselle koneelle ja punaisille suuttimille. Lähtökohtaisesti palotilat aika pirun karstaiset - nyt en ole vähään aikaan katsonut.
#4239
9-5 2.3TA Vector -02
9-5 2.3TA Vector -02
Re: RE 85 ja karstan kierto koneessa?
Kokeile vaihtaa öljyt jos yli 5tkm ajetut. Itelläni muuten ihan sama setuppi, punaiset ruutat, 3.5bar bensanpaineensäädin (vakio tais olla 3?) ja kyseinen puukotettu non-TCS softa. Tilasin just uuden bensapumpun. Vanha pumpero alkanut vinkumaan enempi ja enempi. Sitä se etanoli teettää.
99T-museopeli
Re: RE 85 ja karstan kierto koneessa?
X-1R -BENSIINIBOOSTERIA tankkiin, niin voitelee kaiken muun lisäksi pumpun.Passi kirjoitti:Tilasin just uuden bensapumpun. Vanha pumpero alkanut vinkumaan enempi ja enempi. Sitä se etanoli teettää.
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
#3873
-Rane-