Viimeinen harjaton pikapesu?

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
vppelt68
"Turbo"
Viestit: 215
Liittynyt: To Syys 23, 2004 12:11
Paikkakunta: Lieto

Viimeinen harjaton pikapesu?

Viesti Kirjoittaja vppelt68 »

Käytin wagonini Liedon Shellin pikapesussa, otin harjattoman esipesun johon harjoilla varsinainen heti perään. Puhdasta tuli ja jatkoin reissua, kaupan pihalla takaluukun avattuani huomasin takaluukun sisäpuolisen verhoilun olevan koko alareunan matkalla likomärän. Olihan siinä harjattomassa pesussa aikamoinen paine, en hauku Saabin tiivisteitä sen enempää. Onneksi huomasin sen ihan heti, että sai kotipihalla jättää luukun kunnolla raolleen kuivumaan ettei ala verhoilu homehtua. Tuli vaan mieleeni kysäistä että minkälainen ruosteenesto näissä -02 mallin vehkeissä on :?: Onko jotain vakioputsattavia kohtia joihin ei tavallinen pesu riitä :?:
Terv. V-P
#2160
toistaiseksi ei Saabia :-(
jari
"Aero"
Viestit: 401
Liittynyt: Ti Elo 19, 2003 12:30
Paikkakunta: 81720

ihan tavallista

Viesti Kirjoittaja jari »

itse jouduin käymään silikonilla molemmat takalamput ympäriinsä koska jo sateella meni vesi lamppuihin sisälle ja siitä luukun sisään ja veden poistuessa aina luukku avatessa joko niskaan :lol: tai maahan kasteli koko luukun verhouksen.

oli noloa avata pesun jälkeen luukku ja laskea ämpärillinen vettä ulos :lol:

taisi viime talvena pakkanen rikkoa toisen luukun lampuista jäätyessään pesuvedestä enää toinen vain palaa. no johan tuo aero on vanha auto onhan niissä vikoja.
tm700
"Kaasari"
Viestit: 8
Liittynyt: Su Kesä 06, 2004 19:38
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja tm700 »

Sama täällä -aina- takaluukun ala-osa märkänä pesun jälkeen.
anttipa
"Saabisti"
Viestit: 598
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 16:36
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja anttipa »

Wagonin luukun sisään tahtoo kertyä kosteutta ja varsinkin alakulmissa on herkkä paikka ruosteelle kun korimassa on jäänyt muutaman sentin matkalta vajaaksi.
Edellinen autoni oli -00 wagon, ja siihen oli jo ilmestynyt luukun alanurkkiin maaliin pienet halkemat. Kun rapsautti maalin pois halkemasta, niin sieltä löytyi pieni ruskea täplä. Otinkin sitten luukun verhoilun pois ja ruostesuojasin luukun sisustan kunnolla sekä täppäsin ulkopuolen pohja- ja pintamaalilla.
#1433 Antti Päivärinta, 050 4023 470
900 T16 A cab -92, 9000 CDE 2,3 T -96, 9-5 Aero 4d -05, 9-5 "2,0t" -02 Tech2
Purkuosia: 9-5 -98-05, 9000 -95-98, ng900, og900
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Mä käytin Sport Sedanin ekan kerran pesussa viime viikonloppuna Etelä-Haagan Shellillä. Koska maalipinta kuulemma kovettuu vasta puolen vuoden kuluttua, valitsin pesuohjelmaksi harjattoman pesun. Ja arvatkaako tuliko puhdasta? P :evil: sk :evil: n marjat :!: :evil:

NG900:n mä vien aina hienovaraiseen harjapesuun.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Taxi
"Kaasari"
Viestit: 27
Liittynyt: Ti Syys 21, 2004 20:38
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Taxi »

Ainakin nämä neste quickshoppien pesukoneiden harjaton pesu on yks iso vitsi. Pesun jälkeen auton kylki on todella tyylikäs seeprakuvioinen... Pehmoharjapesu on ainoa konepesu mitä voi edes harkita.
AC
"Saabisti"
Viestit: 2117
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 14:47
Paikkakunta: Kpää

Viesti Kirjoittaja AC »

Autohan pestään itse, harjalla, autoshampoolla ja painepesurilla. :wink:
Kolmen vuoden sisään on kerran pitänyt pestä (harjallisessa) koneessa, kun oli pitkään huonot kelit.
BMW 320dA Coupe LCI
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

AC kirjoitti:Autohan pestään itse, harjalla, autoshampoolla ja painepesurilla. :wink:
Joo, paitsi jos on firman bensakortti, jolla voi käydä pesettämässä auton jokaisessa Shellin pikapesulaitteessa :wink:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Vastaa Viestiin