keula rutisee..
keula rutisee..
on varmasti aiheesta ollut juttua mutta en löytänyt tähän hätään eli ongelma on se että etupäässä rusahtaa hidastetöyssystä ajettaessa kuskin puolelta. aikaisemmin se vain kolahti ja nyt ikäänkuin rusahtaa. pikaisesti tutkittuna koiranluut näytti ehjiltä. mikäs siellä sitten vois olla vialla
9-5
Ford F250
Ford F250
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2947
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Re: keula rutisee..
Koiranluun jälkeen vaihtoehtona olisi esim. vaihteiston etutuki. Eli vaihdelaatikosta suoraan auton keulaan päin oleva "tanko", jossa vaimennin kumit alkaa olla loppu. Yksi vaihtoehto on myös kallistuksenvakaajan tukikumit, parhaiten pääset tutkimaan, kun otat pyörän irti ja seuraat siitä koiranlulta lähtevää kallistuksenvakaajaa siihen saakka, missä se on apurungossa kiinni.
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Re: keula rutisee..
Aika usein syyllinen etupään rutinaan on iskaritolpan yläpään laakeri:
http://shop.speedparts.se/sv/prod/900-9 ... -2010.html
Eski
http://shop.speedparts.se/sv/prod/900-9 ... -2010.html
Eski
Re: keula rutisee..
o rait kiitos, voi olla että molemmissa vikaa. mites toi vaihteiston etutuki saako siihen pelkän puslan vai tuleeko siihen koko käpälä? motonetissä ei näyttänyt olevan..
ja sit etuiskarin yläpään laakerin vaihto miten todennäköistä on että joutuu myös kumit vaihtamaan, pelkkä laakerihan ei kallis ole. tuo tirskunta vois tosta laakerista kuulua..
ja sit etuiskarin yläpään laakerin vaihto miten todennäköistä on että joutuu myös kumit vaihtamaan, pelkkä laakerihan ei kallis ole. tuo tirskunta vois tosta laakerista kuulua..
9-5
Ford F250
Ford F250
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2947
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Re: keula rutisee..
Orkkiksena tulee koko käpälä, mutta muistaakseni siihen saa myös uretaaniset sisuskalut. Tällöin ilmeisesti kesto parempi ja hinta halvempi... Viisaammat korjatkoon, mikäli muistin väärin.
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Re: keula rutisee..
Vaihteiston tukipalikoita löytyy ainakin PCS:ltä (todnäk halvemmalla kuin marmoritiskiltä):
http://shop.speedparts.se/sv/prod/9-5-9 ... 57b9f9d7e4
Iskarin yläpään laakerit alkavat rutista hajotessaan ja yleensä on riittänyt pelkän laakerin uusiminen. Etutolpan joutuu irroittamaan, mutta se ei ole kovin paha homma, kun koko tolppaa ei tarvitse purkaa palasiksi.
Eski
http://shop.speedparts.se/sv/prod/9-5-9 ... 57b9f9d7e4
Iskarin yläpään laakerit alkavat rutista hajotessaan ja yleensä on riittänyt pelkän laakerin uusiminen. Etutolpan joutuu irroittamaan, mutta se ei ole kovin paha homma, kun koko tolppaa ei tarvitse purkaa palasiksi.
Eski
Re: keula rutisee..
Löysin tuon oman ongelmani, joka aikoinaan häiritsi, kannattaa tarkistaa:
Pirttta kirjoitti:Nyt löytyi vika oikean etupään narahteluun Länsi-Auto Variston 10 kohdan ilmaistarkistuksessa lauantaina.Pirttta kirjoitti:Mulla sama ongelma, alustasta kuuluu ikävän kuuluista narinaa, ikäänkuin sopivassa kohdassa kierre hankaisi jotain vasten. Ääni kuuluu edestä kuljettajan puolelta ja myös pienellä nopeudella, pienissä kuopissa tai niiauksissa. Haettu ääni lähdettä, vaihdettu kallistuksen vakaimen kumit ja voideltu, ei auttanut.
Vikana oli iskunvaimentimen osa, nro 5232363 muovinen vasterenkangas, joka on kumisen vaimennin osan ympärillä
kiristimenä. Tämä oli mennyt halki ja sen palaset olivat jousituella jousen välissä, jotka aiheuttivat narahtuksen.
Asentajalla oli lamppu ja vikkelät sormet ja hän poimi pois ylimääräiset osat, täyden 2*kympin suoritus.
nim.
hienoa ajaa taas Saab Aeroa, kun ei narise….
Saab NG 9-5 2.0T MY11
Ex: Saab 96, Saab 99, WV Jetta, 2xWV Passat, Saab 9-3, Saab OG 9-5 Aero, Saab NG 9-3 Aero
Ex: Saab 96, Saab 99, WV Jetta, 2xWV Passat, Saab 9-3, Saab OG 9-5 Aero, Saab NG 9-3 Aero
Re: keula rutisee..
Itse ranetin sikaliimalla sen vaihteiston etutuen, hyvähän siitä tuli. Tulipahan opiskelijalle sopivaan hintaan kuntoon
Saab 9-5 2.3t -98
Kawasaki ZX-12R -05
Ex: Saab 9-5 2,3T -04 Aero Wagon
Kawasaki ZX-12R -05
Ex: Saab 9-5 2,3T -04 Aero Wagon
Re: keula rutisee..
Iskarin yläpään laakerit oireilee käännettäessä ja sen kyllä huomaa, koska sieltä voi tulla ihan paukahduksia, niin kävi ainakin broidin 9-3:ssa, kun sinne laitettiin ei alkuperäiset laakerit iskarien vaihdon yhteydessä.
Silloin jousi ampuu välillä.
Silloin jousi ampuu välillä.
Saab NG 9-5 2.0T MY11
Ex: Saab 96, Saab 99, WV Jetta, 2xWV Passat, Saab 9-3, Saab OG 9-5 Aero, Saab NG 9-3 Aero
Ex: Saab 96, Saab 99, WV Jetta, 2xWV Passat, Saab 9-3, Saab OG 9-5 Aero, Saab NG 9-3 Aero
Re: keula rutisee..
http://www.genuinesaab.com/catalog/prod ... cts_id=312booster kirjoitti:mites toi vaihteiston etutuki saako siihen pelkän puslan vai tuleeko siihen koko käpälä? motonetissä ei näyttänyt olevan..
tuolla näyttää olevan samaa mitä elkparts kauppasi ennen... en tiedä löytyskö lähempää,
ei tosin hinta huimaa tuossa
ex. MY2007 9-5 2.0t vector biopower "steg 1"
ex. MY2003 9-5 Aero
ex. MY2003 9-5 Aero
Re: keula rutisee..
Vaihdoin alapallot ja rutinat loppui. Vähäinen väljyys alapalloissa aiheutti myös hieman
epävakaan ajotuntuman maantienopeuksissa ja ratti oli hieman vinossa. alapallot oli alkuperäiset ja ajettu 201000 km, ratti oikeni vaihdon jälkeen.
epävakaan ajotuntuman maantienopeuksissa ja ratti oli hieman vinossa. alapallot oli alkuperäiset ja ajettu 201000 km, ratti oikeni vaihdon jälkeen.
Re: keula rutisee..
Syitä näyttää olevan monia.
Mulla narisi oikea etupää, erityisesti silloin kun lähti hiljaa ja hieman oikealle kääntyen
Ensin vaihdoin koiranluun kun siinä tuntui olevan vähän väljyyttä mutta se ei ollut syynä narinaan. Sitten vaihdoin tukilaakerin todetakseni vain että siinä ei ollut vikaa. Sitten katse kohdistui alapalloon ja vaihdoin senkin mutta ei ollut siinä ainakaan narinan aiheuttajaa.
Sitten vasta huomasin että narina tulee apurungon puslista.
Ruiskasin sinne rasvaa ja ainakin narina loppui.
Mulla narisi oikea etupää, erityisesti silloin kun lähti hiljaa ja hieman oikealle kääntyen
Ensin vaihdoin koiranluun kun siinä tuntui olevan vähän väljyyttä mutta se ei ollut syynä narinaan. Sitten vaihdoin tukilaakerin todetakseni vain että siinä ei ollut vikaa. Sitten katse kohdistui alapalloon ja vaihdoin senkin mutta ei ollut siinä ainakaan narinan aiheuttajaa.
Sitten vasta huomasin että narina tulee apurungon puslista.
Ruiskasin sinne rasvaa ja ainakin narina loppui.
Re: keula rutisee..
Vanhaa topicia lainaten.
Silloin tällöin oikealle kaartaessa on alkanut kuulumaan reipas pauke. Ääni ei kuulu joka käännöksessä. Ääni on kuin suoraan koriin paukuttaisi. Vetareitahan ei näistä kulu juurikaan, siksi epäilisin iskarin yläpään laakeria, mutta voikos sitä jotenkin varmentaa?
Silloin tällöin oikealle kaartaessa on alkanut kuulumaan reipas pauke. Ääni ei kuulu joka käännöksessä. Ääni on kuin suoraan koriin paukuttaisi. Vetareitahan ei näistä kulu juurikaan, siksi epäilisin iskarin yläpään laakeria, mutta voikos sitä jotenkin varmentaa?
9-3 ss 1.9 ttid aut. -11
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
Re: keula rutisee..
Tietokone kävi huollossa ja tottakai wis ja epc katosi. Olisko jollain tähän hätään kopsata iskarin yläpään laakerin vaihto-ohjeet tähän? Auto 9-5 2000vm 2.0t
9-3 ss 1.9 ttid aut. -11
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
Re: keula rutisee..
Ei kukaan malttais kopsata vaihto-ohjetta tähän?Sabo kirjoitti:Tietokone kävi huollossa ja tottakai wis ja epc katosi. Olisko jollain tähän hätään kopsata iskarin yläpään laakerin vaihto-ohjeet tähän? Auto 9-5 2000vm 2.0t
9-3 ss 1.9 ttid aut. -11
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon